alexa-tracking

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/5559617b5074100e5f8b4567/18-sebab-jin-merasuk-manusia
18 sebab jin merasuk manusia
Pendakwah bebas lulusan Universiti Al-Azhar itu berkata, ramai manusia tidak menyedari tindak-tanduk mereka sentiasa menjadi perhatian jin.

Jin sebenarnya suka memikat manusia, terutama wanita yang suka bersolek dan gemar berpakaian mendedah aurat,” katanya ketika membentangkan kertas kerja berkaitan peranan jin di Masjid Kota Damansara, Petaling Jaya, baru-baru ini.

Menurut Ustaz Dasuki lagi, jin tidak akan datang mengacau seseorang itu melainkan ia sudah terpikat.

“Bila sudah berkenan, jin akan berusaha memasuki tubuh orang yang dia suka dan terus bersarang di dalamnya,?tambahnya.

Lazimnya, kata beliau, jin memilih manusia yang lemah semangat dan tidak mempunyai pendinding diri untuk dipikat.

“Manusia yang sudah lupa Allah dan menjauhi Al Quran tidak lagi mempunyai pendinding diri dan sebab itu mudah dipengaruhi jin,” tambahnya.

Manurut Ustaz Dasuki lagi, jin menyusup masuk ke dalam tubuh manusia dengan berbagai cara, antaranya diminta manusia sendiri sama ada sedar atau tidak. Lebih malang lagi, katanya, manusia sendiri menggunakan khidmat jin sebagai khadamnya untuk melakukan pengkhianatan kepada orang lain.

Ustaz Dasuki menyatakan 18 sebab jin merasuk manusia, iaitu:

1. Apabila manusia meringankan solat dan tidak mentaati perintah Allah.

2. Terdapat alat muzik atau alat melalaikan didalam rumah

3. Meninggikan suara dalam bilik air

4. Menangis dan merintih sebelum tidur

5. Membuang air panas ke dalam bilik air

6. Melompat tinggi tanpa membaca Bismillah

7. Memasuki tempat gelap yang ditinggalkan

8. Perasaan terlalu takut dan terlampau gembira, seperti ketawa berlebihan

9. Selalu bertengkar suami isteri

10. Terlampau marah

11. Mengikut hawa nafsu

12. Terdapat gambar lukisan manusia dan anjing di dalam rumah

13. Terdapat lambang salib pada lantai, sejadah atau langsir

14. Menghadiri majlis yang melekakan tanpa menyebut kalimah Allah

15. Perempuan suka bersolek

16. Berlaku sihir perjanjian di antara jin dan tukang sihir

17. Jin jatuh cinta pada manusia

18. Suka membaca buku cerita hantu dan buku berunsur sihir.

Beliau juga memberikan beberapa tanda manusia dirasuk jin, antaranya sukar tidur malam, hati berdebar-debar terutama pada waktu senja atau perasaan resah tidak menentu.

Mimpi berulang mengenai perkara yang menakutkan seperti melihat anjing hitam, kucing, ular, manusia pelik, dibawa ke kubur atau diusung ke tempat mengerikan juga dikaitkan dengan gangguan jin.

Selesema berpanjangan juga dikaitkan dengan gangguan makhluk halus selain malas berzikir dan solat,?katanya.

Selain itu, manusia dirasuk jin merasa sakit pada sesetengah anggotanya tapi sukar dikesan oleh doktor.

Lain lain tanda ialah pening berpanjangan terutama pada waktu senja, otak lemah, tidak sedar diri serta telinga berdesing atau mendengar kata-kata suruhan tertentu.
bilangnya karena pikiran kita kosong juga bisa gan
Lebih cocok tritnya dipindah ke forsup emoticon-Cape d... (S)
harus mendekatkan diri kepada sang pencipta emoticon-angel
Quote:Original Posted By bobycoal
bilangnya karena pikiran kita kosong juga bisa gan


bisa juga gan ,,thanks dah mampir yee
Quote:Original Posted By dirananjas


bisa juga gan ,,thanks dah mampir yee


mungkin kerasukan bisa dicegah dengan sedekah cendol gan emoticon-Cendol (S)

Quote:Original Posted By bobycoal


mungkin kerasukan bisa dicegah dengan sedekah cendol gan emoticon-Cendol (S)



Modus lu bray.
ah elah emoticon-Traveller
Quote:Original Posted By septiansendi


Modus lu bray.
ah elah emoticon-Traveller


biar mudus tapi tulus bray,serius lagi emoticon-Cendol (S)
jin ... malah di urusin
diri sendiri jadi setan gak sadar emoticon-Cape d... (S)
Suka membaca buku cerita hantu dan buku berunsur sihir
serem banget ini...
Jin nya lg iseng gak ada kerja an
untung aja ane tak pernah di rasuki
cwek yg suka bersolek bisa kerasukan, ane baru tau emoticon-Ngakak
itu lukisan manusia sm anjing doang kn ya ??, coz d kamar gue naru lukisan ikan si ??, ngaruh g tuh ?? .. emoticon-Bingung (S)
ane dulu ngerasa begitu gan, tp alhamdulillah sejarang udah engga, setelah mendwkatkan diri kepadaNya emoticon-Malu
wahh bener2 gan,
kyak pernah ngerasain tuh,
semoga ane kgk
Kurang gambar gan kurang seru emoticon-Betty (S)
ya jangan suka bengong aja sma pikiran kosong pasti jauh

Nais

Trit bagus tapi kurang mulusnya gan