CARI
KATEGORI
KATEGORI
Home / FORUM / All / Hobby / ... / Budaya /
Mengkritisi Turangga Seta
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/000000000000000006688777/mengkritisi-turangga-seta

Mengkritisi Turangga Seta

Tampilkan isi Thread
Halaman 400 dari 402
kalo emang benar, gimana dngn kisah mahabharata dsb di india? yg mana yg benar? siapa yg memutar balikkan fakta dan latar belakang kejadian sesungguhnya?
Quote:


kurukshetra luas totalnya 1530 km² gan emoticon-Embarrassment
balik lagi ke kandang ente gih, bikin malu aja emoticon-Embarrassment emoticon-Embarrassment emoticon-Embarrassment
Quote:


ya tinggal dicrosscheck aja dengan peninggalannya sekarang. lihat deviasi kisahnya, bandingkan topografi dalam kisah dengan topografi saat ini
kalo sudah, kira2 bakal ketahuan mana yang bener mana yang ngaco
Quote:


lah segitu mana cukup buat perang jutaan orang,yg datang dari seluruh dunia pulak emoticon-Gila

Quote:


lu bandingin aja yg difoto kakak lo,sempit kek gitu ,buat perang jutaan orang,mustahil bgt
jangan bicara topografi dulu,bicara nalar dulu deh baru ke topografi klw nalarnya dah ga nyambung,klw nalar ga nyambung ya topografi apalagi emoticon-Gila
Quote:


kemungkinan kisah mahabrata itu terjadi di luar india kemungkinan di dataran jawa,atau atlantis,karena terjadi pada masa veda/atlantis ,salaka negara,kekuasan absolut satu dunia

seperti pula bhs sangsekerta,orang arya ke india membawa bhs sangsekerta dan kebudayaannya sebelum ke eropa,orang2 arya adalah penghuni atlantis,leluhur orang2 jawa
jika dikatakan arya dari persia/iran itu tidak masuk akal karena arya sendiri setelah ke india menyasar eropa ,jadi bila dikatakan dari persia atau dataran armenia maka kemungkinan bolak balik,itu sangat nonsense,berjalan ke timur lalu kemudian balik lagi ke barat

teori paling masuk akal adalah ,atlantis/arya berasal dari dataran sundaland ,terbang ke utara ,ke india ,makanya dikatakan di india bahwa arya menyerang dari utara,karena klw dari nusantara ke india pasti lewat india utara kecuali lewat jalur laut bisa langsung ke india selatan / tamil

bukti sangsekerta asli nuswantara adalah banyak ''serapan'' kata bhs sangsekerta
prasasti2 kuno di nuswantara mayoritas berbhs sangsekerta itu menandakan bahwa sangsekerta dahulu adalah bahasa kesatuan rakyat2 atlantis .samskrta lawan dari prakrta
prakrta nya inilah bahasa2 suku di nuswantara,mayoritas sangsekerta mengambil kosa kata dari bhs jawa purba - pra kawi
Quote:


well, itu cuma di monumen bhagavad gita emoticon-Embarrassment
Quote:


sansekerta itu baru masuk setelah era ajisaka bro emoticon-Embarrassment

sekarang gampangnya aja. kalo baca cerita samkok, bisa ditrace lokasi2nya di china sono. lo cari chi bi, luo yang, chang an, masih ada semua

lo baca mahabharat, bisa ditrace, rumah shakuni ada di gandhara/kandahar, hastina pura pun masih ada. lo cari dwaraka juga udah diketemukan reruntuhannya di lepas pantai india (belum lagi aeperti mathura, gangga, yamuna, dll)
sekarang, ane tanya.... trace mahabharat di nusantara itu dimana aja?
Quote:


lah darimana lo tau rumah sangkuni di gandhara/kandahar?
jaminan apa hastinapura disitu?
dwaraka? buktinya apa? apa cuman sekedar klaim?

trace mahabarata dinusantara jelas
perang bratayuda terjadi di dataran tinggi dieng yawadwipa
makanya banyak nama2 candi di wonosobo ada kaitannya dengan pandawa
telaga sungker,kawah candradimuka itu semua kaitan kental dengan bratayuda


ingat veda/hindu bukan asli india melainkan dibawa oleh orang2 arya,orang2 arya ialah penghuni atlantis,you know atlantis itu ada dimana?
Quote:


atlantis itu ya ada di atlantic bro (dari namanya aja udah kelihatan emoticon-Hammer ) ato malah masih di daerah mediterania (ingat cerita plato kalo dia bisa melihat atlantis dari suatu menara)

masalah dieng, yup dieng itu Di-Hyang, ato tanah Dewa/Tuhan, banyak sekali candi disana... tapi kembali lagi, itu setelah era Aji Saka (bisa dilihat dari prasasti2 yang ada atau di Chandra/Surya Sengkala di tiap candi... eh, situ tau apa itu surya/chandra sengkala toh?)

skip dah....

memang ada yang berpendapat kalau India itu Indonesia berupa Continent, Indonesia itu India berupa Kepulauan, tapi ya... India ya India, Nusantara ya Nusantara.

btw, situ tahu, candi itu apa?
http://www.messagetoeagle.com/sophis...-of-the-world/


Mengkritisi Turangga Seta

Sophisticated Vimanas Over Dwarka – Pre-Harappan City That Could Rewrite The History Of The World


MessageToEagle.com – Could Dwarka be the oldest civilization in human history?

Krishna’s legendary Dwarka built on the site of an even earlier sacred city, named Kususthali, was a well-planned city with a modern and technologically advanced harbor adjusted to traffic of large entering ships. An advanced society lived there.

Dwarka – long-lost mythical city, one of the seven holy cities in Hindu India, is a reality.

The city of Dwarka has been investigated by historians since the beginning of the 20th century. Also the exact location of this port city has also been debated for a long time. Several references from the Mahabharata, the Bhagvata Purana and the Vishnu Purana have been used to suggest the city’s exact location.

The remains of what has been described as a huge lost city, found by researchers not long ago, may force historians and archaeologists to radically reconsider their view of ancient human history.

Krishna’s kingdom spread across’ northern India and Pakistan, with its capital in ancient Dwarka, on the coast in Gujarat, just near the Pakistan border.


Mengkritisi Turangga Seta

However, as a god of war, Krishna had a lot of ememies. His beautiful Dwarka was constantly in danger to be defeated because it was a battlefield for lord Krishna and king Salva, a king of this earth, who developed an intense animosity toward Lord Krishna and strongly vowed to destroy Krishna’s city of Dwarka, the sacred text of the Bhagavata Purana says.

A number of sophisticated military activities tortured the beautiful city.
In aerial battles, the gods used a variety of weapons and amazing flying vehicles. One passage in the Sanskrit texts describes a special air battle between the hero Krishna and the dangerous Asura leader, king Salva. King Salva had a flying machine called “Saubha-pura” which he used when he launched an attack against Krishna’s capital Dwarka.


Mengkritisi Turangga Seta
Researchers constructed the computer simulation of the city

The Mahabharata describes King Salva’s attack on Dwarka with a flying machine. It is the description of the battle that was fought with sophisticated technology and advanced weapons, potentially even with a craft attacking from the orbit. The spacecraft commenced an attack on the city with the use of energy weapons, which to the on-lookers resembled a discharge of a lightning, and it was so devastating that after the attack most of the city lay in ruins.

Salva’s incredible and powerful flying machine – equipped with high-tech weapons and described as an “iron city” – was extraordinary; it could hover in the air, float on water, become invisible to the enemy.

With his Saubha-pura, king Salva was able to terrorize and kill many of the Vrishnis, a tribe whose warriors include the great Krishna.


Mengkritisi Turangga Seta
A seal engraved with the image of a three headed animal.

“The cruel Salva had come mounted on the Saubha chariot that can go anywhere, and from it he killed many valiant Vrishni youths and evilly devastated all the city parks,” we read in Mahabharata.

Krishna’s warriors had no intention of giving up the battle, and continued their fighting and the hero Pradyumna wanted to release what appears to be one of the most dangerous weapons against king Salva, but the highest gods stopped him explaining that: “Not a man in battle is safe from this arrow.”

Instead, it was decided that Salva will fall to Krishna and a remarkable aerial battle began again. Krishna’s flying machine chased the Asura king in his very fast flying Saubha-pura, but Salva responded firing his weapons.

According to Krishna’s, own relation in the Mahabharata:

“His Saubha clung to the sky at a league’s length… He threw at me rockets, missiles, spears, spikes, battle-axes, three-bladed javelins, flame-throwers, without pausing. The sky… seemed to hold a hundred suns, a hundred moons… and a hundred myriad stars. Neither day or night could be made out, or the points of compass.”

Krishna returned the fire.

“I warded them off as they loomed toward me. With my swift-striking shafts, as they flashed trough the sky. And I cut them into two or three pieces with mine. There was a great din in the sky above.”

Around 1500 BC the whole western coast of India mysteriously disappeared along with Dwarka – the great city of gold. The deluge came and the submergence took place immediately after Sri Krishna departed from the world.

This catastrophic event is confirmed by the sacred texts of the Vishnu Purana stating that “on the same day that Krishna departed from the earth the powerful dark-bodied Kali Age descended. The ocean rose and submerged the whole of Dwarka.”

The Age of Kali thus ushered in turns out to be none other than the present epoch of the earth – our own. According to the Hindu sages it began just over 5000 years ago at a date in the Indian calendar corresponding to 3102 BC.


Mengkritisi Turangga Seta
Construction material, pottery, sections of walls, beads and sculptures were recovered from the site.

It is an age, warns the Bhagvata Purana, in which people will be greedy, take to wicked behavior, will be merciless, indulge in hostilities without any cause, unfortunate, extremely covetous for wealth and wordly desires,” Hancock writes in his book “Underworld”)

Also in the Mahabharata, there is a specific account given by Krishna’s main disciple Arjuna about the submerging of Dwaraka, by the sea which reads as follows:

“The sea, which has been beating against the shores, suddenly broke the boundary that was imposed on it by nature. It rushed into the city, coursing through the beautiful city streets, and covered up everything in the city. I saw the beautiful buildings becoming submerged on by one. In a matter of a few moments, it was all over. The sea had now become as placid as a lake. There was no trace of the city. Dwaraka was just a name; just a memory…” –

For more than 5,000 years Dwaraka was treated only like a myth, handed over from one generation to another.

The following story entitled “Harappan-like Ruins Discovered In Gulf of Cambay” made headline news in the Indian press in 2001:

In a major marine archaeological discovery, the Indian scientists have come up with excellent geometric objects below the sea-bed in the western coast, similar to the Harappan ruins,” reported The Hindu

“This is the first time that such sites have been reported in the Gulf of Cambay,” the Science and Technology Minister, Dr. Murli Manohar Joshi, told reporters today.
The discovery was made … when the multi- disciplinary underwater surveys, carried out by the National Institute of Ocean Technology (NIOT), picked up images of several “excellent geometrical objects” which were normally man-made in the nine-kilometre-long stretch, west of Hazira in Gujarat.

“It is important to note that the underwater marine structures discovered in the Gulf of Cambay have similarity with the structures found on-land on the archaeological sites of Harappan and pre-Harappan times,” Dr. Joshi said.


Mengkritisi Turangga Seta

Vishnu idol found during on shore excavation in Dwarka. The Mahabharata states that people of ancient Dwarka were Vishnu devotees. The age of the idol has been scientifically determined and it corresponds with the traditional age associated with the Mahabharata.

The acoustic images showed the area lined with well-laid house basements like features partially covered by sand waves and sand ripples at 30-40 metre water depth. At many places, channel-like features were also seen indicating the possible existence of possible drainage in the area, he said.”

The vast city – which is five miles long and two miles wide – is believed to predate the oldest known remains in the subcontinent by more than 5,000 years. Mainstream scientists maintain that ancient Indian culture/civilization goes back some 4-5 thousand years. Yet the ruins below the Gulf of Cambay go back at least 9 thousand years, i.e. to the time when the area submerged under water.

This means that the city must have existed before the flooding, i.e. at least 9 thousand years ago.
The Gulf of Cambay waters revealed sandstone walls, a grid of streets and some evidence of a sea port 70 feet under water.
About 2,000 artifacts were found 40 meters under the ocean. The artifacts were spread over an area of 9 kilometers. There were remains of rectangular buildings, bathing facility, chiseled stone tools, broken pieces of potteries, jewelry, and the human jaws and teeth.

Identical pottery has been found in the submerged city of Dwarka. Thus the results have proved that the account in Mahabharata as to the existence of a beautiful capital city of Dwarka of Sri Krishna was not a mere figment of imagination but it did exist, according to another scholar Nanditha Krishnan.

The ruins have been proclaimed the remains of Krishna’s lost city of Dwarka.


Mengkritisi Turangga Seta

Excavations conducted at the city by Dr S.R. Rao (1922 – 2013) an Indian archeologist who led teams credited with the discovery of a number of Harappan sites including the famous port city of Lothal in Gujarat and founder of the Marine Archaeology Center of the National Institute of Oceanography of India (NIO) have finally revealed that the descriptions as found in these sacred texts are not to be discarded as fanciful.

It has greatly narrowed the gap in Indian history by establishing the continuity of the Indian civilization from the Vedic Age to the present day, according to Dr. S R Rao.

There is a certain pilgrim city called Dwarka, a place of commemoration of the lost antediluvian city of Krishna and it is a destination for all Krishna worshippers.
In the city, there is a magnificent Dwarkadish temple, sacred to Lord Krishna. During excavation works, archaeologists detected many layers of earlier constructions beneath and around the temple. Apparently, the temple had been built on something even older. In addition, underwater ruins have also been found between 3-10 meters from the shore, where the today’s Dwarka is located.

The discovery of Dwarka – an important historical landmark of India – has set to rest the doubts expressed by historians about the historicity of Mahabharata and the very existence of Dwarka city.
The antediluvian Dwarka was not a fable, but a city that really existed and this fact may soon force us to re-evaluate and rewrite not only the history of the Indian subcontinent and the whole world.

Diubah oleh Xiao.Qiao
Quote:


jaminan apa klw laut atlantic itu atlantis? apa hanya nama saja? dataran yg tenggelam dimana? ndak ada?
lol laut mediterania? dataran yg tenggelam dimana?
jelas plato bilang atlantis itu dibumi timur ngapain di mediterania wkwkwk tolol sumpah

http://atlan.org/

teori sangsekerta dan hindu dibawa ke india oleh arya gimana?
Quote:


sansekerta emang yang bawa itu bangsa indo arya bro, tapi indo arya itu asalnya dari sekitar asia tengah/persia
hindu? hindu itu apa??
emoticon-Ngakak
hindu itu cuma term generik kepercayaan orang2 di sekitar anak benua yang diciptakan oleh para orientalis barat (bingung ada lebih dari 1000 aliran, dah semua disebut hindu aja emoticon-Ngakak (S) karena aliran2 tersebut dari wilayah hindustan, land of the Indus river)

bangsa arya ini sifatnya ekspansif-invasif. bangsa asli "india" orang dravida sampai terdesak ke selatan.
bangsa arya sendiri sangat rasialis, orang dravida biasa disebut siluman, bahkan raja alengka Rahvana disebut sebagai raksasa
Quote:


lol dari asia tengah,,bukti2nya ndak ada blas emoticon-Ngakak (S)

malah sangsekerta populer di greater india / asia tenggara emoticon-Ngakak (S)


lha iya emang ,itu buktinya sangsekerta dan ''hindu'' itu bukan asli india kan? emoticon-Cape d... (S)

aslinya ya ajaran veda ,bukan hindu ,dibawa oleh orang2 arya penghuni atlantis
atlantis ya jawa / nusantara / sundaland masa itu

masa teori nya dari armenia aka barat terus ke timur ke india lalu balik lagi ke barat ke eropa
ga masuk akal ,muter2 kayak gangsingan emoticon-Ngakak (S) emoticon-Cape d... (S)

teori paling mauk akal ya kek bukunya profesor santos atlantis itu dari sundaland lalu ke utara masuk india ,makanya disebutkan di india arya invasi dari utara
coz kl dari nusantara ke india pasti masuknya lewat utara india
dari india lanjut ke eropa

malah ada2 sejarawan barat twolul kek lu arya ngiranya dari tibet wkwkwk emoticon-Ngakak (S)
Diubah oleh kaum.babik
indo-arya asia tengah? sangsekerta? atlantis?

itu semua satu kesatuan bro

budaya adi luhung arya-sangsekerta-atlantis itu satu orang satu tempat satu kelompok
bukan berpencar2 tolul emoticon-Ngakak (S)


lah klw dari saia tengah atlantisnya dimana? dataran yg tenggelam dimana? gunung himalaya? lol wkwkwk tolol sumpah emoticon-Ngakak (S) emoticon-DP emoticon-Najis
makanya lu baca sastra jawa,dijaman dahulu / orang barat nyebutnya era atlantis
nusantara aka leluhur orang2 jawa sudah ekspansi ke seluruh dunia
salaka negara aka kekuasaan absolut satu dunia


candi sukuh
Mengkritisi Turangga Seta

Mengkritisi Turangga Seta


mexico-egypt-indonesia atlantis connection
yah... mundur ke 2011 lagi
emoticon-Cape d...
beruntung ente datang sekarang, saat para tukang jagal teori santos udah pada males ngaskus
hayah,, pembahasan taun 2011 diulang lagi.. cape deh...

Santos itu ngga pernah sekalipun nginjek tanah nusantara. hasil dia baru cuma hipotesis dan studi pustaka.

Logika paling sederhana aja atlantis itu utopia-nya Plato, dng deskripsi dia melihat dari menara tertinggi yg ada di bukit tempat dia tinggal dan bisa melihat dimana keberadaan negeri Atlantis itu. Dr situ aja udah keliatan koq posisi Atlantis dimana, ngga jauh2 dr radius 1000km.

Candi sukuh? Ahahahahaha,,, itu candi era majapahit akhir. Udah pernah ke candi sukuh? udah pernah liat obstacle di sekitarnya? udah pernah liat scripture latar belakang dibangunnya candi sukuh yg ada di relief nya? udah liat bahan baku candi sukuh itu grade quality nya brp? udah pernah mencoba cara berpikir era zaman masa tsb? kalo melihat masa lalu, pola pikirnya jgn pake pola pikir jaman skrg, ga bakalan nyambung.


#jadi_bodoh_adalah_sebuah_pilihan
Quote:


ga ada yg tau secara pasti usia candi2 di nuswantara termasuk prambanan borobudur
kecuali beberapa candi yg memang di mention dalam literatur kuno

candi sukuh buatan majapahit? kata siapa mas? rata2 candi buatan majapahit itu bahan batu bata merah

sedangkan candi sukuh itu bahannya batu vulkanik ,sama dengan bahan yg sama untuk membuat prambanan dan borobudur,itu artinya harus mengukir batu keras tersebut
bahkan mungkin orang jaman sekarang saja geleng2 kepala gimana caranya...


Mengkritisi Turangga Seta

Mengkritisi Turangga Seta

silahkan dibaca2,jangan cuma terpatok pada satu teori mayoritas lantas hilang daya berpikir karena menuhankan hipotesis mayoritas selalu benar..

http://beforeitsnews.com/paranormal/...s-2462332.html
2375
udah pernah kesana & liat langsung belum?

batu vulkanik? bukan ah... ngecek umur candi itu sederhana koq... yg ditest itu bukan umur batunya. tapi dr sisa relic n aktivitas manusia di sekitar candi. kalo umur batu mah kalo di test bakalan ratusan tibu taun... batu sebelah rumah aja kalo dites aja umurnya bisa ratusan ribu taun koq..

ngecek peradaban itu ngga pake modal cocokologi..
Diubah oleh Tenji_no_Ichi
adipati oke tuh komen nye,,,,,,,,,,
Halaman 400 dari 402


GDP Network
© 2020 KASKUS, PT Darta Media Indonesia. All rights reserved
Ikuti KASKUS di