alexa-tracking

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/526649a8c1cb17c137000009/berita-china-asked-korea-not-to-sell-jets-to-philippines
[BERITA] China Asked Korea Not to Sell Jets to Philippines
[BERITA] China Asked Korea Not to Sell Jets to Philippines

Quote:China asked Korea not to sell FA-50 fighter jets to the Philippines, the Yomiuri Shimbun reported Saturday. The daily said Beijing made the request ahead of a summit in Seoul between President Park Geun-hye and Philippines President Benigno Aquino on Oct. 17.

Korea declined, saying it cannot accept "interference" in arms exports, an issue of its national interest, according to the daily.

In their meeting, Park thanked Aquino for Manila’s decision to buy the FA-50 jets and urged a speedy signing of the contract.

A government official here said, "The Philippines is engaged in a territorial dispute with China over the Spratly Islands, and that appears to be why Beijing protested several times through the Chinese Embassy and other channels."


The government has officially denied the Yomiuri report, but officials privately admit it.

"Every time the Korean or Filipino media reported on the FA-50 sale, China reacted sensitively trying to confirm the reports through diplomatic channels," a government source said.

But the official added the sale will go ahead.

The Spratly Islands consist of around 30,000 tiny islands and reefs occupied by China, Taiwan, Vietnam and the Philippines.

China has dispatched Navy ships to the South China Sea to bolster its presence there. The Philippines increased troop presence on the islands late last year and established a separate military command to handle their defense. Manila also recently decided to move some of its naval and air force bases near the South China Sea.

There is speculation that the Philippines is acquiring the FA-50 jets to defend the Spratly Islands.

The FA-50 is a light attack fighter jet based on the T-50 trainer jet. It can handle air-to-air and air-to-ground operations as well as taking on gunboats.

The Philippines is also in talks with Korea to spend US$650 million to purchase Korean-made frigates.

China is also engaged in territorial disputes in the South China Sea with Indonesia and Vietnam, which have either bought or are about to buy Korean weapons.

Indonesia signed deals in 2011 to buy 16 T-50 trainers for $400 million as well as three 1,200-ton submarines.

Vietnam held its first military talks with Korea last year to expand cooperation in the field.


Sumber: http://english.chosun.com/site/data/...102101068.html

kasiann FIlipin diusilin mulu sama Cina... emoticon-Big Grin

wowww Vietnam mulai kena wabah k-pop..emoticon-Matabelo
FA-50 strooooooooooooooooonggg............. emoticon-Ngakak
nasib pinoy cuma beli FA aja sampe dilarang, gimana kalo beli generasi ke 5.....
Quote:Original Posted By nylekamin
[BERITA] China Asked Korea Not to Sell Jets to Philippines
Quote:
China asked Korea not to sell FA-50 fighter jets to the Philippines, the Yomiuri Shimbun reported Saturday. The daily said Beijing made the request ahead of a summit in Seoul between President Park Geun-hye and Philippines President Benigno Aquino on Oct. 17.

Korea declined, saying it cannot accept "interference" in arms exports, an issue of its national interest, according to the daily.

In their meeting, Park thanked Aquino for Manila’s decision to buy the FA-50 jets and urged a speedy signing of the contract.

A government official here said, "The Philippines is engaged in a territorial dispute with China over the Spratly Islands, and that appears to be why Beijing protested several times through the Chinese Embassy and other channels."


The government has officially denied the Yomiuri report, but officials privately admit it.

"Every time the Korean or Filipino media reported on the FA-50 sale, China reacted sensitively trying to confirm the reports through diplomatic channels," a government source said.

But the official added the sale will go ahead.

The Spratly Islands consist of around 30,000 tiny islands and reefs occupied by China, Taiwan, Vietnam and the Philippines.

China has dispatched Navy ships to the South China Sea to bolster its presence there. The Philippines increased troop presence on the islands late last year and established a separate military command to handle their defense. Manila also recently decided to move some of its naval and air force bases near the South China Sea.

There is speculation that the Philippines is acquiring the FA-50 jets to defend the Spratly Islands.

The FA-50 is a light attack fighter jet based on the T-50 trainer jet. It can handle air-to-air and air-to-ground operations as well as taking on gunboats.

The Philippines is also in talks with Korea to spend US$650 million to purchase Korean-made frigates.

China is also engaged in territorial disputes in the South China Sea with Indonesia and Vietnam, which have either bought or are about to buy Korean weapons.

Indonesia signed deals in 2011 to buy 16 T-50 trainers for $400 million as well as three 1,200-ton submarines.

Vietnam held its first military talks with Korea last year to expand cooperation in the field.



Sumber: http://english.chosun.com/site/data/...102101068.html

kasiann FIlipin diusilin mulu sama Cina... emoticon-Big Grin

wowww Vietnam mulai kena wabah k-pop..emoticon-Matabelo


Indonesia masih ada dispute dengan china di laut cina selatan?
para timawa ga jadi orgasme nantiemoticon-Kiss
Quote:Original Posted By Rainman271


Indonesia masih ada dispute dengan china di laut cina selatan?


kokopanda mulai menggiring opini publik mereka bahwa ada masalah dgn indonesia,... mulai mancing2 kah ini? lha malay yg mau bikin pangkalan di james shoal apakah sudah gak dianggep sebagai masalah?

mulai nyrempet2 nih kokopanda



Repost gan dari ini:

http://www.kaskus.co.id/thread/525ff...i-depan-mata/7
emoticon-Blue Repost

http://www.kaskus.co.id/thread/525ff...i-depan-mata/7
Quote:Original Posted By Rainman271


Indonesia masih ada dispute dengan china di laut cina selatan?


ya masih lah... tapi yg di permasalahkan bukan pulau... tapi perairan dari Natuna nya. Perairan Natuna itu kaya Gas Alam

coba liat garis biru dan garis merah itu saling ber-irisan
[BERITA] China Asked Korea Not to Sell Jets to Philippines

Spoiler for Asean Claim vs Natuna:
Quote:Original Posted By nagmachon
Repost gan dari ini:

http://www.kaskus.co.id/thread/525ff...i-depan-mata/7


Quote:Original Posted By kenyot10
emoticon-Blue Repost

http://www.kaskus.co.id/thread/525ff...i-depan-mata/7


maaf bukan repost itu.. di artikel yg kenyot rilis itu tidak lengkap. tidak di sebutin kl ternyata artikel tsb blm selesai. diartikel nylekamin ada paragraf yg nyebutin bahwa dgn terbuka china ada masalah juga dgn indonesia.. knp hal ini tdk disebutin lengkap diawal oleh kenyot10? kenapa terkesan ditutup-tutupi?

Quote:China is also engaged in territorial disputes in the South China Sea with Indonesia and Vietnam, which have either bought or are about to buy Korean weapons.

Indonesia signed deals in 2011 to buy 16 T-50 trainers for $400 million as well as three 1,200-ton submarines.

Vietnam held its first military talks with Korea last year to expand cooperation in the field.




wah ternyta repost ya...
ijin +1aj yak...
Quote:Original Posted By sencaki99

maaf bukan repost itu.. di artikel yg kenyot rilis itu tidak lengkap. tidak di sebutin kl ternyata artikel tsb blm selesai. diartikel nylekamin ada paragraf yg nyebutin bahwa dgn terbuka china ada masalah juga dgn indonesia.. knp hal ini tdk disebutin lengkap diawal oleh kenyot10? kenapa terkesan ditutup-tutupi

ya di merged aja toh di tritnya kenyot
Quote:Original Posted By alexander hagal

ya di merged aja toh di tritnya kenyot


bukan trit nya kenyot, tapi disini yang mengusik adalah china yg dengan jelas2 mengaku di media bahwa mereka ada masalah dengan indonesia utk batas wilayah disamping dgn viet n pinoy. lha artinya klaim malay n brunai utk sebagian dari LCS sudah tidak dianggep sebagai masalah kan? tinggal nangani vietnam, piliphina n indonesia. itu yang bahaya..
Quote:Original Posted By sencaki99

maaf bukan repost itu.. di artikel yg kenyot rilis itu tidak lengkap. tidak di sebutin kl ternyata artikel tsb blm selesai. diartikel nylekamin ada paragraf yg nyebutin bahwa dgn terbuka china ada masalah juga dgn indonesia.. knp hal ini tdk disebutin lengkap diawal oleh kenyot10? kenapa terkesan ditutup-tutupi?


Quote:Original Posted By sencaki99

bukan trit nya kenyot, tapi disini yang mengusik adalah china yg dengan jelas2 mengaku di media bahwa mereka ada masalah dengan indonesia utk batas wilayah disamping dgn viet n pinoy. lha artinya klaim malay n brunai utk sebagian dari LCS sudah tidak dianggep sebagai masalah kan? tinggal nangani vietnam, piliphina n indonesia. itu yang bahaya..

Trit ini sebenarnya double repost. Repost dari ini juga gan:

http://www.kaskus.co.id/thread/525ff...-depan-mata/10


Soalnya kalau pesawat itu jadi dibeli pinoy, maka pesawat itu langsung batlepropen karena langsung dipake untuk operasi di selatan.

Kalo udah batlepropen, bisa matiin pasar cina punya
Quote:Original Posted By suromenggolo
Soalnya kalau pesawat itu jadi dibeli pinoy, maka pesawat itu langsung batlepropen karena langsung dipake untuk operasi di selatan.

Kalo udah batlepropen, bisa matiin pasar cina punya


hmmm masuk akal juga
Quote:Original Posted By suromenggolo
Soalnya kalau pesawat itu jadi dibeli pinoy, maka pesawat itu langsung batlepropen karena langsung dipake untuk operasi di selatan.

Kalo udah batlepropen, bisa matiin pasar cina punya

alasan dagang nich mbahemoticon-Ngakak
Quote:Original Posted By nagmachon



Trit ini sebenarnya double repost. Repost dari ini juga gan:

http://www.kaskus.co.id/thread/525ff...-depan-mata/10




sudah baca juga ko yg itu sebelum trit ini keluar, ga kukomentarin karena tidak ada yg menyinggung masalah perbatasan dgn indonesia sama sekali. itu yg mengusik saya


oke deh, om nylekamin repost lhoh emoticon-Big Grin
Quote:Original Posted By alexander hagal


hmmm masuk akal juga


Lah memang begitu

Secara kualitas dan kuantitas, china udah pasti menang lawan pinoy walaupun pinoy order 50 unit FA50.

Lah wong China aja ama jepang aja berani kok

Tapi bisnis ya tetap bisnis.... Makanya korea juga ga mau ditekan,... Lah ini awal kebangkitan industri dirgantara korea kok
Quote:Original Posted By suromenggolo


Lah memang begitu

Secara kualitas dan kuantitas, china udah pasti menang lawan pinoy walaupun pinoy order 50 unit FA50.

Lah wong China aja ama jepang aja berani kok

Tapi bisnis ya tetap bisnis.... Makanya korea juga ga mau ditekan,... Lah ini awal kebangkitan industri dirgantara korea kok

berarti dari kasus ini bisa terlihat kalau china emang kemaruk...maunya pasar asia tenggara ini di kuasain sendiri

wah ya nggak bisa kayak gitu dong.....itu namanya kompetisi nggak sehat tuh