alexa-tracking

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/509f8cc4516ea1a63600005d/3-polisi-malaysia-pemerkosa-tkw-ditetapkan-jadi-tersangka
Kesel 
3 Polisi Malaysia pemerkosa TKW ditetapkan jadi tersangka
3 Polisi Malaysia pemerkosa TKW ditetapkan jadi tersangka

3 Polisi pemerkosa Tenaga Kerja Wanita (TKW) asal Jawa Tengah resmi ditetapkan sebagai tersangka. Mereka kini sudah meringkuk di tahanan kantor kepolisian setempat untuk menjalani proses investigasi.

"Ketiga polisi yang diduga melakukan pemerkosaan sudah ditahan, dengan demikian mereka sudah jadi tersangka," kata Direktur Media dan Informasi Kementerian Luar Negeri PLE Priatna kepada merdeka.com, Minggu (11/11).

Untuk mengungkap kasus itu, Polisi Diraja Malaysia kini sudah membentuk tim penyidik khusus. Pemerintah juga telah memerintahkan kepada Kedutaan Besar Republik Indonesia (KBRI) yang berkedudukan di Malaysia dan Singapura untuk mengawasi proses hukum yang tengah berlangsung.

"Kita sudah minta KBRI dan Polisi Diraja Malaysia untuk usut tuntas kasus itu. Kita sudah bisa langsung proses pengadilan," tandasnya.

Sebelumnya, TKW asal Indonesia diduga diperkosa oleh tiga polisi Malaysia. Wanita berusia 25 tahun itu dipaksa melayani nafsu tiga polisi.

"Ketika itu, saya hanya membawa salinan paspor. Dan polisi itu tidak mau menerima salinan paspor dan mengatakan akan membawa saya dan sopir taksi ke kantor polisi," ujar TKW yang tidak disebutkan namanya seperti dikutip Sinar Harian, Sabtu (10/11).

Sinar Harian adalah koran berbahasa Melayu yang diterbitkan dari Shah Alam, Selangor, Malaysia. TKW ini sehari-hari bekerja di toko makanan. Kejadian bermula saat sang wanita ini menumpang taksi. Saat itu sedang ada razia dan taksi yang ditumpangi TKW ini dihentikan tiga polisi yang menggunakan mobil Proton dan menanyakan identitas.n jadi tersangka.

Sumber:
http://www.merdeka.com/peristiwa/3-p...tersangka.html
Wanita Indonesia dakwa dirogol tiga anggota di balai polis

Quote:
[DIKEMAS KINI] BUKIT MERTAJAM - Seorang pekerja kedai makan warga Indonesia mendakwa dia dirogol tiga anggota polis di sebuah balai polis dekat sini semalam.

Mangsa berusia 25 tahun mendakwa ditahan tiga anggota polis berusia lingkungan 20-an sehingga 30-an pada jam 6.20 pagi berhampiran pasar raya Pacific, Perai dan dibawa ke balai polis.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abd Rahim Hanafi yang dihubungi berkata, pihaknya akan mengambil tindakan tegas mengikut lunas perundangan jika benar dakwaan itu.

Beliau juga mengesahkan tiga anggota terbabit direman selama tujuh hari bermula hari ini bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

Menurut mangsa, ketika ditahan dia berada dalam kereta sewa bersama seorang pemandu teksi tempatan selepas menghantar seorang rakan perempuannya yang tinggal di kawasan itu .

“Tidak lama selepas itu, sebuah kereta peronda polis jenis proton Wira menahan kereta yang kami naiki dan dua anggota polis yang memakai uniform polis meminta kami menunjukkan kad pengenalan.

“Ketika itu, saya hanya membawa salinan pasport. Jadi, anggota polis itu tidak mahu menerima salinan pasport dan mengatakan akan membawa kami ke balai polis.

“Bagaimanapun, saya merayu kepada dua anggota polis ini dan meminta mereka melepaskan pemandu teksi yang ketika itu digari,” katanya yang ditemui di Pejabat MCA Bukit Mertajam, pagi tadi.

Turut hadir, Penyelaras Barisan Nasional (BN) Bukit Mertajam, Lau Chiek Tuan dan Pengerusi Wanita MCA Bukit Mertajam, Goh Swee Gim.



Sumber: http://www.sinarharian.com.my/semasa...polis-1.102590

BACA SENDIRI KOMEN ORANG MALAYSIA DISANA, SEMUA MENGUTUK TINDAKAN INI.

potong baiknya aja tuh polisi dirajam malingsialan emoticon-Mad
wah foto tersangka ama korbanny mana neh? emoticon-Bingung (S)

Kebetulan ane baru pulang dari Melaka (Malaysia) ,..sharing sedikit cerita supir TAXI Malaysia ,..ketika berbicara mengenai TKI / TKW yg bekerja di Malaysia / pandangan dia mengenai : Indonesia :

-Mereka menyebut : TKI / TKW kita dgn nama : Amah. Indonesia digambarkan olehnya sebagai negara yang terus ingin berperkara / mencari masalah ,..hanya karena (yg menurut dia hal yg remeh-temeh) : klaim budaya.

Indonesia juga dianggap sebagai negara yg gak mampu mengurus rakyatnya dgn SDA yg sedemikian melimpah ,..dan Pemerintah dianggap sangat2 Corrupt

Para Amah (sebutan TKI dan TKW kita oleh penduduk Malaysia) ,...dipandang sebagai pelaku kriminal utama di Malaysia , yg meliputi kasus : pencurian , perampokan.

Kira2 begini pernyataan supir taxi Malaysia yg ngobrol dgn saya (ketika saya menyebut kalau saya berasal dr : Indo) :

"You orang bodohlah (benarnya ane tersungging berat emoticon-Marah) , SDA begitu kaya , tapi rakyat banyak yg susah dan kerja disini , kalau sama Malaysia sedikit saja ada perkara , sudah mau ribut besar , tapi sama pemerintah sendiri yang sangat CORRUPT tidak ada ACTION sama sekali dan menurut dia (supir Taxi Malaysianya) ,..perkara kecil yang sengaja dibesarkan2 oleh pemerintah Indo , ketika ada masalah / perkara dgn Malaysia ,...itu TAK LEBIH dari upaya pengalihan isu pemerintah indo yang sangat CORRUPT.

Di sini ane hanya niat Sharing aja.
kacau jg gan.. tapi ambil hikmahnya. kritikan memang perlu buat pemerintah kita yg korup...
Wah.....Menunjukkan kebejatan oknum...polisi!!!
emoticon-Matabelo
kalo boleh berspekulasi melihat pola rasnya bukan bermaksud sara kayaknya tipikalinspektur vijay nih ke 3 polisi diraja tersebut
waduh!! malaysia lagi-malaysia lagi.. kapan sih kita bisa bersikap tegas ama tuh negara kecil? emoticon-Mad (S)
akhirnya ada yang mendengar....