CARI
KATEGORI
KATEGORI
Home / FORUM / All / Entertainment / The Lounge /
Mengenal Bank 'raksasa' buatan Tiongkok dan 'rekan', AIIB (Bank Infrastruktur Asia)
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/55484e9496bde67b738b4569/mengenal-bank-raksasa-buatan-tiongkok-dan-rekan-aiib-bank-infrastruktur-asia

Mengenal Bank 'raksasa' buatan Tiongkok dan 'rekan', AIIB (Bank Infrastruktur Asia)

Tampilkan isi Thread
Halaman 2 dari 8

EBRD eyes cooperation with Chinese-led Asian bank AIIB

http://www.reuters.com/article/2015/...0Y62P220150515
Bonds | Fri May 15, 2015 10:19am EDT
TBILISI | BY MARGARITA ANTIDZE

May 15 The European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) said on Friday it was ready to cooperate on projects with China and its newly launched Asian Infrastructure Investment Bank (AIIB). In March, a number of European governments decided to become founding members of the AIIB despite misgivings in the United States, which fears the bank will expand China's global influence at the expense of Western lenders.

"Our approach is to face reality and to try and work with Chinese companies and the Chinese government," EBRD president Suma Chakrabarti told a news conference in the Georgian capital Tbilisi after an annual meeting of the EBRD board of governors. He said many member countries of the EBRD, whose traditional investment focus since its founding in 1991 has been the former Soviet bloc, were keen to attract investment from the AIIB and to see the London-based EBRD as a co-financer.

"We would be honoured and delighted if we could find some projects where we could have a fresh start of co-financing with them. I think the two institutions (the AIIB and EBRD) have quite an interesting future together as partners." The EBRD, set up after the collapse of communism in central and eastern Europe, has in recent years expanded its area of operations to include other countries including Turkey, Mongolia and Arab countries such as Egypt and Jordan.

The EBRD last year suspended new lending to Russia, traditionally its largest market, over the Ukraine crisis, a move Russian Deputy Finance Minister Sergei Storchak said on Thursday was "politically motivated". On Friday, Chakrabarti reiterated that he did not expect to make any new loans to Russia this year but stressed the EBRD was keen to resume lending if the political climate improved.

"We will be ready if one day the geopolitical situation changes and shareholders decide to ask us to go back," he said, noting the bank saw its assets in Russia as "very important". The EBRD has been hit by a sharp drop in both the Russian rouble and Ukraine's hryvnia currency since Moscow's annexation of Crimea and economic sanctions over what the West says is Russia's support for pro-Russian rebels in eastern Ukraine.

Storchak linked the EBRD's 2014 net loss of 568 million euros ($650 million) to its decision regarding Russia, but Chakrabarti on Friday denied any such link. (Editing by Gareth Jones and Louise Ireland)

AIIB semakin mendapat lebih banyak lagi apresiasi dari negara benua biru dan asia barat.
Semua infrastruktur di Indonesia jadi Made By China. Semoga mutunya gak mengkuciwakan.
ane ndak paham isi tritnya gan emoticon-Hammer2
Quote:


Sementara ini belom semuanya gan...
Masih ada kok beberapa infrastruktur yang keliatannya bakalan digarap sama jepang ato rusia ato sama negara lainnya...
Tapi ke depannya emang China agresif banget babat proyek infrastruktur di indonesia.

Quote:


emoticon-Ngakak (S)
biasanya orang sospol luar negeri, ekonomi yang puaham buanget gan...
emoticon-Malu (S)

ADB Vice Presidency Likely to Go to Indonesia

http://www.businesskorea.co.kr/artic...y-go-indonesia
SEOUL, SOUTH KOREA12 May 2015 - 1:15pmJung Suk-yee

The Ministry of Strategy and Finance recommended a former vice minister versed in international finance as the successor to Bindu Lohani, the vice president for knowledge management and sustainable development of the Asian Development Bank (ADB), whose term expires next month, but the former vice minister has a slim chance.

At present, the most promising candidate is the Indonesian one. It is Japan that holds the key in the selection of the vice president. With Indonesia’s strategic importance for Japan increasing these days, conditions are becoming unfavorable for the other two candidates from Korea and India. In addition, Indonesia represents 5.17 percent of the ADB, 0.11 percentage points higher than Korea’s share ratio.

The ADB has five vice presidential positions shared by the United States, China, Europe, Nepal, and India, under the leadership of Japanese president Takehiko Nakao. Korea took one of the vice presidenial positions between 1988 and 2003, before China and India took the place. Under the circumstances, another keen competition similar to that in the ADB is likely to be witnessed in the Asia Infrastructure Investment Bank (AIIB) as well, with the share ratios of the founding members slated to be fixed before the end of this month.

Strategi Jepang untuk merebut hati Indonesia dari keanggotaannya di AIIB kah...?
Nice inpohhh
emoticon-Matabelo
Quote:


terima kasih gan
logika sederhana ane adanya kompetisi, membuat posisi tawar konsumen/nasabah lebih baikemoticon-Malu (S)
Quote:


betul itu gan...
apalagi nasabahnya bukan cuma 1 ato 2 doang, tapi puluhan...
tinggal gimana pinternya aja si nasabah bertransaksi
Quote:


maaf gan
ane masih belum paham mengenai perbankan
klo boleh tau, keuntungannya apa yah bila Indonesia gabung dengan bank ini?
ma kasih emoticon-Smilie
Quote:


ane juga bukan ahli perbankan gan, tapi dari hasil baca2, salah satu keuntungan indonesia bergabung sama bank ini:
menaikkan daya tawar Indonesia kalo lagi berurusan sama negara2 barat macem amerika dan kawan2nya...
Selama ini indonesia identik dengan 'ketergantungan sama amerika' mulai dari teknologi sampe keuangan.
Indonesia kan udah terkenal 'ditekan' sama lembaga keuangan dunia buatan negara barat macemnya bank dunia dan IMF dan juga ADB.
Nah AIIB ini berperan untuk mengurangi dominasi dan juga monopoli lembaga keuangan barat itu gan.
AIIB memang fokusnya di asia, penggenjotan infrastruktur, dan Indonesia adalah satu bagian dari asia toh...
CMIIW!!!
Quote:

wah boleh juga ya klo bank ini masuk ke indo
thanks, info nya gan emoticon-Cendol (S)
Quote:


sama2 gan...
Denger2 indonesia pernah minta ke tiongkok supaya kantor pusat AIIB urusan asia tenggara dan sekitar ada di jakarta.
tapi keliatannya belom dikasih sama si bos.. hehehehehe...
Ini indonesia lagi di tengah2 lembaga keuangan internasional nih kayaknya gan, presiden world bank aja sampe bertandang ke indonesia segala
Quote:


bagi cendolnya dong gan emoticon-Embarrassment emoticon-Peace
Wuih rame nih
Quote:


emoticon-Ngakak
sipppp gan, ane gini orangnya dermawan banget kok...

Quote:


Kagak gannnn, justru sepi banget malah menurut ane...
Mungkin masih banyak kaskuser yang belom kenal apa itu AIIB makanya ane sengaja buat tritnya yang membahas satu per satu...
ngomong2 makasih gan udah mampir ke trit ane...
Masjok tambah ganteng aja emoticon-Kiss
Quote:


iya dong gan, udah jadi pak pres yahhh boleh lah tambah ganteng
emoticon-Malu
Kalau indonesia bergabung dengan bang ini semoga mendapatkan manfaat yg positif
Quote:


ane berharap juga gitu gan...
dan semoga Indonesia bisa menaikkan daya tawarnya di panggung internasional alias gak selamanya jadi negara bawahan negara lainnnnn
Halaman 2 dari 8


GDP Network
© 2019 KASKUS, PT Darta Media Indonesia. All rights reserved
Ikuti KASKUS di