alexa-tracking

Api ini tak boleh dipadam, kata menteri Indonesia

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/562c30a1d44f9fda5c8b4567/api-ini-tak-boleh-dipadam-kata-menteri-indonesia
Api ini tak boleh dipadam, kata menteri Indonesia
Quote:Original Posted By Baratayudha17...

Api ini tak boleh dipadam, kata menteri Indonesia
Menteri Penyelaras Hal Ehwal Politik, Perundangan dan Keselamatan Indonesia Luhut Binsar Pandjaitan berkata kebakaran hutan yang terjadi di beberapa wilayah republik itu tidak mungkin dapat dipadamkan menggunakan pesawat udara.

Katanya, selain kebakaran hutan yang menyebabkan jerebu, fenomena el nino dan tanah gambut yang mudah terbakar menyebabkan kebakaran itu semakin parah, lapor Tempo.

“Yang hanya boleh dilakukan buat masa ini kita halang api tersebut supaya tidak merebak,” beliau dilaporkan sebagai berkata.

Jelasnya lagi badan meteorologi negara itu menjangkakan kemungkinan hujan yang akan turun pada bulan ini sangat sedikit, sekali gus menyukarkan pemadaman api.

Namun katanya, pemadaman hutan akan terus dilakukan dan mempersilakan mana-mana negara menghantar bantuan bagi menangani masalah itu.

Sementara itu, dalam perkembangan berkaitan, Indonesia kini menayangkan rancangan berunsur pendidikan di televisyen mereka ketika sekolah terus ditutup.

Justeu, kata Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Indonesia Anies Baswedan (gambar) dilapor berkata, pelajar tidak perlu bimbang ketinggalan pelajaran.

“Ketika jerebu memuncak, pendidikan berada di nombor dua. Pelajar tidak perlu bimbang sekiranya ketinggalan,” beliau dilaporkan sebagai berkata.


Crottt dimarih...:D


Oooo...tak boleh dipadamkeh Pakcik Makcikemoticon-Mad
terlalu sangatlah jiran kita nih, pantaslah jerebu tak kunjung tewasemoticon-Mad
youtube-thumbnail
Awak pening jerebu tak kunjung tewasemoticon-Hammer
bhs malay emoticon-Hammer2
jerebu kk rose cem gimana coy
Dimana luhut bilang api tidak boleh dipadam? Apa gw yg salah baca? emoticon-Bingung
Jerebu ni, bikin sesak je
(malay) tdk boleh = tdk bisa (indon)

nice try nasbung emoticon-Embarrassment
Jokowi adalah bencana bagi negara ini
Salam 2 tahun
betul betul betul
sumbernye upin ipin ternyate... emoticon-Bingung (S)
Quote:Original Posted By gundulmu.lucu
Dimana luhut bilang api tidak boleh dipadam? Apa gw yg salah baca? emoticon-Bingung

Dijudul, baca sajaemoticon-Mad jerebu ini telah mencabul hak asazi awak, menurut generasi ketiga hak asasi manusia, pencemaran alam sekitar adalah salah satu dari pencabulan hak asasi manusia yang perlu ditangani semasa.emoticon-Mad
Quote:Original Posted By joemboet
(malay) tdk boleh = tdk bisa (indon)
nice try nasbung emoticon-Embarrassment

Awak panasbul, jangan juga mencabul identiti asazi awakemoticon-Mad
apinya nak buat masak ayam goreng...
Tak perlu bimbang ketinggalan pelajaran! Ini era revolusi mental, lupakan UAN, lupakan ujian, lupakan standar penilaian! emoticon-Cool
atuk oo atuk emoticon-EEK!
Pake bahasa malon,pusing baca nya emoticon-Hammer
smga gak jdi pemicu konflik gans..emoticon-Ngacir
terserah lu aja cik,gua gak bakalan terpancing, kumaha sia.. emoticon-Traveller
cemana tu atuk oo atuk
mari makan ayam goreng dulu la kita
Quote:Original Posted By edogawa08
Jerebu ni, bikin sesak je


Artinya apa gan?
jerebu = asap Quote:Original Posted By spyxyz
Artinya apa gan?