alexa-tracking

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/5278adbef9ca171d3e000002/gak-suka-tank-jaguh-polandia-berencana-membeli-leopard-2a5
[Selingan] Gak Suka Tank Jaguh, Polandia berencana membeli Leopard 2A5
Poland to buy 116 Leopard 2s from Germany


Remigiusz Wilk, Warsaw - IHS Jane's Defence Weekly
30 October 2013

Poland is planning to purchase 116 Leopard 2 main battle tanks (MBTs) from Germany and expects to sign a contract for them in November, Polish Minister of Defence Tomasz Siemoniak stated on 29 October.

The total cost of the MBTs and other vehicles is estimated at around EUR200 million (USD275.4 million) and is intended to equip a second armoured brigade with the Leopard 2.

In total, the Polish Land Forces plan to buy 105 Leopard 2A5 and nine older Leopard 2A4 MBTs from ex-German stocks. These will equip the two battalions of the 34th Armoured Cavalry Brigade, based in Zagan, which forms a part of the 11th Armoured Cavalry Division ('The Black Division').

Poland already operates the Leopard 2A4, having purchased 128 ex-German examples in 2002. Of these, 116 are currently in service in the 11th Armoured Cavalry Division's 10th Armoured Cavalry Brigade, based in Swietoszow, with the remaining 12 tanks used for training purposes.

The planned purchase will cover the complete vehicle set for the 34th Cavalry Brigade, including M113 vehicles in command, carrier, and ambulance configurations; Leopard 1-based armoured recovery vehicles (ARVs) and armoured vehicle-launched bridges (AVLBs); trucks; and light all-terrain vehicles.

"We are still talking with our German partner, but I think that November is a real date, when all the agreements will be set," Siemoniak stated. He added that he met with German Defence Minister Thomas de Maiziere in Brussels during the North Atlantic Council forum from 22-23 October, with his German counterpart confirming an agreement will be concluded in November.

Siemoniak added, however, that Poland is not the only country interested in purchasing Germany's spare Leopard 2A5 MBTs. "There is big competition in the world for this tank batch, because those Leopards are modern, well-maintained with good condition," he said.

Along with the purchase of a second batch of Leopard 2 tanks, Poland also plans to create a new logistic system for the vehicles.

Siemoniak also confirmed that the second agreement with Jelcz-Komponenty for 866 high-mobility medium-capacity transport 4x4s is planned to take place in November. The new 4x4 is intended to replace Poland's ageing fleet of Star 266 6x6 trucks.

Meanwhile, on 30 October the Polish Armament Inspectorate announced a tender for the modernisation of its current 128 Leopard 2A4 tanks to a new standard called 'Leopard 2PL'. This new standard will incorporate two slightly different variants, named '2PL Standard' and '2PL Extended'. Poland has assigned a budget of around EUR480 million for the upgrade programme.

The tender aims to return the first upgraded Leopard 2PL to the Polish Armed Forces by 28 October 2014, with all 128 MBTs upgraded by 29 October 2019. The price will account for 75% of the tender evaluation, with the offered warrant period weighted at 20%, and 5% on timeliness. Potential bidders are required to have conducted at least EUR240 million worth of armoured vehicle modernisation, repair, and manufacture in the last three years.

http://www.janes.com/article/29260/p...s-from-germany

Polandia kan bisa membuat tank jaguh PT-91 yang menurut DPR dapat dengan mudah menghancurkan Tank Leopard yang cuma macan kertas dan Polandia juga membuat T-72M yang merupakan tank terhebat sejagat raya dan membuat DPR tercengang. Kok malah nambah beli Leopard 2 ??? emoticon-Stick Out Tongue

Leo 2A5 sudah mulai dilego, ayo buruan sebelum kehabisan emoticon-Ngacir
Quote:Original Posted By kensama
Poland to buy 116 Leopard 2s from Germany




http://www.janes.com/article/29260/p...s-from-germany

Polandia kan bisa membuat tank jaguh PT-91 yang menurut DPR dapat dengan mudah menghancurkan Tank Leopard yang cuma macan kertas dan Polandia juga membuat T-72M yang merupakan tank terhebat sejagat raya dan membuat DPR tercengang. Kok malah nambah beli Leopard 2 emoticon-Stick Out Tongue

Leo 2A5 sudah mulai dilego, ayo buruan sebelum kehabisan emoticon-Ngacir


wah tambah lagi tho leopard 2 nya? yg leopard 2 yg kmrn tipenya apa ya? udah dimodernisasi blm?
hmmm kalo misalnya poland beli Leo 2A5 berarti ada PT-91 yang dipensiunan ya????

apakah akan dilirik oleh Sonora untuk menambah kekuatan PT-91M mereka emoticon-Big Grin
buset langsung 116 unit leopretemoticon-Hammer2
semoga kalo kita mo nambah ga kehabisan stok dari jerman, spanyol, atau loncoemoticon-Hammer2
sukses jual mbt,koq malah beli leo.....emoticon-Matabelo
Quote:Original Posted By G3A3
hmmm kalo misalnya poland beli Leo 2A5 berarti ada PT-91 yang dipensiunan ya????

apakah akan dilirik oleh Sonora untuk menambah kekuatan PT-91M mereka emoticon-Big Grin


belum tentu bang. tergantung AB Polandianya sendiri.
Ini sudah dari 2012 lalu atau bahkan sebelumnya sudah diwacanakan AB Polandia dan mereka yang pasang telinga juga sudah tahu wacana tersebut dari dulu.

Ambil Leopard 2 punya Belanda secepatnya. Jangan anggap kalau stoknya Jerman nggak bakal habis. Yang nyari banyak.

Edit: PT-91 itu ada tiga gelombang. Palingan seperti biasa akan dipensiunkan bertahap seiring dengan datangnya pesanan. Kalau ada yang minat ya dijual. Kalau nggak ada yang minat, bisa dimodif jadi kendaraan pendukung.
Quote:Original Posted By tonnyc
Ini sudah dari 2012 lalu atau bahkan sebelumnya sudah diwacanakan AB Polandia dan mereka yang pasang telinga juga sudah tahu wacana tersebut dari dulu.

Ambil Leopard 2 punya Belanda secepatnya. Jangan anggap kalau stoknya Jerman nggak bakal habis. Yang nyari banyak.


untuk leo, nambah dari blanda boleh2 saja, tapi cv 90 dan phz 2000 nya diboyong juga, murdernya kurang soalnya.
Quote:Original Posted By chendole


untuk leo, nambah dari blanda boleh2 saja, tapi cv 90 dan phz 2000 nya diboyong juga, murdernya kurang soalnya.


mardernya yg kurang tp minta nambahnya cv 90? emoticon-Bingung (S)

pzh 2000 baru okee..
Quote:Original Posted By chendole


untuk leo, nambah dari blanda boleh2 saja, tapi cv 90 dan phz 2000 nya diboyong juga, murdernya kurang soalnya.


Diboyong sebagai bonus?
Beli motor aja dapet bonus helm & jacket.
Beli tank harus dapet bonus juga dong.
emoticon-Ngacir2
Quote:Original Posted By chendole

untuk leo, nambah dari blanda boleh2 saja, tapi cv 90 dan phz 2000 nya diboyong juga, murdernya kurang soalnya.


Nggak takut belang tuh yonkavnya? Lagian daripada ambil merk ini dari sana dan merk itu dari sini, gue mending suruh Pindad bikin sendiri biarpun yang kelas bawah dari basis ACV-S, misalnya. Apalagi kalau ada yang dengar ada yang namanya CV90-120T, ntar langsung ribut minta pasang yang panjang besar kokoh.

Padahal lebih butuh IFV sederhana buat semua yon, biar nggak melulu mikirnya banpur banpur tapi bisa berkembang ke arah mobilitas.
Quote:Original Posted By G3A3
hmmm kalo misalnya poland beli Leo 2A5 berarti ada PT-91 yang dipensiunan ya????
apakah akan dilirik oleh Sonora untuk menambah kekuatan PT-91M mereka emoticon-Big Grin


Kecil kemungkinan. Mereka ga doyan barang seken...
dapat harga segitu pake malak alasan masa lalu kah? emoticon-Malu (S)
Quote:Original Posted By Marechaussee


Kecil kemungkinan. Mereka ga doyan barang seken...


wah berarti PT-91M mereka barang baru ya?? ane kira upgradetan T-72M1/PT-91 bekas stock Poland

tapi emang mereka kalo beli barang emang mau yg spesial mulu mana mau mereka yang sekenan emoticon-Smilie
Quote:Original Posted By suyab


wah tambah lagi tho leopard 2 nya? yg leopard 2 yg kmrn tipenya apa ya? udah dimodernisasi blm?

Yang kemarin tipe Leo 2A4. Akan di upgrade menjadi Leopad 2PL.

Rheinmetall menawarkan paket upgrade MBT Revolution ke pihak Polandia. Bahkan MBT Revolution pernah di uji coba oleh Polandia.

http://dziennikzbrojny.pl/artykuly/a...-i-leopard-2pl

Gak Suka Tank Jaguh, Polandia berencana membeli Leopard 2A5

Gak Suka Tank Jaguh, Polandia berencana membeli Leopard 2A5

Gak Suka Tank Jaguh, Polandia berencana membeli Leopard 2A5

Quote:Original Posted By zuneazunea


belum tentu bang. tergantung AB Polandianya sendiri.

Kalo berdasarkan artikel Leo 2A5 yang akan dibeli akan di tempatkan di 34th Armoured Cavalry Brigade di Zagan dimana ini merupakan base dari PT-91 Twardy. Sepertinya ini akan menggantikan Twardy. Pernah baca kalo Twardy Polandia akan di phased-out (dipensiunkan) secara bertahap setelah tahun 2020.
Quote:Sunday, November 3, 2013 10:48 AM

Army of Poland plans to purchase 105 Leopard 2A5 and nine 2A4 main battle tanks from Germany.

According to Janes defense website, Polish Army plans to purchase 105 Leopard 2A5 and nine Leopard 2A4. from ex-German stocks. Leopard 2A5's will be transferred to 10th Armored Cavalry brigade that is currently using Leopard 2A4 tanks, and Leopard 2A4's will be transferred to 34th Armored Cavalry Brigade currently suing PT-91 tanks, then these PT-91's will be transferred to one of several brigades using T-72M1 tanks.

The planned purchase will cover the complete vehicle set for the 34th Cavalry Brigade, including M113 vehicles in command, carrier, and ambulance configurations; Leopard 1-based armoured recovery vehicles (ARVs) and armoured vehicle-launched bridges (AVLBs); trucks; and light all-terrain vehicles.

Next step is to upgrade all 128 Leopard 2A4 tanks in service to Leopard 2PL standard, later Leopard 2A5 tanks also will be upgraded to Leopard 2PL standard. It is currently known that Leopard 2PL will be close to Leopard 2A7, but will not be completely like it. However details are not known.

On 30 October the Polish Armament Inspectorate announced a tender for the modernisation of its current 128 Leopard 2A4 tanks to the new standard called "Leopard 2PL".

In a perspective after 2020, T-72 and PT-91 tanks will be slowly replaced by new MBT, based on a new platform. During MSPO 2013, Defense Exhibition in Poland, the Polish Defense Holding has presented a new project of main battle tank with the PL-01 Concept, Direct Fire Support Vehicle.



Source: http://www.armyrecognition.com/novem...y_0311132.html
Quote:Original Posted By loneAbe
dapat harga segitu pake malak alasan masa lalu kah? emoticon-Malu (S)


Harganya sama saja dengan yang kita beli, gak jauh beda

Leopard2A4 sekitar US 700 ribu, Leo 2A5 sekitar 1,5 juta US dollar, Leo Revo sekitar 1,7 juta US dollar, kalo brand new Leo2A7++ sekitar 7 juta US dollar emoticon-Big Grin
kenapa poland ga beli dr belanda ya? makin nambah deh pundi2 jerman
Quote:Original Posted By kensama
Poland to buy 116 Leopard 2s from Germany


Leo 2A5 sudah mulai dilego, ayo buruan sebelum kehabisan emoticon-Ngacir


Nanggung ah A5...Mending A6 atau Revo aja sekalian...Kalau mau kuantiti beli A4 aja.
Hayo TNI nambah lagi Leo donk....minimal utk 100 lagi deh...emoticon-I Love Indonesia (S)
×