alexa-tracking

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/509f8dd67e1243323500008b/dua-versi-kasus-pemerkosaan-tkw-oleh-polisi-malaysia
Kesel 
Dua versi kasus pemerkosaan TKW oleh polisi Malaysia
Dua versi kasus pemerkosaan TKW oleh polisi Malaysia

Kedutaan Besar RI di Kuala Lumpur, Malaysia mengaku telah mendapatkan laporan mengenai kasus dugaan pemerkosaan yang dialami TKW Indonesia. Namun ada dua versi yang berbeda mengenai kasus itu. Pihak KBRI masih menelusuri kebenarannya.

Juru bicara KBRI Kuala Lumpur, Suryana Sastradiredja ketika dihubungi merdeka.com via sambungan telepon, Sabtu (10/11) mengatakan, ada dua versi yang bertolak belakang mengenai kasus itu.

Versi pertama, kata Suryana, TKW itu sedang berduaan dan bermesraan dengan seorang lelaki lokal. "Menurut hukum syariah Islam di Malaysia, berduaan dengan bukan muhrim tidak patut dan langsung ditindak," ujar Suryana.

Dia melanjutkan, saat akan ditangkap, TKW itu kemudian merayu agar tidak diamankan dan dia melakukan berbagai cara. "Sampai akhirnya setuju untuk berhubungan badan dengan tiga petugas yang menangkapnya," ujar Suryana.

"Sementara versi kedua, WNI ini dipaksa untuk melakukan hubungan badan oleh tiga polisi itu. Nah, dua versi ini sedang diselidiki," imbuh Suryana.

KBRI, tegas dia, akan memantau kasus ini hingga tuntas. "Kami akan siapkan pengacara untuk WNI itu bila memang diperlukan," pungkasnya.

Sebelumnya, seperti diberitakan situs koran lokal Sinar Harian, seorang TKW asal Indonesia yang bekerja di toko makanan melaporkan tindak pemerkosaan yang dialaminya ke kepolisian di Malaysia. Wanita itu mengaku diperkosa tiga anggota Polisi Diraja Malaysia.

Korban yang berusia 25 tahun mengaku diperkosa tiga polisi saat ditahan di kantor Polisi. Menurut laporan wanita itu, kejadian bermula saat korban sedang menumpang taksi. Namun kemudian taksi yang ditumpangi korban dihentikan tiga polisi yang menggunakan mobil Proton dan menanyakan identitas.

"Ketika itu, saya hanya membawa salinan paspor. Dan polisi itu tidak mau menerima salinan paspor dan mengatakan akan membawa saya dan sopir taksi ke kantor polisi," ujar TKW yang tidak disebutkan namanya seperti dikutip Sinar Harian, Sabtu (10/11).

Sumber:
http://www.merdeka.com/peristiwa/dua...-malaysia.html
Wanita Indonesia dakwa dirogol tiga anggota di balai polis

Quote:
[DIKEMAS KINI] BUKIT MERTAJAM - Seorang pekerja kedai makan warga Indonesia mendakwa dia dirogol tiga anggota polis di sebuah balai polis dekat sini semalam.

Mangsa berusia 25 tahun mendakwa ditahan tiga anggota polis berusia lingkungan 20-an sehingga 30-an pada jam 6.20 pagi berhampiran pasar raya Pacific, Perai dan dibawa ke balai polis.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abd Rahim Hanafi yang dihubungi berkata, pihaknya akan mengambil tindakan tegas mengikut lunas perundangan jika benar dakwaan itu.

Beliau juga mengesahkan tiga anggota terbabit direman selama tujuh hari bermula hari ini bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

Menurut mangsa, ketika ditahan dia berada dalam kereta sewa bersama seorang pemandu teksi tempatan selepas menghantar seorang rakan perempuannya yang tinggal di kawasan itu .

“Tidak lama selepas itu, sebuah kereta peronda polis jenis proton Wira menahan kereta yang kami naiki dan dua anggota polis yang memakai uniform polis meminta kami menunjukkan kad pengenalan.

“Ketika itu, saya hanya membawa salinan pasport. Jadi, anggota polis itu tidak mahu menerima salinan pasport dan mengatakan akan membawa kami ke balai polis.

“Bagaimanapun, saya merayu kepada dua anggota polis ini dan meminta mereka melepaskan pemandu teksi yang ketika itu digari,” katanya yang ditemui di Pejabat MCA Bukit Mertajam, pagi tadi.

Turut hadir, Penyelaras Barisan Nasional (BN) Bukit Mertajam, Lau Chiek Tuan dan Pengerusi Wanita MCA Bukit Mertajam, Goh Swee Gim.



Sumber: http://www.sinarharian.com.my/semasa...polis-1.102590

BACA SENDIRI KOMEN ORANG MALAYSIA DISANA, SEMUA MENGUTUK TINDAKAN INI.

BEJAD, AMORAL, BINATANG. SUDAH LAYAK DIHUKUM PANCUNG KEMALUANNYA.emoticon-Mad (S)BEJAD, AMORAL, BINATANG. SUDAH LAYAK DIHUKUM PANCUNG KEMALUANNYA.
“Tidak lama selepas itu, sebuah kereta peronda polis jenis proton Wira menahan kereta yang kami naiki..

oh polisi, ronda kerjaanya disono ya..
ya jelas lah mengutuk, orang normal dan waras ya pasti mengutuk tindakan bejat kayak begini. emoticon-Mad (S)

yang pertama ko maksa bgt seh versi ceritanya... emoticon-Ngakak
versi manapun cerita diatas, si Polis sudah bersalah
Quote:Original Posted By a70n98
"Menurut hukum syariah Islam di Malaysia, berduaan dengan bukan muhrim tidak patut dan langsung ditindak," ujar Suryana.



Bull shit!!! Pernah ke Bukit Bintang? Disana orang bule ma orang lokal bebas ciuman n pelukan, bahkan di tengah jalan pun sekaligus
buset..parah banget sih orang malingsial..
sudah2 kita ga punya kekuatan buat gebuk mereka
wong kita cuman punya kapal tua, artileri bobrok dan rongsok
yang baru sekarang cuman pespur sukhoi
sedangkan yang baru2 baru mulai datang 2014
ya rakyatnya ya aparatnya, sama bejatnya

emoticon-Najisemoticon-Najisemoticon-Najisemoticon-Najisemoticon-Najisemoticon-Najisemoticon-Najis
malang amat nih nasib TKW,
lagi lagi kasus dgn ngeri seberang. semoga cpt selesai deh
Satu-satunya cara stop kirim TKI ke maling shit.
biar mrk pusing
heran gw ama dinas tenagakerja kenapa kasi rakyat kita kerja ke sono.
resikonya sangat besar seperti di bawah ini :
1. di perkosa
2. di bunuh
3. ditipu(gaji gak di bayar)
Macem laku aje tampang babu, bukannye ane percaya ya.. emoticon-Nohope emoticon-siul:

emoticon-Ngakak (S)
mengutuk apaan gan kebanyakan malah maen2 komenya
×