alexa-tracking

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/524cd3dd148b46511800000a/subs-news-india-to-require-brahmos-missile-for-next-subs
[Subs News] India To Require BrahMos Missile for Next Subs
Quote:
India To Require BrahMos Missile for Next Subs
Oct. 1, 2013 - 03:45AM | By VIVEK RAGHUVANSHI

NEW DELHI — Western competitors could face stiffer competition from the Russians in India’s forthcoming US $12 billion tender for the purchase of six conventional submarines. The Indian Defence Ministry is requiring that submarines in the competition be capable of mounting the Indo-Russian BrahMos cruise missile.

India’s Defence Research and Development Organisation, which is jointly producing the BrahMos with Russia, has persuaded the MoD to incorporate the requirement for the tender, expected to be floated by the end of the year.

DCNS of France, Navantia of Spain and HDW of Germany will offer their submarines in the competition. The Russians, meanwhile, told the Indian Navy this month that their Amur-class submarines could accommodate the BrahMos missile with little modification.

No executive from DCNS, Navantia or HDW would comment on their boats’ ability to carry the missile.

India is finalizing a formal tender to purchase six advanced conventional submarines with air-independent propulsion technology.

The six submarines are to be purchased within the limitations of the Missile Technology Control Regime, which restricts the proliferation of missiles capable of flying beyond 300 kilometers, an MoD official said.

BahMos is homemade and has a range of less than 300 kilometers, which would be best suited for the submarine, the MoD source said.

The submarines are to have a surface speed of 12 knots and submerged speed of 19 knots. They will have a range of 50 to 60 days of navigation on the surface and 20 to 30 days of navigation submerged at 4 knots.

Two of the six submarines are to be made in the overseas shipyard and the remaining four are slotted to be license-produced only in a state-owned shipyard.

The major fire on the Russian-made Sindhurakshak last month has dropped the operational strength of the Indian Navy submarines to only 11. With the decommissioning of the aging German HDW-class submarines next year, the Indian Navy’s total submarine strength could fall to as low as seven by 2015. The fact that the Indian Navy’s submarine fleet size has dropped so low is a point of major concern in the ranks, especially since China’s sub fleet is more than 60, an official said.


bold : kalo kilo apa bisa juga yah dimasukin brahmos?
Quote:Original Posted By r3zam4n


bold : kalo kilo apa bisa juga yah dimasukin brahmos?


Bisa tapi redesain..untuk masang modul VLS.
Quote:Original Posted By Stealthflanker


Bisa tapi redesain..untuk masang modul VLS.


apa gak bisa capsulated trus launching dari torpedo tubes ? diameter diatas 553 mm yah ?
Quote:Original Posted By kimi mabok


apa gak bisa capsulated trus launching dari torpedo tubes ? diameter diatas 553 mm yah ?


Iya. diameternya 60 Cm... jelas terlalu besar buat Kilo.

Satu-satunya yang bisa ngeluncurin dari tabung torpedo itu ya Chakra (Akula yang disewa ama India) TAPI Konon si Chakra ini tabung torpedonya yang 650mm sudah digenti sama 533mm jadi ya nggak bisa.
Quote:Original Posted By Stealthflanker


Iya. diameternya 60 Cm... jelas terlalu besar buat Kilo.

Satu-satunya yang bisa ngeluncurin dari tabung torpedo itu ya Chakra (Akula yang disewa ama India) TAPI Konon si Chakra ini tabung torpedonya yang 650mm sudah digenti sama 533mm jadi ya nggak bisa.


maaf om plenker agak oot
emang brahmos ini direncakan menganti yakhont
masalahnya saya lihat info ada Brahmos II dan rencananya dipasang di kapal2 baru dari rusia dan indiaemoticon-Bingung (S)
Quote:Original Posted By r3zam4n


bold : kalo kilo apa bisa juga yah dimasukin brahmos?


buat persiapan barang hibah emoticon-Big Grin
Quote:Original Posted By Stealthflanker


Bisa tapi redesain..untuk masang modul VLS.


dari artikel diatas hanya namur yang bisa tapi dengan sedikit modifikasi kira2 modifnya kaya apa yah?
btw kenapa kok gak pake mini brahmos aja
Quote:Original Posted By wahwibson


maaf om plenker agak oot
emang brahmos ini direncakan menggnati yakhont
masalahnya saya lihat info ada Brahmos II dan rencananya dipasang di kapal2 baru dari rusia dan indiaemoticon-Bingung (S)


Iya tah ? ane dengernya sih nggak seperti itu.. Rusia sudah punya program sendiri kalau rudal hipersonik.. nggak netek Brahmos II.


Quote:Original Posted By r3zam4n


dari artikel diatas hanya namur yang bisa tapi dengan sedikit modifikasi kira2 modifnya kaya apa yah?
btw kenapa kok gak pake mini brahmos aja


Sama aja.. ntar dikasih modul baru buat VLS.. cuman untungnya Amur ini kan kapal baru jadi sudah dipikirkan itu untuk punya VLS.. jadi modifikasi seperti wiring, masang konsol, hidrodinamika dsb.itu sudah dipikirkan sebelumnya.
Quote:Original Posted By Stealthflanker


Sama aja.. ntar dikasih modul baru buat VLS.. cuman untungnya Amur ini kan kapal baru jadi sudah dipikirkan itu untuk punya VLS.. jadi modifikasi seperti wiring, masang konsol, hidrodinamika dsb.itu sudah dipikirkan sebelumnya.


tambah nendang aja kalo dikasih brahmos...
kalo brahmos bisa yakhont juga bisa dunk di amur/kilo?
Quote:Original Posted By r3zam4n


tambah nendang aja kalo dikasih brahmos...
kalo brahmos bisa yakhont juga bisa dunk di amur/kilo?


perasaan yakhont ma brahmos sama aja dh....
Quote:Original Posted By Stealthflanker

Iya tah ? ane dengernya sih nggak seperti itu.. Rusia sudah punya program sendiri kalau rudal hipersonik.. nggak netek Brahmos II.
info dari wiki
Quote:BrahMos-II or BrahMos-2 or BrahMos Mark II is a hypersonic cruise missile currently under joint development by India's Defence Research and Development Organisation (DRDO) and Russia's NPO Mashinostroeyenia, which have together formed BrahMos Aerospace Private Limited. It is the second of the BrahMos series of cruise missiles. The BrahMos-II is expected to have a range of 290 kilometres (180 mi) and a speed of Mach 7. During the cruise stage of flight the missile will be propelled by a scramjet airbreathing jet engine.[1][2] Other details, including production cost and physical dimensions of the missile, are yet to be published.[3][4][5] It is expected to be ready for testing by 2017.[6]

The planned operational range of the BrahMos-II has been restricted to 290 kilometres (180 mi) as Russia is a signatory to the Missile Technology Control Regime (MTCR), which prohibits it from helping other countries develop missiles with ranges above 300 kilometres (190 mi).[5] Its top speed will be double that of the current BrahMos-I, and it has been described as the fastest missile in the world.[7][8]

Design of multiple variants of the missile was completed by October 2011, with testing starting in 2012.[9] These variants will arm the Project 15B destroyers of the Indian Navy. Fourth-generation multi-purpose Russian Naval destroyers (Project 21956) are also likely to be equipped with the BrahMos II

mungkin varian Brahmos II Rusia lebih jauh jangkauannya
karena sesuai MTCR gak boleh jualan teknologi rudal >300kmemoticon-Malu (S)

tolong om plenker sharing info soal proyek rudal bbaru rusia
siapa tahu info dari wiki salahemoticon-Malu (S)
gile mach 7! emoticon-Matabelo
Quote:Original Posted By kimi mabok
gile mach 7! emoticon-Matabelo

ane baca dari beberapa forum sonora kalo mereka klaim mo beli Brahmos IIemoticon-Malu (S)
Quote:Original Posted By wahwibson

ane baca dari beberapa forum sonora kalo mereka klaim mo beli Brahmos IIemoticon-Malu (S)


ya dari dulu juga gitu rencananya mau ditandem ma rafale, tapi seiriring india batal rafalenya malays juga ikut2an batal dan sampai sekarang gak jelas brahmosnya. malah sekarang lirik super horny

Quote:Original Posted By kimi mabok


perasaan yakhont ma brahmos sama aja dh....


eh iya ding sama emoticon-Malu (S)
Quote:Original Posted By r3zam4n


ya dari dulu juga gitu rencananya mau ditandem ma rafale, tapi seiriring india batal rafalenya malays juga ikut2an batal dan sampai sekarang gak jelas brahmosnya. malah sekarang lirik super horny



eh iya ding sama emoticon-Malu (S)

merah
masalah dana juga jadi bikin sonora kelepek
biru
Brahmos= Brahmaputra-Moscow memang sama sich
mungkin versi rusia dinamai Yakhont IIemoticon-Malu (S)
Quote:Original Posted By wahwibson

masalah dana juga jadi bikin sonora kelepek
biru
Brahmos= Brahmaputra-Moscow memang sama sich
mungkin versi rusia dinamai Yakhont IIemoticon-Malu (S)


kelepek2 tapi kok malah ngincer super horny apa gak tambah kejang2?
Quote:Original Posted By kimi mabok


perasaan yakhont ma brahmos sama aja dh....


brahmos sama yakhont itu barang yg beda, ukurannya saja beda kok.

india cuma ngambil desain mesin ramjetnya yakhont, guidance etc india pake desain yang lain lagi.

cmiiw
Quote:Original Posted By r3zam4n


kelepek2 tapi kok malah ngincer super horny apa gak tambah kejang2?

biarin mereka pada super horny onani otakemoticon-Ngakak

intel mblayu seterongggg emoticon-Ngacir
Quote:Original Posted By r3zam4n


kelepek2 tapi kok malah ngincer super horny apa gak tambah kejang2?


dapet skema kredit murah jangka panjang dari amrik kali ?
Quote:Original Posted By kimi mabok


dapet skema kredit murah jangka panjang dari amrik kali ?


ada link? emoticon-Malu
kalo menurut ane gak mungkin wong US aja lagi shutdown kok