alexa-tracking

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/5278dab0f8ce173826000002/ultras-di-malaysia
Ultras di Malaysia
Salam dari tetangga, Malaysia

Saya cuma mahu share aksi aksi supporter sepakbola di Malaysia.

Boys of Straits (Johor DT Supporters)

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia
suka gonthok2an ama suporter klub lain kagag om?
kayak di indonesia gitu, satu sama lain di dalam stadiun ama diluar seneng banget latihan pencak silat.
Quote:Original Posted By eyangmomon
suka gonthok2an ama suporter klub lain kagag om?
kayak di indonesia gitu, satu sama lain di dalam stadiun ama diluar seneng banget latihan pencak silat.


Di Malaysia para supporter atau lebih jelas para ultras berada dibawah satu payung iaitu Ultras Malaya. Jadinya mereka tidak beratakan antara satu sama lain.
Elephant Army (Pahang Supporters)

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia
Ultrasel (Selangor Supporter)

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia
Ultras koq gak ribut ama ultras lawan,itu bukan ultras namanya.
Quote:Original Posted By anwareds
Ultras koq gak ribut ama ultras lawan,itu bukan ultras namanya.


Kerana Malaysia mempunyai ultras negara seperti Ultras Nippon.
Jadinya semua ultras di Malaysia memiliki brotherhood sesama mereka di bawah Ultras Malaya.
Ohh malingsia yah?

wanjrett perasaan tadi masuk kaskus... Ternyata salah ngetik emoticon-Ngacir
Silvermania (Perak Supporters)

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia

Ultras di Malaysia
pindahin kesini aja pakcik

http://www.kaskus.co.id/thread/00000...ultras-9827/85

emoticon-Angkat Beer
Quote:Original Posted By syafiqrahim
Kerana Malaysia mempunyai ultras negara seperti Ultras Nippon.
Jadinya semua ultras di Malaysia memiliki brotherhood sesama mereka di bawah Ultras Malaya.


Kiblat ultrasnya ke Jepang??
Kirain ke Italy ato Spanyol,
Kalo di Malaysia arch rivalnya klub apa?kalo di Indonesia kan ada Persija ama Persib ato Persebaya ama Arema.kalo mereka ketemu pasti kan Ultras pada ribut tuh,kalo di Malaysia kalo Arch Rival ketemu mereka gathering Ultras Malaya dong?
Quote:Original Posted By anwareds


Kiblat ultrasnya ke Jepang??
Kirain ke Italy ato Spanyol,
Kalo di Malaysia arch rivalnya klub apa?kalo di Indonesia kan ada Persija ama Persib ato Persebaya ama Arema.kalo mereka ketemu pasti kan Ultras pada ribut tuh,kalo di Malaysia kalo Arch Rival ketemu mereka gathering Ultras Malaya dong?


Kerana sepakbola itu bukan untuk ribut tapi untuk keamanan.
Di stadium semua boleh nonton nya tidak kira kira anak kecil, om, auntie semua boleh nonton sepakbola secara aman tapi atmosfera juga tetap ada.
kalo mau kejamban lurus lagi, terus belok ke kiri bego.
Aduh... wahai kaskuser...
disini tuh tempat buat komentar..
bukan tempat buat marah marah...
damai lah.....

btw om Syafiq, itu ramai benar stadion emoticon-Smilie
harga tiket masuknya paling murah berapa?



Postingan ini pake kaskusQR
ini antara video Ultras di Malaysia

B.O.S. - Johor

youtube-thumbnail


Ultrasel - Selangor

youtube-thumbnail


GB13 - Sarawak

youtube-thumbnail


UN9 - Negeri Sembilan

youtube-thumbnail



Quote:Original Posted By gandreas
Aduh... wahai kaskuser...
disini tuh tempat buat komentar..
bukan tempat buat marah marah...
damai lah.....

btw om Syafiq, itu ramai benar stadion emoticon-Smilie
harga tiket masuknya paling murah berapa?



Postingan ini pake kaskusQR


Salam damai juga dari saya

Harga tiket biasanya RM10 untuk hari biasa
dan untuk semifinal boleh menjadi RM15 - RM20
final pula biasanya RM40
trus arisan aja ultrasnya bro....

di inggris, italia bahkan argentina namanya ultra s pasti berantem


emoticon-Gila
pasang foto suporter cewenya dong om, nyang bohay emoticon-Embarrassment
itu bajingan bajingan yg menyanyi Indonesia itu an**** ya ? emoticon-Mad

emoticon-fuck
Quote:Original Posted By orenjmania
trus arisan aja ultrasnya bro....

di inggris, italia bahkan argentina namanya ultra s pasti berantem


emoticon-Gila


Coba lihat video yang saya kirim di atas,
Ultras di Malaysia cuma untuk menghidupkan atmosfera di dalam stadium
Bolasepak ialah untuk pendamaian dan keamanan,
Sedangkan kita masih lagi saudara dan bersama sama dokong timnas Malaysia
×