rudiadAvatar border
TS
rudiad
Hari ini WARGA INDONESIA buat MALU di MALAYSIA.. 9/9/2013 koran paling top di malay


AMAH JAMPI 'TUNDUKKAN' MAJIKAN ( translate di bawah)

Pengalaman pahit menjadi mangsa ‘manderem’ atau jampi serapah orang gaji sendiri, menyebabkan seorang wanita serik untuk mendapatkan khidmat amah warga asing, khususnya dari Indonesia.

Dia yang mahu dikenali sebagai Zabedah, 38, dari Tambun, di sini, berkata, tak pernah diduganya amah yang dibayar RM650 sebulan tergamak mengenakan ilmu hitam terhadap dia dan keluarga.

“Lebih menyakitkan hati dia menggunakan bahan kotor, antaranya daki dan tahi hidung yang dimasukkan ke dalam makanan yang dimasaknya bertujuan `menundukkan’ kami.

“Sebelum itu, saya menemui satu bekas merah mengandungi kertas azimat, cincin dan minyak wangi di dalam beg pakaiannya,” katanya kepada Harian Metro.

Zabedah yang juga pengurus restoran berkata, perbuatan jijik itu diakui sendiri pembantu rumahnya itu yang dipanggil, Su, 34, selepas dia mengugut mahu menyerahkan wanita itu kepada polis.

Jadi sebagai iktibar kepada mereka yang mempunyai pembantu rumah, BERHATI-HATI sekiranya amah anda menunjukkan sifat malas dan tidak mengikut arahan. Kita pula sebagai majikan hilang kata-kata untuk menegur dan memarahi yang membuatkan mereka ‘besar kepala’ malah boleh pula mengugut untuk pulang ke Indonesia.

Penggunaan ilmu hitam di kalangan pembantu rumah bukan perkara baru, malah ada antara mereka sanggup menggunakan pukau untuk menggoda majikan lelaki. AWAS!




Sumber : Harian Metro

TRANSLATE
tkw guna-guna majikan

Pengalaman pahit menjadi korban guna-guna atau jampi serapa dari pembantu sendri,menyebabkan seorang wanita trauma
mendapat pekerja pembantu rumah tangga khusunya dari indonesia


dia( majikan) yang mau di kenali bernama ZUBAIDAH,38. dari tambun malaysia mengatakan tidak pernah di menyangka
pembantu yang dibayarRM.650 atau 1,5 juta rupiah, tega menggunakan ilmu hitam kepada keluarganya

“Lebih menyakitkan hati dia menggunakan bahan kotor, antaranya daki dan tahi hidung yang dimasukkan ke dalam makanan yang dimasaknya bertujuan `menundukkan’ kami.

“Sebelum itu, saya menemui satu wadah berwarna merah yang berisi kertas azimat, cincin dan minyak wangi di dalam beg pakaiannya,” katanya kepada Harian Metro.

Zabedah yang juga pengurus restoran berkata, perbuatan jijik itu diakui sendiri pembantu rumahnya itu yang dipanggil, Su, 34, selepas dia mengancam mahu menyerahkan wanita itu kepada polisi.
Jadi sebagai pelajaran kepada mereka yang mempunyai pembantu rumah,
BERHATI-HATI seandainya pembantu anda menunjukkan sifat malas dan tidak mengikut arahan.
Kita pula sebagai majikan sudah jemu untuk menegur dan memarahi yang membuatkan mereka ‘besar kepala’ malah boleh pula mengancam untuk pulang ke Indonesia.


PESAN ANE GAN.. HAPUS KTKLN DAN PUNGLI KEPADA TKI...
Diubah oleh rudiad 09-09-2013 11:12
0
12.9K
94
GuestAvatar border
Guest
Tulis komentar menarik atau mention replykgpt untuk ngobrol seru
Urutan
Terbaru
Terlama
GuestAvatar border
Guest
Tulis komentar menarik atau mention replykgpt untuk ngobrol seru
Komunitas Pilihan