thedakotaAvatar border
TS
thedakota
Kenapa Kubur Perempuan Lebih Dalam Dari Kubur Lelaki ?


KENAPA KUBUR PEREMPUAN LEBIH DALAM DARI KUBUR LELAKI ??
Isteri : Abi, boleh saya tanya?
Suami : Ya sayang. kamu tanya apa?
Isteri : saya bingung abi. Kenapa syarat dalam Islam, bila lelaki meninggal dunia, kuburnya digali sedalam 5 kaki tapi, kuburan wanita berbeda digali sedalam 7 kaki?
Suami : Ooo..... (sambil tersenyum). Kalau kamu tahu Islam ini agama yang sangat prihatin dan bijaksana. Sebenarnya sebab kubur wanita digali lebih dalam dari lelaki karena jika ada banjir, jenazah wanita tersebut tak akan terapung ke atas dan akhirnya akan membuka aurat jenazah tsb. Islam sangat menjaga aurat kaum wanita, hingga nyawa dah melayang dari jasad pun. Islam masih melindungi aurat kaum wanita.
Isteri : Subhana Allah. Besarnya kuasa Allah ya abi. Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda: "Sampaikanlah pesanKu walaupun sepotong ayat."



Wahai kaum wanita. Tutuplah aurat mu dengan sempurna, ketika masih bernyawa. Karena Insya Allah, Allah SWT juga akan membantu melindungi aurat mu walaupun nyawa sudah tiada suatu hari kelak.....

"Wahai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan.Dan pakaian takwa itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian daritanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat". Surah Al.A'araaf (26)



Diubah oleh thedakota 07-03-2015 12:31
0
65.5K
548
GuestAvatar border
Guest
Tulis komentar menarik atau mention replykgpt untuk ngobrol seru
Urutan
Terbaru
Terlama
GuestAvatar border
Guest
Tulis komentar menarik atau mention replykgpt untuk ngobrol seru
Komunitas Pilihan