alexa-tracking

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/5265d10e18cb175027000008/tetep-sugih-india-berencana-menambah-kapal-selam-nuklir-sewaan-dari-russia
Ngakak 
[tetep Sugih] India berencana menambah kapal selam nuklir sewaan dari Russia
Manmohan in Moscow: India may lease second nuclear submarine from Russia
PTI NEW DELHI, OCTOBER 20, 2013 | UPDATED 10:40 IST


[tetep Sugih] India berencana menambah kapal selam nuklir sewaan dari Russia

Manmohan Singh in Moscow. Reuters


Faced with a depleting fleet of submarines, India is expected to acquire on lease a nuclear submarine from Russia, a deal for which may be finalised during Prime Minister Manmohan Singh's visit there starting on Sunday.

The move to acquire the second nuclear submarine from Russia comes two months after the Navy's frontline Russian-origin Kilo Class INS Sindhurakshak submarine sank at the Mumbai harbour after an explosion suspected to have occurred in its torpedo section.

A proposal in this regard was approved by the Cabinet Committee on Security headed by the Prime Minister in its recent meeting. The deal is expected to cost India more than Rs.6 billion, highly-placed government sources told PTI.

The Indian Navy is already operating one Akula II Class nuclear submarine--Nerpa. The over 8,000-tonne warship was inducted in April last year at the Visakhapatnam-based Eastern Naval Command and renamed 'INS Chakra'.

Under the project, India is planning to finance the construction of an old Akula Class submarine 'Irbis' in Russia, which could not be completed during the 1990s due to the lack of funds after the break up of the erstwhile USSR.

The two countries have been holding negotiations in this regard for quite some time and they were concluded recently.

The construction of the submarine is expected to take at least three to four years.

India's submarine fleet, which is getting old, suffered a huge blow after the sinking of the INS Sindhurakshak at the Mumbai harbour, killing all the 18 people on-board.

The Russian Kilo and the German HDW Class submarines of the Navy are in the process of being retrofitted and modernised at a time when the Chinese Navy is expanding its nuclear submarine fleet.



[tetep Sugih] India berencana menambah kapal selam nuklir sewaan dari Russia
File photo: Russia's Akula-class nuclear-powered attack submarine Samara line up on its deck during a naval parade rehearsal at the harbour of Russia's far eastern city of Vladivostok. REUTERS/Yuri Maltsev


The Navy has expressed concern over increasing presence Chinese maritime forces in the Indian Ocean Region close to the Indian waters.

Even though India has been diversifying its source-base for procuring weapon systems, Russia has been the only country from where it has acquired strategic systems such as nuclear submarines and aircraft carriers.

Russia has also helped India in its indigenous programme for developing nuclear submarines and is believed to have helped Indian scientists in developing a nuclear reactor for indigenously made INS Arihant.

The submarine's nuclear reactor went critical recently and the warship is likely to be sent for sea trials soon for testing its weapon-firing and other capabilities.

Russia is scheduled to hand over aircraft carrier Admiral Gorshkov, rechristened INS Vikramaditya, to the Indian Navy on November 15. The over 45,000-tonne ship would be commissioned into the service by Defence Minister A K Antony.


Read more at: http://indiatoday.intoday.in/story/m.../1/317212.html

=================================================

kalo yang ini : semoga Indonesia tidak tertarik emoticon-Hammer2
Mending lontong dari korsel, lebih imut emoticon-Frown
India entah terobsesi menyaingin China atau memang sangat terncam sampe gila2an bangun militer sampai mngobankan perekonomiannya, jadi ingat perang dingin antara Uni Sovyet dgn Amerika.
^
cantik amat tuh lontong emoticon-Matabelo
kapal selam yg cuma kalah sama sea wolf kenapa gak tertarik ? emoticon-Gila
ngak kuat buat ongkosin dia jalan2.... ntar cuman jadi pajangan di surabaya nemenin NR
Quote:Original Posted By creatad
ngak kuat buat ongkosin dia jalan2.... ntar cuman jadi pajangan di surabaya nemenin NR


gak kuat gimana ? nuke kan sekali dicharge bisa buat bertahun tahun jalan gak usah bayar BBM....
Quote:Original Posted By kimi mabok
gak kuat gimana ? nuke kan sekali dicharge bisa buat bertahun tahun jalan gak usah bayar BBM....


ga cuma ongkos solar doang kan emoticon-Stick Out Tongue

emang metromini, cuma diisi solar, sparepart ga pernah ganti emoticon-Hammer2
Quote:Original Posted By Black.Deneb.X4
ga cuma ongkos solar doang kan emoticon-Stick Out Tongue

emang metromini, cuma diisi solar, sparepart ga pernah ganti emoticon-Hammer2


bukankah energi nuklir paling hemat, kalo perawatannya bagus...sayangnya kita tahu bgmn trackrecord orang india dlm merawat alutsista... jangan2 kasus Kilo mledug terulang lagi, dan kali ini lontong nuke...

hope ...ga sering dibawa jalan2 ke selat malaka
Quote:Original Posted By Black.Deneb.X4


ga cuma ongkos solar doang kan emoticon-Stick Out Tongue

emang metromini, cuma diisi solar, sparepart ga pernah ganti emoticon-Hammer2


KS nuke itu built to last emoticon-linux2
mudah2an gak FAIL kaya kursk....
tar pas dapet barang bagus terus awaknya joget2 sampai gak sengaja tekan tombol ctrl+Alt+Del bisa cilaka itu....
Quote:Original Posted By r3zam4n
mudah2an gak FAIL kaya kursk....
tar pas dapet barang bagus terus awaknya joget2 sampai gak sengaja tekan tombol ctrl+Alt+Del bisa cilaka itu....


tenggelamnya kursk itu penuh misteri loh... emoticon-linux2
ekonomi lagi seret malah mo akuisisi lontong nuke lagiemoticon-Hammer2
Quote:Original Posted By wahwibson
ekonomi lagi seret malah mo akuisisi lontong nuke lagiemoticon-Hammer2


pengalaman pribadi sih kalo ekonomi lagi seret biasanya banyak tetangga yg mendadak usil emoticon-Embarrassment
nanya dong.. itu yg bulet jenong di fin belakang apa ya...emoticon-Bingung (S)

ada fungsinya kah
Quote:Original Posted By kimi mabok

pengalaman pribadi sih kalo ekonomi lagi seret biasanya banyak tetangga yg mendadak usil emoticon-Embarrassment

kalo ane malah mikir sebaliknya karena otot india ngeri2 mereka bisa melakukan tindakan tak terduga semisal main2 untuk nutup selat malaka buat malakemoticon-Malu (S)

India punya kemampuan lebih dari ituemoticon-Kiss
Quote:Original Posted By kimi mabok


tenggelamnya kursk itu penuh misteri loh... emoticon-linux2


iya jangan sampai ini juga jad misteri
Quote:Original Posted By chibiyabi
nanya dong.. itu yg bulet jenong di fin belakang apa ya...emoticon-Bingung (S)

ada fungsinya kah


rumahan TAS (towed array sonar)
kenapa sewa, gak beli aja
emang keuntungan sewa apa sih
Quote:Original Posted By wongstrees.ka13
kenapa sewa, gak beli aja
emang keuntungan sewa apa sih


cuma butuh buat jangka pendek sementara nunggu SSN bikinan sendiri yg gak kelar kelar
lontong tenaga nuklir gan emoticon-Malu

Quote:Original Posted By wahwibson

kalo ane malah mikir sebaliknya karena otot india ngeri2 mereka bisa melakukan tindakan tak terduga semisal main2 untuk nutup selat malaka buat malakemoticon-Malu (S)

India punya kemampuan lebih dari ituemoticon-Kiss


lebay ente ah emoticon-Nohope
×