alexa-tracking

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/524d142ffaca174c52000005/arty-news-swedish-fmv-receives-first-batch-of-archer-artillery-system-from-bae
[Arty News] Swedish FMV receives first batch of Archer artillery system from BAE
Quote:
Swedish FMV receives first batch of Archer artillery system from BAE
30 September 2013
The Swedish Defence Materiel Administration (FMV) has taken delivery of the first batch of four FH77 L52 Archer artillery systems under contract from BAE Systems during a ceremony at the company's facility in Karlskoga, Sweden.

The delivery follows a $200m contract secured by BAE for supply of a total of 48 artillery systems, including 24 each for the Swedish and Norwegian armed forces, along with associated ammunition handling systems in 2010.

BAE Systems' Weapon Systems business managing director Lena Gillstrom said Archer is an important programme for both the Swedish and Norwegian armed forces and the delivery represents 'a significant important milestone in the company's partnership with the two militaries'.

The company now looks forward to continuing the partnership with the Swedish and Norwegian customer in working on the delivery of all systems, Gillström added.

FMV director general Lena Erixon said the delivery is a combined effort of Norwegian Defence Logistics Organisation (FLO), BAE Systems Bofors and FMV.

''They will now be transported to Boden where FMV, FLO and the artillery regiment will continue with both tests and training,'' Erixon added.

A development of the 155mm towed FH77 L39 system, the Archer is a fully automated 155mm howitzer and a M151 Protector remote-controlled weapon station (RCWS) mounted on a modified 6x6 chassis of Volvo A30D all-terrain truck, and is designed for rapid deployment and high mobility in demanding operational scenarios.

Having an operational range of 40km using current standard ammunition and 60km with the M982 Excalibur rounds, the howitzer can be used in both traditional warfare fire support and modern international peace-keeping and peace enforcement missions.

The system is also in contention to replace the Royal Danish Army's existing M109A3 155mm self-propelled howitzer fleet.
[Arty News] Swedish FMV receives first batch of Archer artillery system from BAE


daripada caesar lebih bagus mana?
archer/caesar dah pas kok buat negara kitaemoticon-I Love Indonesia (S)
Archer kyk gmn tuh gan?ada fotonya ga?maaf nubitol nih
terlalu gede n berat, g bisa dimasukin Herky emoticon-Thinking
archer kyaknya nggak bisa masuk C-130 deh...eh tp caesar bisa masuk juga ngga sih??
Quote:Original Posted By littlesophie24
archer kyaknya nggak bisa masuk C-130 deh...eh tp caesar bisa masuk juga ngga sih??


bisa kok
[Arty News] Swedish FMV receives first batch of Archer artillery system from BAE
Quote:Original Posted By r3zam4n


bisa kok
[Arty News] Swedish FMV receives first batch of Archer artillery system from BAE


Pola pembelian alutsista AD selama ini kalau muat di Herky hampir pasti dibeli.CMIIW.emoticon-Big Grin
archer lebih bagus tapi lebih mahal.
Quote:Original Posted By Malopetaka


Pola pembelian alutsista AD selama ini kalau muat di Herky hampir pasti dibeli.CMIIW.emoticon-Big Grin


kalo astross ma Leo muat gak Om?
emoticon-Big Grin
Quote:Original Posted By r3zam4n


kalo astross ma Leo muat gak Om?
emoticon-Big Grin


Muat aja.Dibongkar habis semua hull dibelah 2 terus dibawa pake 4 Herky.emoticon-Malu (S)
Quote:Original Posted By littlesophie24
archer kyaknya nggak bisa masuk C-130 deh...eh tp caesar bisa masuk juga ngga sih??


Bisa,salah satu alesan dipilihnya caesar karena bisa masuk herky...
Quote:Original Posted By Malopetaka


Pola pembelian alutsista AD selama ini kalau muat di Herky hampir pasti dibeli.CMIIW.emoticon-Big Grin


kucing ga la.....
Quote:Original Posted By Malopetaka


Pola pembelian alutsista AD selama ini kalau muat di Herky hampir pasti dibeli.CMIIW.emoticon-Big Grin


berarti yg diatas 30 ton ga mungkin dibeli dong emoticon-Malu

tapi Leo dateng juga tuh emoticon-Malu
Quote:Original Posted By Malopetaka


Muat aja.Dibongkar habis semua hull dibelah 2 terus dibawa pake 4 Herky.emoticon-Malu (S)


tu mau dibawa perang apa mau diloakan om? emoticon-Malu (S)

Quote:Original Posted By zr0


Bisa,salah satu alesan dipilihnya caesar karena bisa masuk herky...


archer juga bisa kok emoticon-Malu (S)
Quote:Original Posted By littlesophie24
archer kyaknya nggak bisa masuk C-130 deh...eh tp caesar bisa masuk juga ngga sih??

Bisa gan....ini lagi di dalam C-130:

[Arty News] Swedish FMV receives first batch of Archer artillery system from BAE
Quote:Original Posted By supermarine

Bisa gan....ini lagi di dalam C-130:

[Arty News] Swedish FMV receives first batch of Archer artillery system from BAE


kalo archer bisa masuk juga om?
Quote:Original Posted By r3zam4n


kalo archer bisa masuk juga om?


gak bisa..archer lebih gede..minimal pake Airbus A400
konsepnya beda dengan caesar..archer ini fully automated..keluar masuk peluru pake mesin semua..awaknya dalam kabin kayak Self propeled howitzer..
youtube-thumbnail
archer terlalu canggih, ga sesuai konsep padat karya emoticon-Big Grin
Quote:Original Posted By kabei
archer terlalu canggih, ga sesuai konsep padat karya emoticon-Big Grin


alasan kedua kenapa ga ngambil archer selain ga muat di herkyemoticon-Ngakak
Quote:Original Posted By mengkom


gak bisa..archer lebih gede..minimal pake Airbus A400
konsepnya beda dengan caesar..archer ini fully automated..keluar masuk peluru pake mesin semua..awaknya dalam kabin kayak Self propeled howitzer..
youtube-thumbnail


tar kalo ditawari londo PzH2000 kira2 diambil gak yah? emoticon-Matabelo
kalo ane seh ambil aja buat ngimbangin armada leo