- Beranda
- Komunitas
- Automotive
- Racing / Balap
= DTM Fans Thread =


TS
pramonov05
= DTM Fans Thread =
thread ini disusun atas ijin momod 



DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) merupakan salah satu kejuaraan balap mobil turing yang telah lama dikenal dan cukup bergengsi di Jerman. Dahulu ajang ini dinamakan Deutsche Tourenwagen Meisterschaft pada musim 1984 sampai musim 1996. Kompetisi sempat vakum selama 3 musim hingga pada musim 2000 DTM kembali muncul dengan regulasi baru dan konsep desain mobil yang lebih modern.
Quote:
Sporting Regulations
Klasifikasi
Klasifikasi DTM terdiri atas tiga bagian, antara lain "DTM Champion" yaitu titel yang diberikan pada setiap pembalap yang meraih hasil akhir poin tertinggi klasemen di akhir musim, "DTM Team Champion" yaitu titel yang diberikan pada setiap tim yang meraih hasil akhir tertinggi klasemen di akhir musim dan "DTM Manufacturer Champion" yaitu titel yang diberikan pada setiap manufaktur yang meraih hasil poin tertinggi klasemen di akhir musim
Mandatory pit stops
Tiap seri DTM wajib mendapat perintah untuk masuk pit setidaknya dua kali pitstop dan pengisian bahan bakar dilarang selama pitstop berlangsung
Sistem poin
Sistem poin DTM mengacu pada sistem poin Formula 1 yaitu 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 dimana pembalap yang finis di posisi 10 besar yang berhak mendapatkannya. Tidak ada tambahan poin untuk pembalap yang mendapat start pole position dan pencetak fastest lap.
Format kualifikasi
DTM menerapkan format multistage mode dimana pembalap bersaing dalam empat sesi. Pada sesi pertama (Q1), semua pembalap wajib mengikuti kualifikasi selama 16 menit untuk diambil 16 pembalap tercepat yang akan maju ke sesi kedua. Pada sesi kedua (Q2), pembalap diberi jatah selama 11 menit untuk memperebutkan posisi 10 besar untuk maju ke sesi ketiga. Pada sesi ketiga (Q3), kesepuluh pembalap kembali mencatatkan waktunya untuk memperebutkan slot empat besar di sesi keempat dengan durasi sama seperti sesi ketiga yaitu 11 menit. Pada sesi keempat atau "fastest four", keempat pembalap saling bersaing untuk memperebutkan posisi terdepan atau pole position.
Speed Limit
Batas maksimal kecepatan saat mobil memasuki pit adalah 80 km/jam terkecuali seri Norisring, Zandvoort dan Brands Hatch mobil hanya dibatasi sampai 60 km/jam saat melintasi garis pit.
Start
DTM memakai sistem starting grid yang sama seperti Formula 1
ProfilTim 2015

I. Audi

Audi RS5 DTM
Quote:
Spesifikasi
Chassis:
CFRP monocoque with integrated fuel tank, CFRP crash elements on the sides, CFRP crash elements, front and rear
Engine:
V8 normally aspirated engine, 90-degree cylinder angle, 4 valves per cylinder, air intake restricted to 2 x 28.0 mm by regulations
Engine control unit:
Bosch MS 5.1
Engine lubrication:
Dry sump
Displacement:
4,000 cc
Power output:
Approx. 340 kW (460 hp)
Torque:
Over 500 Nm
Drive system:
Rear-wheel drive
Clutch:
4-plate CFRP clutch
Transmission:
Sequential 6-speed sport transmission
Differential:
Adjustable multi-plate limited slip differential
Drive shafts:
Constant-velocity (CV) shafts
Steering:
Power-assisted rack and pinion steering
Suspension:
Independent front and rear, twin A-arm suspension, push rod system with spring/damper unit, adjustable gas pressure dampers
Brakes:
Hydraulic dual-circuit braking system, monoblock light metal brake calipers, ventilated carbon fiber brake discs, front and rear, brake force distribution between front and rear continually adjustable by the driver, electromagnetic starting valve
Rims :
Forged aluminum rims, front: 12 x 18 inches; rear: 13 x 18 inches
Tires:
Hankook, front: 300-680-18; rear: 320-710-18
Length:
5,010 mm (incl. rear wing)
Width:
1,950 mm
Height:
1,150 mm
Minimum weight:
1,100 kg (including driver)
Fuel tank capacity:
120 liters
II. BMW

BMW M4 DTM
Quote:
Spesifikasi
Chassis:
Carbon-fibre monocoque with integrated tank and steel roll cage; carbon-fibre crash elements on sides; carbon-fibre crash elements at front and rear
Length/width/height:
4,775 mm/1,950 mm/approx. 1,200 mm
Tank capacity:
120 litres
Basic weight (incl. driver):
1,200 kg
Engine:
90° V8 aspirated engine, four valves per cylinder, 2 x 28.0mm air restrictors (in accordance with regulations)
Capacity:
4,000 cc
Output:
approx. 480 bhp (with air restrictors, in accordance with regulations)
Max. torque:
approx. 500 Nm
Engine management system:
Bosch MS 5.1 engine control unit, without fuses, central display
Transmission:
Sequential 6-speed sports gearbox, operated via pneumatic shift paddles mounted on the steering wheel; 4-plate ZF Sachs carbon-fibre clutch; adjustable multi-disc limited-slip differential
Front axle/rear axle:
Double wishbone axle with pushrods and adjustable shock absorbers with six settings; H&R coil springs
Brakes:
Hydraulic dual-circle braking system; monoblock, light-alloy brake callipers; inner-ventilated brake discs at front and rear; brake-force distribution can be adjusted continuously by driver; electromagnetic starting valve
Wheels:
Forged aluminium rims; 18" x 12" front, 18" x 13" rear
Tyres:
Hankook; front: 300-680-18, rear: 320-710-18
III. Mercedes-Benz

Mercedes AMG C63 DTM
Quote:
Spesifikasi
Chassis:
Carbon fibre monocoque with steel roll cage, front, lateral and rear crash structures, bonnet, doors, side panels and wings in carbon fibre
Length:
5010 mm
Width:
1950 mm
Height:
1210 mm
Wheelbase:
2750 mm
Fuel tank:
120 litres
Weight:
1100 kg (with driver)
Aerodynamics:
Aerodynamic modifications to front splitter and side panels, flat bottom, front and rear diffusers, rear wing
Engine:
Capacity: 4.0 litres, Cylinder head: 4 valves per cylinder, Cylinder arrangement: V8, 90°,Performance: approx 500bhp at 7500 rpm, Maximum torque: 500 Nm, Air intake restrictors: 2 x 28 mm diameter
Transmission:
Standard 6-speed transverse-mounted gearbox, rear-wheel drive, pneumatically operated sequential gear shift on steering wheel, mechanical differential lock without traction control, carbon fibre driveshaft, 3-plate carbon fibre clutch operated by foot pedal
Suspension:
Double wishbones with spring/damper units to front and rear axles, actuated via pushrods
Brakes:
Standard carbon braking system without ABS
Steering:
Rack and pinion steering with power assistance
Wheels / tyres:
Aluminium wheels, control tyres, Front: Wheels: 12x18 Tyres: 300 / 680 R18, Rear: Wheels: 13x18 Tyres: 310 / 710 R18
Diubah oleh pramonov05 29-03-2016 21:51
0
71.1K
Kutip
539
Balasan


Komentar yang asik ya
Urutan
Terbaru
Terlama


Komentar yang asik ya
Komunitas Pilihan