alexa-tracking

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/52787158bbf87b693e000006/anti-helicopter-mine
ANTI-HELICOPTER MINE
ANTI-HELICOPTER MINE

Institute Of Metal Sciences, Bulgaria

AHM-200-1 was the prototype anti-helicopter mine designed to operate against low flying helicopters. The 90 kg mine is activated by specific targets, identified by acoustic and radar Doppler shift signatures. The acoustic sensor can identify targets at a range of 500 meters. The Doppler sensor can measure the target range, at distances up to 150 meters, activating the mine at a distance of of 100 m from the target. The mine uses two warheads, an explosive formed projectile and augmented by a second TNT bar charge distributing 17kg of steel ball fragments. The mine can be activated for periods up to 30 days. The mine is placed on a stand permitting general orientation of the sensors and charges in the direction of potential threat. The control unit uses a signal processor to process the acoustic signals and determine activation parameters. Activation, neutralization and explosion by Radio control from a range of up to 2,000 meters is optional in model AHM-200-1RC. The mine will explode when attempts for moving, tampering or disassembly during its activation phase.

AHM-200-2 is a modified version of the original anti-helicopter mine, under development at the Institute of Metal Sciences in Sofia, Bulgaria. This version weighs 90 kg, but uses a larger, 23.5 kg load of cubic steel fragments, rather than steel balls used in the basic model. It uses a different type of an explosive formed projectile, believed to incorporate up to five sub-charges.

The institute is developing a new concept concept of a distributed anti-helicopter mine designated 4AHM-100. This new weapon will consist of 4 vertical, surface laying charges positioned in an array to effectively cover an area of approximately 0.4 square kilometer. Each charge creates a fragmentation cone maintaining effective lethality up to 100 meters. The total system weighs 125 kg and can be operated continuously for up to 90 days. The array uses four charges linked to a centrally located sensor and control unit. Unlike previous models, these warheads are placed horizontally on the ground enabling effective concealment. As previous models, the sensor uses acoustic and Doppler radar sensors for target identification, ranging and activation. However, this system uses more sophisticated digital signal processor which can identify specific types of helicopters, based on customer specific threat library.

defense-update.com/products
en.ria.ru/video/20120713/174583453.html

Dear rekan rekan

mau bertanya, Indonesia punya mainan kayak gini ngak sih?kalau ngak salah denger katanya Indonesia pemilik pertama mainann model ini di akhir 80an dan awal 90an ya?apa bener?

http://www.dtic.mil/dtic/tr/fulltext...u2/a278337.pdf

pdf soal AHM. bacaan menarik juga..
ANTI-HELICOPTER MINE
nyumbang gambare
kewl, 21st century mine emoticon-Matabelo

yah gampang dilacak dong kalo aktif sensor emoticon-Ngacir

v
v
Kalau memakai droppler motion censor berarti dia bukan passive yah ??

Karena pemancar censor akan memancarkan gelombang radio dan pantulan dari benda sekeliling akan dibaca oleh receiver censor, dan controller akan mengkalkulasi jaraknya disaat yang tepat atau sesuai settingan maka ranjau akan aktif. begitukah ??

Anak2 kuliah yang ikut lomba robotik sering menggunakan censor jarak berbasis pemancar gelombang suara ultrasonik, jadi berdasarkan waktu pemancaran gelombang dan penerimaan gelombang pantulan didapat jaraknya karena gelombang suara bergerak konstan diudara sebesar 300m/s, maka akan didapat jaraknya karena jarak = waktu x kecepatan.

Tapi yang AHM ini menggunakan gelombang apa yah, gelombang radiokah atau microwave secara jaraknya yang pendek sekitar 500 m
ini ranjau tanam atau gimana yah? kayak balon2 pencegat pesawat di era PD 2 aja
Sebenernya VC di era 60-an saat perang Vietnam udah bikin tapi konsepnya dederhana sekali, mereka masang granat tangan , pin granat akna terlepas sendirinya saat mendapat gaya tekan helo yg mau mendarat. Konsep ini lebih canggih

Apa kita punya mainan ginian di era 80-an? Thx