alexa-tracking
Selamat Guest, Agan dapat mencoba tampilan baru KASKUS Masih Kangen Tampilan Sebelumnya
Kategori
Kategori
Home / FORUM / All / News / ... / Berita Luar Negeri /
DIABETES SEMBUH DENGAN VAKSIN BCG YANG MURAH MERIAH : mari kita usul ke pemerintah
1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/5bffc348c1d77019638b4577/diabetes-sembuh-dengan-vaksin-bcg-yang-murah-meriah--mari-kita-usul-ke-pemerintah

DIABETES SEMBUH DENGAN VAKSIN BCG YANG MURAH MERIAH : mari kita usul ke pemerintah

DIABETES SEMBUH DENGAN VAKSIN BCG YANG MURAH MERIAH : mari kita usul ke pemerintah

RESULT :

Long-term follow-up of participants in clinical trials of a generic vaccine to reverse advanced type 1 diabetes finds significant clinical benefits, including restoration of near-normal blood sugar levels. Three years after receiving two administrations of the bacillus Calmette-Guérin (BCG) vaccine four weeks apart, all members of a group of adults with longstanding type 1 diabetes showed an improvement in HbA1c to near normal levels – improvement that persisted for the following five years.

THE RESEARCH LOCATION :

The study from a Massachusetts General Hospital (MGH) research team – published in npj Vaccines – also reports that the effects of BCG vaccine on blood sugar control appear to depend on a totally novel metabolic mechanism that increases cellular consumption of glucose.

“This is clinical validation of the potential to stably lower blood sugars to near normal levels with a safe vaccine, even in patients with longstanding disease,” says Denise Faustman, MD, PhD, director of the MGH Immunobiology Laboratory, principal investigator of BCG clinical trials at MGH and senior author of the npj Vaccines report. “In addition to the clinical outcomes, we now have a clear understanding of the mechanisms through which limited BCG vaccine doses can make permanent, beneficial changes to the immune system and lower blood sugars in type 1 diabetes.”

RESEARCHER :

Faustman, an associate professor of Medicine at Harvard Medical School, will also present five-year follow-up results of a separate group of BCG clinical trial participants with longstanding type 1 diabetes on Saturday, June 23, at the 78th Scientific Sessions of the American Diabetes Association in Orlando.

Used for almost a century to prevent tuberculosis, BCG has been known for more than 30 years to boost production of a cytokine called tumor necrosis factor (TNF), which may be beneficial in autoimmune diseases both by eliminating the autoreactive T cells that attack an individual’s tissues – in the case of type 1 diabetes, pancreatic islets – and by inducing production of regulatory T cells (Tregs) that could prevent an autoimmune reaction. Faustman’s team first reported in 2001 that inducing TNF production could cure type 1 diabetes in mice, but since TNF dosing is toxic in humans, clinical trials have utilized BCG for its ability to elevate TNF levels safely.

PROCEDURE :

Initial clinical trial results, published in a 2012 PLOS One paper, reported that two doses of BCG spaced four weeks apart led to reductions in autoreactive T cells, an increase in Tregs and what turned out to be a transient increase in insulin production. But by the end of that short, 20-week trial, there was no reduction in HbA1c, the established measure of blood sugar levels over time. An extension and expansion of that trial with long term follow-up, the current results are based on data from 282 human study participants – 52 with type 1 diabetes who participated in the BCG clinical trials and 230 who contributed blood samples for mechanistic studies.

Regular monitoring of clinical trial participants found that HbA1c levels of those receiving BCG had dropped by more than 10 percent at three years after treatment and by more than 18 percent at four years. That reduction was maintained over the next four years, with treated participants having an average HbA1c of 6.65, close to the 6.5 considered the threshold for diabetes diagnosis, and with no reports of severe hypoglycemia. Participants in the placebo group and in a comparison group of patients receiving no treatment experienced consistent HbA1c elevations over the same eight-year time period.

In investigating how BCG administration produces its beneficial effects, the research team identified a mechanism never previously seen in humans in response to treatment with any drug – a shifting of the process of glucose metabolism from oxidative phosphorylation, the most common pathway by which cells convert glucose into energy, to aerobic glycolysis, a process that involves significantly greater glucose consumption by cells. The researchers also found that BCG could reduce blood sugar elevations in mice that were caused by means other than autoimmune attack, raising the possibility that BCG vaccines could also be beneficial against type 2 diabetes.

Mihai G. Netea, PhD, professor in the Department of Internal Medicine at Radboud University Medical Center in the Netherlands, says of this study, “The clinical effects and the proposed mechanism demonstrated are exciting and add to the emerging consensus that the BCG vaccine can have a lasting and valuable impact on the immune system. We know, and this study shows, that BCG vaccination induces epigenetic reprogramming at the chromatin architecture level and functional alterations indicative of a permanent change in immunity. The MGH trials and other, larger prevention and intervention trials underway around the globe may lead to a major shift in the prevention and treatment of infections and autoimmunity.” Netea was not involved in the current study.

The MGH team’s findings set the stage for further testing of BCG administration, including the FDA-approved phase 2 study currently underway, testing multiple BCG doses in a large group of participants with longstanding type 1 diabetes. That trial is fully enrolled, and there are seven additional BCG clinical trial groups currently recruiting or enrolling at MGH, with a pediatric trial in the planning stages. The MGH BCG clinical trial program is entirely funded by private philanthropy from individuals and family foundations, including the Iacocca Foundation. Additional information about clinical trials, including information for potential participants and financial supporters, is available at http://www.faustmanlab.org or by emailing DiabetesTrial@partners.org.

RESEARCH TEAM :

The lead author of the npj Vaccines paper is Willem M. Kühtreiber, PhD, MGH Immunobiology Laboratories. Additional co-authors are Lisa Tran, Taesoo Kim, Michael Dybala, Brian Nguyen, Sara Plager, Daniel Huang, Sophie Janes, Audrey Defusco, and Danielle Baum, MGH Immunobiology; and Hui Zheng, PhD, MGH Biostatistics.

Massachusetts General Hospital, founded in 1811, is the original and largest teaching hospital of Harvard Medical School. The MGH Research Institute conducts the largest hospital-based research program in the nation, with an annual research budget of more than $900 million and major research centers in HIV/AIDS, cardiovascular research, cancer, computational and integrative biology, cutaneous biology, genomic medicine, medical imaging, neurodegenerative disorders, regenerative medicine, reproductive biology, systems biology, photomedicine and transplantation biology. The MGH topped the 2015 Nature Index list of health care organizations publishing in leading scientific journals and earned the prestigious 2015 Foster G. McGaw Prize for Excellence in Community Service. In August 2017 the MGH was once again named to the Honor Roll in the U.S. News & World Report list of "America's Best Hospitals."

OUTCOME :

Primary Outcome Measures :
Improvement in HbA1c [ Time Frame: 1, 2, 3, 4, and 5 years after initial BCG/placebo injection ]
An improvement in the hemoglobin A1c (HbA1c) measurement compared to self

Secondary Outcome Measures :
Change in Immune Response [ Time Frame: 2 and 4 weeks and 1, 2, 3, 4, and 5 years after initial BCG/placebo injection ]
Beneficial immune changes of autoimmune reversal that may also lead to a change in insulin

Other Outcome Measures:
Stabilization in Urinary C-peptide [ Time Frame: 1, 2, 3, 4, and 5 years after initial BCG/placebo injection ]
Stabilization or improvement in urinary c-peptide of BCG treated group as compared to placebo group or self

Stabilization of Stimulated C-peptide [ Time Frame: 1, 2, 3, 4, and 5 years after initial BCG/placebo injection ]
Improvement or stabilization in stimulated C-peptide (self insulin) as measured by a mixed meal tolerance test (MMTT) when compared to self or placebo treated group

Media contact: Julie Cunningham, julie.cunningham@mgh.harvard.edu, 617 724-6433
Diubah oleh grahaology
Beri apresiasi terhadap thread ini Gan!
Halaman 1 dari 2
Di translate dong, males amat lu.
Ini file asli. 2018 pake google translate, kismin pulsa banget si loe
boleh minta research papernya? emoticon-Big Grin
pengen liat bener apa engga ini berita
Quote:


Quote:


2018 gak bisa baca tulisan berbahasa Inggris apa gak bisa berbahasa Inggris???
uda mau 2019 masih minta translate??
dasar goblok makanya belajar.
Monggo segera patenkan n dsebarluaskan jurnalnya... jgn kalah sama mafia farmasi emoticon-Big Grin
Quote:


Bener Boss, sehat itu hak hidup semua orang yang diadministrasi oleh pemerintah.. negeri nan kaya ini untuk kesehatan semua, pendidikan semua & kekayaan semua..
Diubah oleh grahaology
Quote:


Main ke BPLN tapi nggak bisa baca artikel bahasa Inggris? emoticon-Cape d... Mending ke lonjeh aja sono....
thanks infonya emoticon-Imlek emoticon-Imlek emoticon-Imlek emoticon-Imlek
KABAR GEMBIRA BAGI YANG INGIN SEMBUH DIABETES DENGAN VAKSIN BCG, dikutip dari Time (21/06/2018), penelitian yang dipublikasikan dalam jurnal npj, para peneliti di Massachusetts General Hospital, mengamati HASIL POSITIF terhadap 9 orang dengan diabetes tipe 1 yang diberi vaksin bacillus Calmette-Guérin (BCG) alias vaksin untuk mencegah tuberkulosis (TB) sebanyak 2 suntikan, selama empat minggu terpisah.

HASILNYA :
tingkat hemoglobin a1c mereka (HbA1c), yang mengukur gula darah seseorang, turun lebih dari 10% tiga tahun setelah pengobatan dan lebih dari 18% empat tahun setelah pengobatan. Para peneliti juga menemukan bahwa kadar gula darah orang di percobaan mampu bertahan pada tingkat hampir normal hingga delapan tahun. Rata-rata, orang-orang dalam percobaan ini telah hidup dengan diabetes tipe 1 selama 19 tahun.

TEMPAT PERCOBAAN :
Studi Rumah Sakit Umum Massachusetts sedang berlangsung, dan sejauh ini lebih dari 120 orang dengan diabetes tipe 1 telah diobati dengan setidaknya dua dosis vaksin BCG. Studi baru menunjukkan hasil sembilan orang dalam penelitian yang telah diikuti selama lebih dari lima tahun.

HASIL SEMENTARA :
Para laki-laki dan perempuan tidak mengalami komplikasi dan berkinerja lebih baik daripada orang-orang di percobaan yang diberikan plasebo (obat kosong) atau orang-orang yang melayani sebagai kontrol, kata peneliti. "Semua orang masih dirawat karena diabetes mereka, tetapi orang-orang yang telah menerima vaksin menggunakan sekitar sepertiga lebih sedikit jumlah insulin seperti yang mereka lakukan sebelum vaksinasi," dilaporkan oleh STAT News.

PERMASALAHAN :
Para peneliti tidak yakin mengapa efek dari vaksin baru terlihat setelah beberapa tahun digunakan.“Diabetes tidak terjadi dalam sehari, dan mungkin pembalikan tidak terjadi dalam sehari,”

PENELITI :
Dr. Denise Faustman, direktur Laboratorium Immunobiology MGH.
Faustman dan timnya juga mengeksplorasi kemungkinan mekanisme mengapa vaksin dapat membantu menurunkan kadar gula darah pada orang dengan diabetes tipe 1.

Tampaknya, dalam penelitian tikus, bahwa vaksin dapat meningkatkan tingkat sel-sel T, yang melindungi sistem kekebalan tubuh, dan mengubah metabolisme sel sehingga sel-sel mengkonsumsi lebih banyak gula dari darah. Kedua jalur tersebut dapat membantu menjaga kadar gula darah.

APAKAH DI INDONESIA percobaan ini bisa dilakukan mengingat masyarakat berjumlah lebih dari 240jt jika BISA DISELAMATKAN DARI DIABETES akan MENGHEMAT BIAYA PENGOBATAN yang di tanggung BPJS SECARA NASIONAL mengingat DIABETES adalah salah satu PENYAKIT PENCETUS PENYAKIT LAINNYA.

PEMERINTAH HARUS MENFASILITASI KEBIJAKAN ATAS PERCOBAAN INI KARENA INI PENTING BAGI KEPENTINGAN SELURUH MASYARAKAT mengingat KEMUDAHAN VAKSIN INI DI INDONESIA
Kalo bener beritanya =

1.Maka akan bermunculan gosip2 efek samping vaksin tersebut

2.pemerintah dilobi pabrik farmasi buat penyangkalan ttg vaksin tsbt





Quote:
hahaha.... Secara faktanya diabetes INDUKNYA PENYAKIT yang melahirkan penyakit TURUNANNYA... dengan sembuh atau stabil maka komplikasi Insya Alloh tidak muncul

hmm bagus sih kalau vaksin ini bisa buat ngobatin diabetes. Cuman farmasi pasti pada ribut rebutan kue nih..kita tunggu hasil kajian Pharmacovigilance FDA..eh udah resmi belum sih?belum phase 3 kan?
buat pencegahan bisa juga gak ya... ?
Balasan post lauda.9396
Quote:


Ane ikut cak lontong...
emoticon-Cool
Quote:


Phase 3 butuh waktu lebih lama lagi yaa.... sedangkan mereka yang sudah kena & saat ini merasakan penderitaan akibat komplikasi atau kaki/tangannya diamputasi bagaimana?? Ada baiknya kita dengar dari posisi mereka
Diubah oleh grahaology
Tetangga gw ada tuh kakinya diamputasi gara3 diabetes. emoticon-Sorry
Halaman 1 dari 2


×
GDP Network
© 2018 KASKUS, PT Darta Media Indonesia. All rights reserved
Ikuti KASKUS di