alexa-tracking
Kategori
Kategori
1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/5ca36ba0facb956b9e6d94df/gadis-bercadar-itu

Gadis Bercadar Itu


SEKUAT mana kita setia...
SEHEBAT mana kita merancang...
SELAMA mana kita menunggu...
SEKERAS mana kita bersabar...
SEJUJUR mana kita menerima kekasih kita...
SELAMA mana kita bertahan bersamanya...


Jika ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA tidak menulis jodoh kita bersama orang yang kita sukai, Kita tetap tidak akan Bersama dengannya walau engkau bersusah payah mendapatkannya. Maka cintailah orang sewajarnya .... kerana orang yang kita cintai belum pasti jodoh kita nanti, kadang yang engkau nilai baik untuk mu belum tentu baik untuk ALLAH.

Saat hati berkata "INGIN", namun ALLAH berkata "TUNGGU".
Saat AIR MATA harus menitis, namun ALLAH berkata "TERSENYUMLAH"
Saat segalanya terasa "MEMBOSANKAN", namun ALLAH berkata "TERUSLAH MELANGKAH".
~Kita merancang Allah juga merancang tetapi perancangan Allah lebih baik.~


Jodoh itu kan Rahasia Allah. Sweet kan? Allah itu maha LUAR BIASA. Dia mau memberi kejutan untuk kita. Dan kita pula akan senantiasa menanti, siapakah jodoh kita. Tapi, sebelum tiba masanya, selagi itulah Dia akan rahasiakan daripada kita. Allah buat seperti itu bukan sia-sia, tidak ada sia-sia dalam perancanganNya. Dia ingin kita persiapkan diri secukupnya sebelum jodoh itu sampai. Selagi ada masa yang disediakan Allah untuk kita ini, mari kita tambahkan ilmu di dada secukupnya untuk menjadi hambaNya yang bertaqwa. 

Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang, Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya & Dia telah menciptakan seorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak. Ketika kau merasa bahawa kau mencintai seseorang, namun kau tahu cintamu tak terbalas Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu & Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu




I N D E X

Spoiler for EPISODE 1:
profile-picture
profile-picture
profile-picture
hayuus dan 14 lainnya memberi reputasi
Diubah oleh cwhiskeytango
Beri apresiasi terhadap thread ini Gan!

Tokoh Episode 1

"DANARIAN DZUHAIRI"
Lelaki berambut hitam dengan tinggi 170cm. Seorang anak yang berjuang untuk menghidupi keluarganya. 'Danar' adalah panggilannya. Ia juga lelaki yang penyendiri, jarang bergaul dengan orang disekitarnya. Ia tinggal disebuah rumah kecil peninggalan almarhum ayahnya

"NINDY INTAN NAMIRA"
Seorang gadis yang ramah, suka bergaul dan sedikit cerewet. Gadis yang biasa disapa dengan sebutan 'Andin' ini tinggal berdua dengan sepupunya yang bernama Ersha. Orang tuanya tinggal di Jakarta dan Andin tinggal selama ia kuliah. Andin merupakan gadis yang peduli dengan lingkungan sekitarnya.

"ERSHA PERMATA PUTRI"
Seorang wanita bercadar yang sangat anggun, lembut dan sangat menyukai anak-anak ini biasa disapa dengan sebutan 'Eca' atau 'Permata'. Ersha merupakan sepupu Andin yang usianya lebih muda dari Andin. Bahkan ia menganggap Andin seperti kakaknya sendiri. Ersha juga merupakan salah satu tenaga pendidik di sebuah madrasah.

"LIANA ASYFA"
Gadis yang selalu disapa dengan sebutan 'Lia' ini merupakan sahabat Danar dari kecil. Lia merupakan kebalikan dari Danar baik dari segi sifat ataupun fisik. Lia merupakan gadis yang selalu ceria. Ia suka menolong orang lain tanpa memandang status mereka. Lia merupakan anak tunggal dari keluarga yang sangat berkecukupan.
profile-picture
hayuus memberi reputasi
profile picture
unmuslim212
terus ada yg meledak ngak? dan korban
GDP Network
© 2019 KASKUS, PT Darta Media Indonesia. All rights reserved
Ikuti KASKUS di