alexa-tracking

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/526a51b8c2cb17f35c000007/bell-perkenalkan-heli-coin-baru-bell-407ah
Bell perkenalkan heli COIN baru, Bell 407AH
Bell perkenalkan heli COIN baru, Bell 407AH

Bell 407AH Weaponized Combat/Attack Helicopter for Military Special Operations Forces (SOF): Fast, Agile and Very Deadly!

Posted by: David Crane October 25, 2013

Bell 407AH Weaponized Combat/Attack Helicopter for Military Special Operations Forces (SOF): Fast, Agile and Very Deadly!

By David Crane
defrev (at) gmail (dot) com

All photo video content contained in this article was shot by DefenseReview.com, and is copyrighted. DefenseReview.com owns the copyright on all photo and video content. All DR photos and videos were shot with a Sony Cyber-shot RX100 (DSC-RX100/B) Digital Camera with 20.2 MP (20.2-megapixel) still camera and 1080p HD video camera capability.

The following article is property of DefenseReview.com (DR) and is copyrighted material. If you are reading this article on another website other than DefenseReview.com, please email us the website address/URL (where the unauthorized DR article reprint is located) at defrev (at) gmail (dot) com. Thank you

October 25, 2013

Bell 407AH Weaponized Combat Attack Helicopter NDIA SOFIC 2013 David Crane DefenseReview.com DR 20 Bell 407AH Weaponized Combat/Attack Helicopter for Military Special Operations Forces (SOF): Fast, Agile and Very Deadly!While we're on the subject of interesting combat helicopters, we should perhaps also mention the Bell 407AH weaponized combat/attack helicopter, which DefenseReview (DR) got to examine at the 2013 NDIA Special Operations Forces Industry Conference (NDIA SOFIC 2013). The 407AH, described by the representative as a "very agile, quick aircraft", is outfitted with a FLIR Ultra 9HD thermal/IR (Infrared) sensor system in the nose, and is mission-configurable in terms of weapons payload. It can be weaponized a combination of weapons, including, but not necessarily limited to, the Dillon Aero M134D-T (Titanium) or M134D-H (Hybrid) Gatling Gun/Minigun, M-260 2.75"/70mm rocket pod filled with unguided rockets or Advanced Precision Kill Weapon System (APKWS) guided rockets, GD-OTS GAU-19A or GAU-19/B .50 BMG/12.7x99mm NATO Gatling Gun and/or FN M3P .50 BMG/12.7x99mm NATO machine gun. Weapons are mounted via the Universal Weapons Pylon mounting system, a proven technology from the Bell OH-58D Kiowa Warrior helo, and can be easily swapped out.

"Everything integrated into the [Bell 407AH] helicopter works very, very well for this [Special Operations Forces (SOF)] mission," said the rep . He went on to say that 30 Bell 407AH weaponized combat helicopters are currently operational in Iraq with the Iraqi army, and there are soon to be several available in the UAE.

The Bell 407AH display helo at SOFIC sported a nice disruptive camouflage pattern.

Bell 407AH Weaponized Combat Attack Helicopter NDIA SOFIC 2013 David Crane DefenseReview.com DR 22 Bell 407AH Weaponized Combat/Attack Helicopter for Military Special Operations Forces (SOF): Fast, Agile and Very Deadly! Bell 407AH Weaponized Combat Attack Helicopter NDIA SOFIC 2013 David Crane DefenseReview.com DR 19 Bell 407AH Weaponized Combat/Attack Helicopter for Military Special Operations Forces (SOF): Fast, Agile and Very Deadly!

Bell 407AH Weaponized Combat Attack Helicopter NDIA SOFIC 2013 David Crane DefenseReview.com DR 1 Bell 407AH Weaponized Combat/Attack Helicopter for Military Special Operations Forces (SOF): Fast, Agile and Very Deadly! Bell 407AH Weaponized Combat Attack Helicopter NDIA SOFIC 2013 David Crane DefenseReview.com DR 3 Bell 407AH Weaponized Combat/Attack Helicopter for Military Special Operations Forces (SOF): Fast, Agile and Very Deadly!

Bell 407AH Weaponized Combat Attack Helicopter NDIA SOFIC 2013 David Crane DefenseReview.com DR 10 Bell 407AH Weaponized Combat/Attack Helicopter for Military Special Operations Forces (SOF): Fast, Agile and Very Deadly! Bell 407AH Weaponized Combat Attack Helicopter NDIA SOFIC 2013 David Crane DefenseReview.com DR 12 Bell 407AH Weaponized Combat/Attack Helicopter for Military Special Operations Forces (SOF): Fast, Agile and Very Deadly!

Company Contact Info:

Bell Helicopter Textron Inc.
600 E. Hurst Blvd (State Highway 10)
Hurst, TX 76053 USA
Phone: 817-280-2011
Fax: 817-280-2321
Website: http://www.bellhelicopter.textron.com

Bell perkenalkan heli COIN baru, Bell 407AH

Bell perkenalkan heli COIN baru, Bell 407AH

Bell perkenalkan heli COIN baru, Bell 407AH

Bell perkenalkan heli COIN baru, Bell 407AH

Bell perkenalkan heli COIN baru, Bell 407AH

Bell perkenalkan heli COIN baru, Bell 407AH

Bell perkenalkan heli COIN baru, Bell 407AH

youtube-thumbnail


© Copyright 2013 DefenseReview.com. All rights reserved. This content/material may not be republished, broadcast, rewritten or redistributed without first receiving permission and providing proper credit and appropriate links.

http://www.defensereview.com/bell-40...d-very-deadly/

boleh usul kepada TNI-AD , gimana untuk gantiin Bo-105 , beli ini aja , basisnya aja sering berseliweran di langit negeri ini. Lalu juga PT DI juga punya hubungan khusus dengan Bell selain eurocopter. PT Di sendiri sudah punya lisensi Bell 412EP, harusnya PT DI juga minta lisensi Bell 407 aja
Quote:Original Posted By agninistan

boleh usul kepada TNI-AD , gimana untuk gantiin Bo-105 , beli ini aja , basisnya aja sering berseliweran di langit negeri ini. Lalu juga PT DI juga punya hubungan khusus dengan Bell selain eurocopter. PT Di sendiri sudah punya lisensi Bell 412EP, harusnya PT DI juga minta lisensi Bell 407 aja


kenapa indonesia mesti ambil yg buatan bell amerika, kan udah ada HAL rudra buatan india, atau KAI surion yg sama2 buatan asia.. sesama negara asia kan bebas embargo.. emoticon-Malu





emoticon-Ngacir
Quote:Original Posted By cherrybombers


kenapa indonesia mesti ambil yg buatan bell amerika, kan udah ada HAL rudra buatan india, atau KAI surion yg sama2 buatan asia.. sesama negara asia kan bebas embargo.. emoticon-Malu





emoticon-Ngacir


kita khan carinya heli intai ringan buat gantiin Bo-105 bukan heli medium, yang anda sebutkan tadi itu heli medium

Quote:Original Posted By agninistan


kita khan carinya heli intai ringan buat gantiin Bo-105 bukan heli medium, yang anda sebutkan tadi itu heli medium



ai bisa kok usahain HAL rudra sama KAI surion masuk program OCD biar agak kurusan.. emoticon-Malu
Quote:Original Posted By cherrybombers


ai bisa kok usahain HAL rudra sama KAI surion masuk program OCD biar agak kurusan.. emoticon-Malu


kayaknya danlanud ini dah berhasil sm program OCD ya emoticon-Ngakak


kabooorrr
Quote:Original Posted By Frogfoot


kayaknya danlanud ini dah berhasil sm program OCD ya emoticon-Ngakak


kabooorrr


sempaaaaaaaaaaaaakkkkkkk.. emoticon-Mad




emoticon-Big Grin
Daripada beli Fennec, mendingan TNI-AD ambil ini aja buat gantiin BO-105. Keuntungannya basisnya yaitu Bell 407 banyak dipakai operator sipil di.negeri ini jadi agak mudah perawatan & operasionalnya juga pelatihannya jadi agak mudah. Mesinnya juga sama dengan yang dipake Bo-105 yaitu Roll Royce 250 jadi agak mudah operasionsal & pemeliharaan karena nggak perlu lagi pelatihan
Quote:Original Posted By cherrybombers


kenapa indonesia mesti ambil yg buatan bell amerika, kan udah ada HAL rudra buatan india, atau KAI surion yg sama2 buatan asia.. sesama negara asia kan bebas embargo.. emoticon-Malu





emoticon-Ngacir


US kan akhir2 ini ngaku sebagai bagian dari Asia Pasifik....






emoticon-Ngacir
Quote:Original Posted By siginesia
Daripada beli Fennec, mendingan TNI-AD ambil ini aja buat gantiin BO-105. Keuntungannya basisnya yaitu Bell 407 banyak dipakai operator sipil di.negeri ini jadi agak mudah perawatan & operasionalnya juga pelatihannya jadi agak mudah. Mesinnya juga sama dengan yang dipake Bo-105 yaitu Roll Royce 250 jadi agak mudah operasionsal & pemeliharaan karena nggak perlu lagi pelatihan


jgn pke mesin rolls royce, buatan inggris itu, mahal dan rawan embargo. mnding pke mesin HAL shakti india ato WZ-9 china, ato skalian bli heli HAL dhruv, kan sesama negara asia, murah meriah dan bebas embargo. emoticon-Ngacir
Quote:Original Posted By flankerbomber


jgn pke mesin rolls royce, buatan inggris itu, mahal dan rawan embargo. mnding pke mesin HAL shakti india ato WZ-9 china, ato skalian bli heli HAL dhruv, kan sesama negara asia, murah meriah dan bebas embargo. emoticon-Ngacir


Dan beberapa orang di "sana" bilang..., "jalan jalan ke jepang aaaaah"
Yang kita bicarakan itu heli ringan bukan heli medium. Yang anda tadi sebutkan itu heli medium. Kita carinya heli ringan bukan heli medium. Kalo mau heli medium, bukankah pt di sudah bikin heli medium yaitu bell 412ep

Quote:Original Posted By flankerbomber


jgn pke mesin rolls royce, buatan inggris itu, mahal dan rawan embargo. mnding pke mesin HAL shakti india ato WZ-9 china, ato skalian bli heli HAL dhruv, kan sesama negara asia, murah meriah dan bebas embargo. emoticon-Ngacir


us khan itu benua amerika

Quote:Original Posted By toesbolteroes11


US kan akhir2 ini ngaku sebagai bagian dari Asia Pasifik....






emoticon-Ngacir


nubi asking:

sebenernya bppt itu ngembangin mesin heli gak sih ?
Quote:Original Posted By Frogfoot


kayaknya danlanud ini dah berhasil sm program OCD ya emoticon-Ngakak


kabooorrr


Quote:Original Posted By cherrybombers


sempaaaaaaaaaaaaakkkkkkk.. emoticon-Mad




emoticon-Big Grin


emoticon-Ngakak emoticon-Ngakak

Bell 407AH sudah dipake sama AU Irak

Bell perkenalkan heli COIN baru, Bell 407AH
^^^

wuih, irak lagi emoticon-Matabelo
Bell perkenalkan heli COIN baru, Bell 407AH
Quote:Original Posted By toesbolteroes11


US kan akhir2 ini ngaku sebagai bagian dari Asia Pasifik....






emoticon-Ngacir


Kep Hawai masuk mana ya?..

mbahas geografis apa mbahas helo dipaksa kurus...... emoticon-Bingung (S)
Bell perkenalkan heli COIN baru, Bell 407AH