alexa-tracking

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/000000000000000006568692/2050rusia-menjadi-negara-islam
Thumbs up 
2050=Rusia menjadi Negara Islam
2050=Rusia menjadi Negara Islam


Quote:agan2 pasti dah tw kan ttg negara Rusia???
yep...negara terluas d eropa ini mmg sgat kontoversial,,dahulu negarax mmpunyai wilayah yg sgat luas,,(sbnerx c skrg msih luas)emoticon-Hammer2,hingga bnyak wilayah dri ngara yg mmisahkn diri mmbntuk ngara bru...
V,mgkin gak gan Negara Adidaya sperti Rusia ni bsa jdi ngra Islam???
langsung aja deh cekidot!!!
emoticon-cystg



2050=Rusia menjadi Negara Islam



Spoiler for Masjid di Rusia:


Spoiler for wilayah Islam:


Quote:
Sejarah Islam di Rusia
Kaum Muslim pertama dalam wilayah Rusia saat ini adalah Dagestan orang (wilayah Derben ) setelah Arab penaklukan pada abad ke-8. Negara Muslim pertama di Rusia adalah Volga Bulgaria (922). Para Tatar mewarisi agama dari negara itu. Kemudian sebagian besar Eropa dan Kaukasia masyarakat Turki juga menjadi pengikut Islam .
Islam di Rusia telah memiliki kehadiran panjang, memanjang setidaknya sejauh penaklukan dari Kekhanan dari Kazan pada 1552, yang membawa Tatar dan Bashkirs di Volga Tengah ke Rusia. Periode dari penaklukan Kazan pada 1552 dengan kenaikan dari Katarina yang Agung pada tahun 1762 ditandai oleh represi sistematis dari umat Islam melalui kebijakan pengucilan dan diskriminasi serta penghancuran budaya Muslim penghapusan manifestasi luar dari Islam seperti masjid . Rusia awalnya menunjukkan kesediaan dalam membiarkan Islam berkembang sebagai ulama Muslim diundang ke berbagai wilayah untuk berkhotbah kepada umat Islam, khususnya Kazakh siapa Rusia dipandang sebagai "biadab" dan "bodoh" moral dan etika. Namun, kebijakan Rusia bergeser terhadap melemahnya Islam dengan memperkenalkan unsur-unsur pra-Islam kesadaran kolektif. upaya tersebut termasuk metode eulogizing Islam historis tokoh-pra dan memaksakan rasa rendah diri dengan mengirim Kazakh untuk sangat elit Rusia institusi militer. Sebagai tanggapan, pemimpin agama Kazakh berusaha untuk membawa semangat keagamaan dengan menganut pan-Turkisme , meskipun banyak yang dianiaya sebagai hasilnya.
Sedangkan pengusiran jumlah di negara-negara Kristen lain seperti Spanyol , Portugal dan Sisilia tidak layak untuk mencapai homogen Ortodoks Rusia penduduk, kebijakan lain seperti hibah tanah dan promosi migrasi oleh populasi Rusia dan non-Muslim lainnya menjadi lahan Muslim banyak pengungsi Muslim, membuat mereka minoritas di berbagai tempat seperti beberapa bagian dari wilayah Ural Selatan ke bagian lain seperti Turki Ottoman , dan hampir membasmi Circassians , Tatar Krimea , dan berbagai Muslim Kaukasus . Tentara Rusia ditangkap orang, mengemudi Muslim dari desa-desa menjadi pelabuhan di Laut Hitam, di mana mereka menunggu kapal yang disediakan oleh tetangga Kekaisaran Ottoman . Tujuan Rusia eksplisit adalah untuk mengusir kelompok tersebut dari tanah mereka. Mereka diberi pilihan ke mana akan dipindahkan: di Kekaisaran Ottoman atau di Rusia jauh dari tanah lama mereka. Hanya sebagian kecil (nomor tidak diketahui) menerima pemukiman kembali dalam Kekaisaran Rusia . Kecenderungan Russification terus di langkah yang berbeda dalam sisa Tsar dan Soviet periode, sehingga sekarang ada Tatar lebih tinggal di luar Republik Tatarstan daripada di dalamnya.
Di bawah pemerintahan Komunis , Islam ditindas dan ditekan. Banyak masjid ditutup pada waktu itu. Misalnya, masjid Marcani adalah bertindak masjid hanya di Kazan pada waktu itu. Selama ini pemerintahan Stalin, Crimean Tatar Muslim korban deportasi massal. deportasi dimulai pada tanggal 17 Mei 1944 di semua Krimea lokasi dihuni. Lebih dari 32.000 NKVD pasukan berpartisipasi dalam aksi ini. 193.865 Tatar Krimea dideportasi, 151.136 dari mereka untuk Uzbek SSR , 8.597 untuk Mari ASSR , 4.286 untuk Kazakh SSR , sisanya 29.846 untuk berbagai oblast dari RSFSR .
Dari Mei hingga November 10105 Crimean Tatar meninggal karena kelaparan di Uzbekistan (7% dari dideportasi ke Uzbek SSR). Hampir 30.000 (20%) meninggal di pengasingan selama tahun setengah oleh data NKVD dan hampir 46% oleh data dari aktivis Tatar Krimea. Menurut informasi pembangkang Soviet, banyak Crimean Tatar dibuat untuk bekerja dalam skala proyek besar dilakukan oleh Soviet gulag sistem.


Quote:
Demografi
Mayoritas Muslim di Rusia mengikuti Sunni cabang Islam. Sekitar 10% adalah Syiah Muslim. Di beberapa daerah, khususnya Chechnya , ada tradisi Sunni tasawuf . Para Azeri juga dan masih saat ini telah nominal pengikut historis dari Syiah Islam , sebagai republik mereka memisahkan diri dari Uni Soviet , sejumlah besar Azeri berimigrasi ke Rusia dalam mencari pekerjaan.
Gereja Ortodoks Rusia dikatakan prihatin dengan perkiraan pertumbuhan bahwa Islam adalah poised untuk menjadi minoritas berkembang pesat dan berpotensi mayoritas oleh tahun 2050. Sementara berbagai sumber-sumber muslim mengklaim bahwa Islam adalah agama yang paling cepat berkembang di Rusia dan etnis Rusia yang masuk Islam dalam jumlah besar. Terkemuka Rusia masuk Islam termasuk Vladimir Khodov dan Alexander Litvinenko , seorang pembelot dari intelijen Rusia, yang bertobat di akhir hidupnya.


Quote:
Haji
Sebuah catatan 18.000 Rusia Muslim peziarah dari seluruh negeri menghadiri haji di Mekkah, Arab Saudi pada tahun 2006. Pada tahun 2010, setidaknya 20.000 Rusia Muslim menghadiri jamaah Haji, sebagai pemimpin Muslim Rusia mengirim surat kepada Raja dari Arab Saudi meminta bahwa Saudi kuota visa dinaikkan menjadi setidaknya 25,000-28,000 visa bagi umat Islam.



Para pakar yang berkonsentrasi pada wilayah Asia tengah, memprediksikan Rusia akan berubah menjadi negara Islam di sekitar tahun 2050 nanti. Mereka berharap negara seperti Mesir terus merangkul negara-negara persemakmuran Rusia yang berpenduduk muslim yang mencintai serta menjaga nilai-nilai Islam dan budaya Arab. Dari negara mereka telah lahir para ulama ternama di berbagai bidang ilmu keislaman, seperti Imam Bukhari dan Tirmizi, serta ulama lainnya yang banyak memberikan pengaruh dan kontribusi kepada dunia Islam.

Muhammad Salamah, spesialis Asia Tengah dan negara persemakmuran Rusia dalam seminar di Markas Kebudayaan Abdul Mun'im Al Showi di Kairo dengan tema, "Negeri Imam Bukhari dan Kekayaan yang Terpendam di dalamnya" mengatakan, puluhan pengkaji akademisi di Rusia telah menyimpulkan, berdasarkan perkembangan yang terlihat dari negara-negara muslim pecahan Uni Soviet ini, maka pada tahun 2050 nanti negara Rusia diprediksikan akan menjadi bagian dari negara Islam.

Perkembangan itu secara signifikan terjadi di Rusia, dari segi populasi misalnya, jumlah muslim di Rusia kini mencapai 25 juta jiwa, yaitu 20% dari jumlah total penduduk. Para cendikiawan gereja Ortodox yang berada di negeri itu pun dikabarkan merasa khawatir, melihat perkembangan Islam yang begitu pesat, mereka bahkan menyebut Islam sebagai agama yang mengancam esksistensi agama mereka di sana.

Salamah kemudian menambahkan, sejak 20 tahun lalu dirinya terus mengamati perkembangan Islam di Rusia, semenjak muslim di sana berada di bawah pemerintahan yang komunis dan mengalami masa-masa pengekangan, seperti dilarangnya membawa mushaf Al Qur'an, masjid-masjid di tutup, hingga akhirnya sekarang, muslim Rusia telah mendapatkan hak-hak mereka dengan baik. Dan Islam pun kini menjadi agama kedua di negeri itu.

Salamah kemudian bercerita tentang upayanya menyebarkan Islam, ia mendirikan sebuah Universitas Islam di Moskow, dan mengajarkan tentang apa itu agama Islam, termasuk kepada para politisi senior negeri itu, diantaranya adalah Pladimar Putin, Perdana Menteri Rusia sekarang.

BERLANJUT DI POST
#3 #6 #8 #10 GAN!!!


emoticon-Requestemoticon-Rate 5 Staremoticon-Rate 5 Staremoticon-Rate 5 Staremoticon-Rate 5 Staremoticon-Rate 5 Star
sekian dlu thread dri ane...
Wassalam...
yang bener?
wah keren dong emoticon-Ngacir

Inspiratif 
Tambahan Gan !!!

Quote:Original Posted By prima putra
Ane sekarang di Mesir gan,
Disini banyak banget orang Rusia yang kuliah di Al Azhar, maupun yang hanya berdomisili disini, karena Mesir adalah negara Islam, makanya mereka suka tinggal disini. Malah mereka ta'at banget dalam beribadah, ane sering jumpa mereka di Masjid ketika melaksanakan sholat lima waktu. Selain itu, ane juga sering ketemu mereka dalam 'talagqi-talaqi' di beberapa tempat pengajian syeh-syeh disini. Penduduk negara-negara pecahan Soviet lainnya seperti Tajkistan, Kazakhstan dan tan-tan yang lainnya juga banyak disni. Setahun yang lalu ane pernah punya tiga orang perserta kursus asal Tajkistan yang minta kursus privat bahasa Inggris, dan mereka banyak bercerita ke ane tentang negerinya dan Islam.

Tarok depan, gan


Quote:buat yg bilang ini HOAX
nih ane kasih dari sumber yg netral:
http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Russia
Quote:The Orthodox Church of Russia is said to be concerned with the
growing estimates that Islam is poised to become a rapidly growing minority
and potentially a majority by the year 2050. While various Muslim sources
claim that Islam is the fastest growing religion in Russia and that ethnic
Russians are converting to Islam in large numbers.

Terjemahan:
Gereja Ortodoks Rusia prihatin dengan perkiraan pertumbuhan agama Islam
akan menjadi minoritas yang berkembang pesat dan berpotensi menjadi
mayoritas pada tahun 2050. Sementara berbagai sumber Muslim menyatakan
bahwa Islam adalah agama yang paling cepat berkembang di Rusia dan etnis
Rusia yang memeluk Islam dalam jumlah besar.


Quote:Original Posted By asholein
alhamdulillah ya gan
di negara2 maju eropa dan amerika sekarang islam malah semakin diterima. ini bukti kebesaran Allah gan,mengingat pasca 9/11 pemberitaan islam itu selalu negatif. diperkiran orang2 malah menjauhi islam,eh dengan kekuasaan Allah justru orang2 banyak yang masuk islam. banyak dr mereka yang sama sekali tidak familiar dgn islam justru mencari tahu ttg islam dan alhamdulillah menemukan kebenaran dan ketenangan di dalamnya

ini berita dr nbc bahwa 20.000 warga amerika masuk islam per tahun pasca 9/11
Spoiler for NBC WHY 20,000 Americans convert to Islam annually:

ini contoh aja untuk agan2 muda yang mengidolakan rapper. rapper sana yang masuk islam,loon. diwawancara al jazeera. kalo dgr lagunya kynya agan2 tau lagu yang mana hehe
Spoiler for Interview with rap artist turned Muslim - 2 Jul 09:

Spoiler for The Deen Show: Former Bad Boy Rapper Loon accepts Islam !!:

lalu yang ini rapper nmnya freeway satu record dan bernyanyi bareng dgn jay z
Spoiler for Hip-Hop/R&B Artist JAY-Z converts to Islam and becomes Muslim (1/3):

yang ini napoleon nya 2pac outlawz masuk islam
Spoiler for 2Pac's MUSLIM Outlaw : Napoleon converts to ISLAM!:

pesan moral yang sangat penting dr napoleon ttg dunia hiburan musik,bagaimana buruknya:
http://www.thedeenshow.com/videos.ph...atured&id=1784
http://www.thedeenshow.com/videos.ph...atured&id=1284
ps: di youtube bertebaran gan video2 muallaf yang mengutarakan bagaiamna pengalamannya sehingga masuk islam. kata kunci search di youtube-nya convert to islam atau revert to islam
http://www.thedeenshow.com/ di sini juga seru2 videonya gan

request nih gan,taro di pejwan biar yang bilang2 hoax ngerti kenapa semakin banyak yang masuk islam

At Taubah 32
"Mereka berkehendak memadamkan cahaya (agama) Allah dengan mulut (ucapan- ucapan) mereka, dan Allah tidak menghendaki selain menyempurnakan cahayaNya, walaupun orang-orang yang kafir tidak menyukai."






Quote:Original Posted By trisnoromadi
gini gan, ane kebetulan lagi mempelajari tentang ledakan penduduk gitu terutama di benua Eropa, bukan Rusia lho gan, tapi benua Eropa, kurang dari 100 tahun lagi akan menjadi benua muslim. Mengapa? dari sumber yg saya dapat kalo tingkat fertalitas penduduk eropa itu sangatlah rendah gan, agan taukan kalo piramida penduduk eropa itu gimana? yap 60% penduduknya adalah orang tua, dibandingin dengan para imigran dari negara timur tengah yg mayoritas muslim, mereka mempunyai tingkat fertilitas yg tinggi, alias banyak menghasilkan anak. Dan satau saya di beberapa negara malah ada yg dulu cuma 20% islam sekarang udah 60%. saya lagi males nyari sumbernya, ada juga kok videonya.

pejwan kalo info saya berguna emoticon-Smilie
Spoiler for KOMEN:
Quote:emoticon-2 Jempolemoticon-Request TRIT ANE NIH GAN! emoticon-Request emoticon-2 Jempol

Kesalahan Bodoh Manusia [PIC] [+UPDATE]emoticon-Ngakak (S)
Dalam Waktu Bersamaan, Ane Nemu Beginianemoticon-Ngakak (S)
Ini dia! Tangga menuju surga!emoticon-Ngakak (S)
Ketika waktu diberhentikanemoticon-thumbsup:
Kesalahan polisi di luar negri :nohope:

Mau tahu thread ane yang lain? Visit di sini!


2050=Rusia menjadi Negara Islam
alhamdulilah..mudah2an terjadi emoticon-2 Jempol

Hepi 
Tambahan Gan !!!

Ane kasih bukti yg otentik lagi nie gan di simak yee..
Quote:
Islam in Russia
by Abdur Rauf

What is the present position of Islam in contemporary Russia and China? In order to provide a perspective answer to this vital question this article presents a summary of an up to date history of Islam in these two famed states of the world.


History of Islam in Russia

The long history of Islam in Russia is grand and glorious as well as doleful and dreadful. Many stringent steps were taken against Islam and the Muslims during and after the Russian Revolution. Those tough and tight measures, however, failed to wipe out the Muslims and their rich cultural heritage. On the contrary, the present position rather confirms the fact beyond doubt that like all other Muslim regions of the world the Russian Muslim areas are also in the grips of a rising wave of awakening. Despite strict Russian censure of the media the entire world has known by now how vigorously the people of the Muslim majority areas of Russia have asserted their separate political identity and revitalized their distinctive cultural heritage. The more recent upsurges in all the Muslim states of Russia are simply eye-opening for everyone. All awakening movements among the Russian Muslims have always been distinctly Islamic in letter and spirit.


Islam and Muslims in Russia

Islam entered on the Russian scene in the seventh century A.D. (first century A.H.). Even during the Rightly Guided Caliphate at Madinah, the Muslim armies had started making penetrations into Russian soil. In 642, Azerbaijan came under Muslim control. The Muslims also occupied the extreme border town of Darbund in 658. After the conquest of eastern Caucasia (Qafqaz) Islam began to spread in these areas without any resistance. The Muslim armies crossed river Oxus in 673. Bukhara fell to the Muslims in 674.

The series of such conquests went on up to the tenth century when Islam became the most popular religion in the entire central Asia. With the passage of time these very areas began to be considered as the main centres of Islamic civilization and culture. Thereafter Islam’s popularity went on increasing in the whole of Russia. Such developments inspired and encouraged missionary activities of the Sufi saints of central Asia Qafqaz.

Unfortunately, however, Russia had a tight grip over the Muslim territories from the middle of the sixteenth century to the beginning of the twentieth. But despite her oppressive operations there was never any decline in the spread and popularity of Islam in Russia. The pace of Islam’s dissemination maintained a high momentum in eastern Russia. The Russian Muslims of these areas maintained their brotherly links with the rest of the Muslims world for quite a long span of time. Central Asia and Qafqaz played a vital role in promoting the Islamic civilization and its culture for full one thousand years. These areas enjoyed the same honours in the rise and glory of Islam as have gone to the lot of Turkey, Iran, Afghanistan and the indo-Pak subcontinent. Taimur’s capital was Samarqand. From the literary point of view, Persian became popular in Bukhara for the first time. Khawarizam was the ancestral city of the renowned Muslim physician-cum-philosopher, Avicenna.


Movements for Autonomy

After the Russain Revolution of 1917, the Russian Muslims faced a highly hazardous situation. The leaders of the communist revolution were determined to impose such on authoritarian system over the entire Russia as was totally hostile to the religion and traditions, civilization and culture, politics and polity of the Muslims. Around 1924, a tight iron curtain was imposed on the Muslim areas. Consequently, the Russian Muslims got dissociated from the rest of the Muslims world.

Immediately after the start of the regular official moves against Christianity in Russia, a series of organized onslaughts started against the Muslims in 1928. In Spain, the inimical efforts to eliminate Islam and the Muslims after their downfall had yielded great success. But it was quite different in Russia. All Soviet attempts at uprooting Islam and the Muslims failed flatly. The period of the Russian Iron Curtain from 1928 to 1968 was the most painful tragedy of the Russian Muslim history. During that perilous period attempts to lure Muslims away from Islam and their forcible conversion to communism became a recurring routine with those in power.

Tyranny and oppressive measures gave birth to a wave of new awakening among the Muslims. Movements for independence and self-determination erupted all over the Muslim areas. Among these freedom movements, the guerilla organization called the "Basmachi Movement" is quite well-known. Unfortunately, however, the Russian Muslims got entangled into the wilderness of mutual differences and dissensions, rifts and conflicts. They were then unable to defend themselves as a united block. Consequently, all Muslim areas were forcibly annexed to the Russian territory one after the other.

Ever since Russian occupation of the Muslim territories the Soviet Union had utilized all possible devices to put an end to the distinct spiritual, moral, cultural and political identity of the Muslims. All sorts of traps of atheism, baits of modernization and lures of lewd recreations had been tried in quick succession. These dirty devices, however, failed in toto to dissociate the Muslims from the main stream of their religion and traditions and to get them merged into the blind ocean of communism.

It now appears that no power on earth can diminish or destroy the Russian Muslims’ inherent commitment to their religion and civilization. An illustrative example is the recent upsurge in Azerbaijan which erupted in 1989. It was backed by the most popular political organization of the Soviet Azris, the "Jamiat-i-Watan" (Patriotic Front). Even the most savage ‘Tank Diplomacy’ of the tumbling Russian empire failed rather miserably to quell this historic uprising. In Uzbekistan, a new underground organization, "Islamic Party" had been formed. It called for a federation of all Islamic Central Asian republic independent of Moscow. In 1990, even Tajikistan joined the great upheaval. Its capital, Doshambe, was the scene of the most violent political demonstrations against Russian communism. Thus republic after republic came under the powerful grip of the Islamic awakening. The eagerly-awaited day dawned at last. The year 1991 saw the disintegration of the Soviet Union and complete collapse of world communism. With this, started a new era in the history of the Russian Muslims. The famed Muslim states of Central Asia declared their independence. They are now cementing their broken ties with the rest of the Muslim world. They have been admitted as members of the Organization of Islamic Conference.

In addition to these Muslim majority areas, a large chunk of the population in Kremia is also Muslim. They are Tartars. Apart from touching Kazakhistan, Russain Muslims resemble more their co-religionists in the neighbouring Muslim countries rather than the Soviet communists.

All of these sovereign Muslim States enjoy some God-given distinctive advantages as compared to the rest of Russia. Some such unique boons are:

(1) Significant Strategic Setting: By virtue of their close location to Iran, Afghanistan, the Persian gulf and Pakistan the special political and military significance of these areas look quite manifest. Russia in particular and the rest of the world in general can never overlook this significant strategic setting of these territories.

(2) Mineral and Agricultural Wealth: These areas have been blessed with valuable natural resources. World’s largest gold mines lie in Uzbekistan. Azerbaijan’s Baku has the biggest oil fields. Similarly desert areas of several Muslim territories have huge reservoirs of minerals, gas and oil. From the agricultural point of view these areas are not only self-sufficient but also the major sources of good supply to the rest of Russia. Unfortunately, however, it is these very areas where the Muslims had been subjected to a pathetic state of utter economic deprivation.

(3) Population Growth Factor: Since the movement of family planning has met with little success in the Muslim areas, their population growth rate was five times higher than the average Russians. The unusually high rate of population growth has also generated apprehensions that in times to come the Muslims may form majority in the entire Russian set up. This basic demographic factor was a unique advantage favouring the Russian Muslims.

According to the 1918 Constitution, all Russian nationals are guaranteed complete religious freedom. Yet religious preaching had been banned. All sorts of anti-religious propaganda was encouraged. Under flimsy pretexts, Islam was commonly subjected to the worst possible criticisms. In spite of all that, however, the Russian government always remained highly suspicious and apprehensive of its Muslim population. The Muslim areas have a network of mosques, religious education institutions and cultural centres. But extremely subtle and severe restrictions had been imposed on the religious festivals and gathering of the Muslims. All sorts of wicked devices were employed to keep the Muslims aloof and even estranged from the rest of the ummah. One of the mysterious anomalies marring the past Russian foreign policy baffled all understanding. On the one hand, Russia desired to win sympathies of the Middle-East Muslims as a part of her anti-American measures. Simultaneously, however, it never refrained from a repressive and even barbarous policy towards its own Russian Muslims of Central Asia as it had done with the Muslims of Afghanistan during the recent past.
emoticon-2 Jempol 2050=Rusia menjadi Negara Islam

Quote:emoticon-Request 2050=Rusia menjadi Negara Islam
Lagi tidur enak enak di bangungn [ngakak] [nyesel gak masuk]

Inspiratif 
Tambahan Gan !!!

Quote:
Rising Strength of Renaissance

The most painful aspect of this cultural suppression was the fact that a variety of shrewd and irrational measures were being constantly adopted to alienate the Muslims of these republics from the rest of the Muslim world. However, like the Chinese Muslims, the Russian Muslims were becoming increasingly fond of cementing their fraternal bonds with the Muslim world. To fulfil this dream they had constituted a strong Islamic organization. The mounting wave of autonomy gripping the Muslim state of Azerbaijan and other Muslim states had upset the Russian plans. The Russian Muslims remained more resolute than ever before they regained religious, political and territorial independence from the iron curtain.

The other concrete proofs of the growing strength of the rising wave of renaissance among the Russian Muslim republics were:

1. increasing interest in the reading of the Holy Qur’an;
2. rising attendance at the mosques for prayers and other religious programs and construction of new mosques;
3. increasing projection of Islamic features in the radio and television programs;
4. growing demand for the restoration of the original Arabic scripts in their languages, etc.

Unfortunately, however, the Soviet Union failed to realize the futility of putting impediments in the way of this mounting wave of renaissance and autonomy. Such an undemocratic stand was neither reasonable nor even favourable for Russia’s own interests. Freed from the Russian dominance these strategic Central Asian states are now destined to play their vital roles as sovereign Muslim states.
The accusation of foreign intervention looked utterly absurd in the face of real facts. It is Russia and Russia alone which was actually responsible for all that was happening within the Muslim states. The two major factors responsible for the more recent unrest and uprising were as follows:-

(i) Economic Exploitation of the Russian Muslims: Despite their rich natural resources all the Soviet Muslim republics had been purposely kept backward. They looked like typical colonies of the vast-Russian empire. They were obliged to export their raw materials to the developed Russian republics for paltry returns. They were constrained to import everyday consumer goods from them at exorbitant prices. This unjust and unbalanced situation has sown the seeds of poverty, deprivation, frustration and unrest in these states.

(ii) Systematic Suppression of Muslim Culture: The other main factor was the constant cultural suppression of the Muslim population. All sorts of the alien Russo-European cultural patterns and practices were being imposed on them rather unthinkingly. The Muslims felt like living in a foreign land.

Accusations of Foreign Intervention

The tempo of the growing Muslim awakening proved beyond any shadow of doubt that the situation was slipping fast beyond the Russian control. It is really unfortunate that instead of understanding the dynamics of these upsurges Russia was all along resorting to play up ‘the foreign hand scenario’. At one time it put the blame on a triangle of conspiracy against the Soviet Union. It alleged that a trio comprising the following foreign powers was instigating the upsurge in the troubled Muslim state: (1) Pakistan’s Inter-Services Intelligence (ISI), (2) the United States’ Central Intelligence Agency (CIA), (3) the Afghan Mujahidin’s organization, "Hizb-i-Islami", headed by Gulbadin Hikmatyar.

Link Lengkap : http://www.themodernreligion.com/con...rt/russia.html
mustahil,,pakar dari mana?
ada bukti yang membenarkan?
data diambil dari mana?
hahaha emoticon-Hoax

Inspiratif 
Tambahan Gan !!!

Quote:
Growth of Islam in Russia Brings Soviet Response

The collapse of the Soviet Union and the end of its repression of all faiths led to an Islamic revival in the past 14 years. Islam is officially recognized as one of Russia's four principal religions, along with Orthodox Christianity, Buddhism and Judaism. Russia has applied to join the Organization of Islamic States.

The number of Muslims is estimated at 14 million to 23 million, 10 percent to 16 percent of Russia's population. They are spread across the country but congregate in several Muslim-majority republics.

Thousands of mosques have been rebuilt and reopened, as have madrasas, including one here in Cherkessk, where 66 young men and women learn the fundamentals of their faith. Among their teachers are four Egyptians. "We could pray on Red Square and no one would care," the imam of Cherkessk's mosque, Kazim Katchiyev, said after evening prayers recently.

This tolerance, however, has been strained. Believers outside of the state's Muslim departments are increasingly viewed with suspicion because of the radicalization of Chechnya and other republics. They are denounced as Wahhabis, followers of the puritanical sect from Saudi Arabia, a word that has become Russian shorthand for any Islamic militant.

There has also been a violent backlash. On Oct. 14, for example, a group of young men ransacked a prayer house in Sergiyev Posad, near Moscow, badly beating an imam. They shouted, "There is no place for Muslims in Russia," according to the Council of Muftis, which represents the spiritual departments in Russia.

Mufti Ravil Gainutdin, the council's chairman, said the government needed to do more, complaining that state television routinely depicted Muslims collectively as radicals waging holy war against Russia, rather than as members of Russian society.

"If we educate Muslim children to be rebel fighters, ready to do battle, and meanwhile teach Russians to be against Muslims, then we do not have the right policy," he said. "And so the leadership of this country, the government, must see this and respond to this."

He warned that government policy in the Caucasus, and its failure to overcome deep social and economic problems, was pushing some to seek refuge in what he considers improperly radicalize forms of Islam.

"If people see social injustice, corruption in the authorities, the unfair assumption of wealth among some and the impoverishment of others, then that is a cause of unhappiness, of a radicalization of moods, of something that leads to conflict and revolution."

In Nalchik, many Muslims blamed the republic's former president, Valery Kokov, for the seething tensions that exploded in violence last month. His Interior Ministry had responded harshly against those who observed Islamic rituals. Arbitrary arrests and beatings were common.

Many of those killed in Nalchik were not hardened fighters, but local residents acting out of what appeared to be desperation. Many were not armed, according to officials, but were hoping to seize weapons from police stations.

Among the dead was Kazbulat B. Kerefov, 25, a lawyer and former police officer. His parents, Betal and Fatima, refused to believe he was a militant, but like many there understood what set off the attack. "It was not a terrorist act," Betal Kerefov said in an interview in the family's apartment. "It was a revolt."

Ali Pshigotyzhev, 55, worked as an announcer on state radio for 30 years until he was dismissed, he said, for praying. His son, Zaur, was arrested on Oct. 29 in a wave of detentions that followed the fighting. Mr. Pshigotyzhev accused the local imams in effect of endorsing the repressions, for fear of losing their status.

"People were patient in this republic, but patience has its limits," he said in Nalchik's only mosque. "And a tragedy occurred. And it is only the beginning of the tragedy."

Such sentiments are what the authorities fear most.

Mustafa Batdiyev, the president of Karachayevo-Cherkessia, said his region openly supported Islam. A businessman, he paid for the construction of a mosque in his native village. The republic pays for people to make pilgrimages to Mecca. The last day of Ramadan is a holiday in the republic.

But Chechnya's separatists, he said, had hijacked Islam to wrest control of the Caucasus from Russia, instilling an insidious version that is not widely accepted among the region's comparatively secular Muslims. Rebel leaders like Mr. Basayev, he added, were actively recruiting militants across the region, including in his republic, justifying the compilation of the list of suspects.

The people on the list "have not yet broken any Russian laws, so no measures, no force have been used against them," he said. "But we have talked and are talking to the population and explaining about them, so as to warn any of their possible supporters and to deny them the opportunity to attract more of our young people to their ranks."

He added, "We cannot accept and cannot agree with the way these people worship."

In May, security officials raided an apartment here in Cherkessk, killing six people accused of terrorism. Five were local residents. Among the dead were two women, one eight months pregnant, according to Mukhammat Budai, a neighbor of the woman's mother.

Mr. Batdiyev said the raid had disrupted a plan to seize a school, as happened in Beslan, but evidence was never detailed. A similar case happened in February, in Karachayevsk, the city in the foothills where Mr. Golayev lives under scrutiny and suspicion. He adopted Islam after serving in the Soviet Army in East Germany.

The authorities, he said, fear Islam because they fear the discipline it demands, the defiance it offers in a corrupted society. "Who needs a person who does not drink, who does not smoke, who has freedom?" he said of the official attitude. "If I am lying drunk on the ground, I am easier to control."\

Link Lengkap : http://www.nytimes.com/2005/11/22/in...l?pagewanted=2

hmm ane mah golput aja ah kalau masalah agama mah emoticon-Malu
mudah2an gan emoticon-Big Grin
bgus dong klo gtu emoticon-2 Jempol
Quote:Original Posted By joenainggolan
mustahil,,pakar dari mana?
ada bukti yang membenarkan?
data diambil dari mana?
hahaha emoticon-Hoax


qta tggu saja gan...
emoticon-No Sara Please
ane bantu doa deh semoga beneran kejadian


Quote:LASEBO / OTS / WEIDE (Analog+Digital) Free ongkos kirim
Watches for Female (Free ongkos kirim)
Swatch / Ferrari / Swiss Army / Lasebo /Tag heuer (Free ongkir)
amiiiin gan... emoticon-I Love Kaskus emoticon-I Love Kaskus
amin....
alhamdulillah.........

kalo sekaliber rusia juga mayoritas muslim.
damai dah dunia ini....
sekarang penduduk muslim di rusia sekitar 20% dari semua penduduk rusia emoticon-Big Grin
alhamdulilah gan, ya semoga aja gan