alexa-tracking

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/000000000000000009983413/cita-cita-tinggi
Cita-cita Tinggi
Misi Gan Ane mau berbagi cerita lucu, spesial yang lagi pada libur, maaf kalo repos, jika berkenan mohonemoticon-Cendol (S), tapi jangan diemoticon-Bata (S) gan
Cita-cita Tinggi
Cuti semester bagi murid-murid sekolah bagi sebuah sekolah yang berada di luar Bandar telah tamat tempohnya. Sekumpulan murid-murid pintar dari kelas 3 Ceria dengan cerianya memulakan kelas pertama dengan Cikgu Fery.

Seperti kebiasaan pada awal kelas cikgu ingin menyematkan semangat belajar dalam diri pelajar dengan bertanyakan cita-cita mereka.

Satu persatu pelajar dengan bersemangat menjawab.

Farid : Saya ingin jadi Doktor.

Cikgu Fery : Bagus….nanti cikgu boleh dapatkan rawatan percuma.

Ikhwan : Saya ingin jadi petani moden.

Cikgu Fery : Lagi bagus….nanti hantarkan bekalan sayur percuma ke rumah cikgu.


Cikgguuuuu!!!.Sahut seorang murid bernama Sharil dari meja belakang…


Cikgu Fery : Yer saya….

Shahril : Cita-cita dorang tak mencabar la cikgu…cita-cita saya ingin pecahkan rekod dunia..saya ingin menjadi orang pertama menjejaki kaki ke planet matahari.

Semua murid tepuk tangan dan bersorak.

Cikgu Fery : Saya rasa cita-cita awk tu akan menyebabkan awak dapat menetapkan tarikh mati awak la….kan planet matahari tu panas... terbakar la kaki awak tu…tengok macam petang ni la, panaskan…tapi ni jaraknya masih jauh..

Semua pelajar tengok Sharil…

Shahril : Ala…cikgu ni… cikgu…ingat saya ni bodoh sangat ke, saya tahu la matahari tu panas…tapi saya bercadang nak pergi malam…malam kan sejuk..macam semalam sejuk je…..

Semua murid tepuk tangan dan bersorak.
pertamaxxx
gagal pertamax emoticon-Mewek
Mayan gan bkin nyengir dkit. emoticon-Big Grin
Rada bingung sma bhs'y.
emoticon-MaluCita-cita Tinggi
emoticon-Ngakakemoticon-Ngakakemoticon-Ngakakemoticon-Ngakak
gokil bgt gan, bisa aja agan ini ,ane jd pengen ketawa trus.
buat treat yg lebih kocak lg gan
emoticon-Ngakak emoticon-Ngakak
pertamax gan emoticon-Repost emoticon-Repost
biar repost yg penting emoticon-Ngakakemoticon-Ngakak
yah kayagnya repsol emoticon-Blue Repost
keep posting aja emoticon-Big Grin
Ane gak gitu paham bahasanya pakcik
tapi keep posting lah
emoticon-Big Grin
owh.. jadi emoticon-Ngakak ane
thread bikin ane emoticon-Ngakak (S) sendiri
bahasa apa'an tuh gan..
kurang ngarti... emoticon-Bingung (S)
wkakkwkakkwkaka

emoticon-Ngakak emoticon-Ngakak emoticon-Ngakak
wkakkwkawk emoticon-Ngakak ane gan...
ealah tu anak, dikira klo malem mataharinya bakalan jadi dingin...emoticon-Ngakak
Quote:Original Posted By screamteam2
ealah tu anak, dikira klo malem mataharinya bakalan jadi dingin...emoticon-Ngakak

hahaha iya bener juga ya gan emoticon-Ngakak
oww..bingung ama bahasanya emoticon-Berduka (S)
lumayan gan emoticon-Big Grin
Bahasanya bikin bngung... emoticon-Ngakak
Tp ngerti intinya sih... Si anak ini mau ke matahari, tp prginya pas malem, supaya sejuk..... emoticon-Ngakak
×