alexa-tracking

Islam is not source of terrorism, says German Chancellor Merkel

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/58aa7db614088d7c128b4573/islam-is-not-source-of-terrorism-says-german-chancellor-merkel
Islam is not source of terrorism, says German Chancellor Merkel
Islam is not the source of terrorism, and Islamic scholars and Muslim countries should speak up against fundamentalists to make this clear to the world, Germany's Chancellor Angela Merkel has said.

In her address to the Munich Security Conference on Saturday, Merkel underlined the importance of close cooperation with Muslim countries in defeating Daesh, Boko Haram and international terrorism.

"I think, those countries, first and foremost have to give a contribution. Because only in this way we would be able to convince people that it is not Islam that is the source of terrorism. But a falsely understood Islam," she said.

"I expect from religious authorities of Islam to find strong language in order to delimitate peaceful Islam from terrorism committed in the name of Islam. We as non-Muslims cannot do this, it should be done by Islamic clergy and authorities," she added.

Merkel said she had discussed the fight against terrorism during her meeting with Prime Minister Binali Yıldırım this morning in Munich.

"I have just now addressed this issue with the Turkish prime minister. We know that particularly our NATO partner Turkey is very much threatened through the challenge of international Islamist terrorism through Daesh, but also obviously the terrorism of PKK," she said.

Merkel underlined that Europe cannot achieve success in the fight against terrorism without the support of the U.S. and also favored continued cooperation with Russia, especially in efforts to defeat Daesh in Syria.

Separately, Yıldırım and Merkel agreed to continue their dialogue and cooperation, the Turkish Prime Ministry said in a statement.

The Turkish premier also held a bilateral meeting with the chancellor.

Pime Minister Yıldırım met Chancellor Merkel on the sidelines of 53. International Munich Security Conference during a breakfast meeting at the Bayerischer Hof hotel, which was closed to the press and lasted approximately for 50 minutes.

Yıldırım spoke about the opportunities to cooperate with Germany in the fight against terrorist organizations such as Daesh, the Gülenist Terror Group (FETÖ) and PKK/PYD.

Both leaders also discussed cooperation in the fields of economy and culture.

The Prime Minister went on to addressed to a crowd of 10,000 Turks in Germany's Oberhausen, asking for their support in the upcoming referendum on the constitutional reform.

akhirnya pengakuan itu datang juga
emoticon-Smilie

https://www.dailysabah.com/europe/2017/02/18/islam-is-not-source-of-terrorism-says-german-chancellor-merkel
serah mamak merkel deh

Bukti apa lagi yg kau dustakan mak

pengen jadi germanistan yaa emoticon-Big Grin
Islam is not source of terrorism, says German Chancellor Merkel


merkel belajrlah dari sejarah.
emoticon-Leh Uga emoticon-Leh Uga emoticon-Leh Uga emoticon-Leh Uga
udah oma merkel emoticon-Big Grin bwt tembok aj.. larang imigran emoticon-Big Grin

gampang toh sebetulnya emoticon-Big Grin

jd kita2 kgk dituduh rusuh mulu, kerjaan oma merkel jg enak kan emoticon-Big Grin
Betul, bukan Islam... TAPI WAHABI
Islam kan banyak aliran ya ukhti. emoticon-Big Grin
Ada yg moderat & penuh kedamaian. emoticon-Big Grin
Ada jg yg radikal penuh kebencian. emoticon-Big Grin
uda gila nih merkel emoticon-Big Grin ga belajar2 dari pengalaman2 masa lalu emoticon-Big Grin
Quote:


coba cocokin dengan isi kitabnya,lebih taat wahabi atau yang ngaku-ngaku rahmatan lil alamin?emoticon-Ngakak
Quote:


islam adalah islam, islam moderat itu tidak ada, yang ada hanya sekumpulan orang yang malas melaksanakan perintah agama, atau bahkan sebenarnya tidak tahu ajaran agama mereka sendiriemoticon-Big Grin
Quote:


Islam cuma satu gan emoticon-Smilie
teroris sesunggunya adalah kematian bray emoticon-Cool
Memang Islam bukan sumber terorisme, tapi wahabi sangudi biang xerox terorisme dengan pemahaman sempit mereka.

Islam sejatinya ibarat aliran mata air segar pegunungan, tapi sayangnya ada yang dialirkan oleh pipa berkarat yg kotor bernama sangudi. Air yg dialirkan pipa tersebut kemudian diminum dan meracuni emoticon-shakehand
Islam has nothing to do with islam emoticon-Big Grinemoticon-Big Grinemoticon-Big Grinemoticon-Big Grin
Quote:


keren banget gan quotenyaemoticon-Big Grin
dasar babi bule Eurofag, penangkar dan suporter teroris, fuck u emoticon-fuck
Quote:


Kalo pegangan umat Islam adalah Al Quran, maka di Alquran gak ada yang namanya ajaran Islam moderat, radikal, ekstrimis, fundamentalis.. Apa yang tertulis di Quran ya seperti apa adanya. Jadi misal, kalo di Quran sudah tertulis:

Perangilah orang-orang yang tidak beriman kepada Allah dan tidak (pula) kepada hari kemudian (hari kiamat), dan mereka tidak mengharamkan apa yang diharamkan oleh Allah dan RasulNya dan tidak beragama dengan agama yang benar (agama Allah/Islam), (yaitu orang-orang) yang diberikan Al-Kitab kepada mereka, sampai mereka membayar jizyah dengan patuh sedang mereka dalam keadaan tunduk.

atau seperti yang tertulis di hadist:

“Aku diperintah untuk memerangi manusia sehingga bersaksi bahwa tiada ilah kecuali Allah dan Muhammad adalah utusan Allah“

Ya berarti seperti itulah adanya..yang gak ngikutin apa yang tertulis disitu berarti non- Islam atau Islam abal-abal

Jadi kesimpulannya istilah teror untuk Islam hanya subyektif belaka


secara objektif dan faktual adalah ANCAMAN

emoticon-Embarrassment
Quote:


Seperti biasa bakalan di bantah dgn azbabun nuzul, sejarah dan latar belakang turunnya ayat tsb

sdh S O P uclim emoticon-Ngakak
bela terus sampai negara lu jadi new arabiaemoticon-Ngakak
Quote:


merkel malah uda bikin tembok duluan di munich, padahal sebelumnya mengkritik rencana Trump mau bikin tembok mexico.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...community.html

bahkan lebih tinggi dari tembok berlin.
ironis