Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/000000000000000016332695/menag-konversi-ke-sunni-solusi-terbaik-kasus-sampang
Menag: Konversi ke Sunni Solusi Terbaik Kasus Sampang!
Silakan ukur sendiri bagaimana kecerdasan menteri agama yang satu ini....

Quote:Shia conversion is solution: Minister


Religious Affairs Minister Suryadharma Ali says converting Shiite Muslims to the Sunni Islam followed by most Indonesians would be the best way to prevent violent outbreaks between the sects in Sampang, East Java.

“The best solution for what has been going on in there is dialogue. Many things can happen after a dialogue. We had an experience where the Ahmadis [...] converted to mainstream Islam after dialogue,” the minister said on Wednesday on the sidelines of a meeting with lawmakers on House of Representatives’ Commission VIII overseeing religious affairs.

Suryadharma was referring to the local religious leader in Ciaruteun village in Bogor, West Java, who persuaded 15 members of the minority Muslim Ahmadiyah sect in March 2011 to convert to the form of Islam practiced by most Indonesian Muslims.

The minister said that in first stage of the conversion process, minority Shiites, their majority Sunni neighbors and other stakeholders in Sampang could meet for a dialogue.

He declined calls made by moderate Muslim groups to make a determination whether Shia is heretical, claiming it was outside his remit as minister.

“I’m in no position to make the decision. I can’t ask the MUI [Indonesian Ulema Council] of Sampang to retract their religious fatwa [edict] deeming Shia as heretical. As I have said earlier, dialogue will be the best way,” Suryadharma said.

Contacted separately, Deputy Religious Affairs Minister Nasaruddin Umar concurred with Suryadharma that the ministry was obliged to educate subscribers of faiths deemed deviant by “mainstream” religions to convert to the teachings of the six religions recognized by the governments.

“We never condemned Shiite Islam as heretical or prohibited it from being practiced here because Saudi Arabia, for example, has never banned its followers from going to that country for the haj pilgrimage,” Nasaruddin said.

“I think there are around 11 different types of Shia Islam, and not all of them are heretical. It is the strands that veer off from mainstream Islam that we have to deal with,” the deputy minister said, declining to elaborate if the Sampang Shiites were outside mainstream Islam.

Sunni Muslims attacked a Shiite community in Sampang on Aug. 26, forcing almost 300 people to seek refuge in the local forest before they were given refuge in a tennis stadium.

The violence followed an attack in December 2011, when a Shiite Muslim, Mochamad Kosim, 50, was hacked to death. Three other Shiites were injured and 37 families lost their homes in the attack.

Suryadharma dismissed speculation that the violence in Sampang resulted from a sibling rivalry between Shiite leader Tajul Muluk and his Sunni brother, Roisul Hukuma.

The minister said that the mother of the brothers, Umah, was severely injured in the attack and had asked that the government to relocate the Shiites to prevent more attacks.

“She told me that when I went to visit her a day after the attack. However, it is up to the community whether or not they want to leave the area. We will move them to somewhere safer if they make the decision. Nonetheless, they can stay in the neighborhood if they want to do so,” he said.

East Java Governor Soekarwo previously dismissed schemes to relocate Shiite residents, although little action has been taken by provincial officials to safeguard them.

Critics said that Soekarwo’s reluctance to take action to aid the Shiites was done to garner support from Sunni Muslims in the run up to the East Java gubernatorial election.

Suryadharma and Nasaruddin declined to comment on potential connections to gubernatorial politics.



ref: http://www.thejakartapost.com/news/2...-minister.html

Ringkasan berita: Menteri Agama RI Surya Dharma Ali mengklaim, konversi penganut Syiah ke Sunni sebagai aliran mayoritas muslim Indonesia merupakan solusi terbaik untuk mencegah pecahnya kembali konflik kekerasan antar aliran di Sampang.

Senada dengan Surya Dharma Ali, Wakil Menteri Agama Nasaruddin Umar berpendapat bahwa kementerian agama berkewajiban untuk membimbing umat beragama yang dianggap menyimpang oleh kubu agama "mainstream" supaya beralih ke ajaran enam agama yang diakui oleh pemerintah.
Ternyata agama di Indonesia itu sama dengan Minyak Tanah dan LPG... bisa di Konversi...
mbok y d trannslate dullu dong omm TS tuh berritanya
Quote:Original Posted By KimaxKaw
Ternyata agama di Indonesia itu sama dengan Minyak Tanah dan LPG... bisa di Konversi...


keduluan komen gue...

ini mentri makin hari kok makin gak beres ya..
translate woyy :
kalo males , suruh vbot yg transletin :
waduh bhs. inggris ya
udah kaya bahan bakar aja di konversi..
pake tabung tambahan ga itu





Menag: Konversi ke Sunni Solusi Terbaik Kasus Sampang!
Quote:Original Posted By fothermucker
keduluan komen gue...

ini mentri makin hari kok makin gak beres ya..


Emang Gak pernah Beres nih menteri Oom...

Menag: Konversi ke Sunni Solusi Terbaik Kasus Sampang!
bener2 gak beres....
misal lo islam, dan jadi minoritas di negara lo, diteror terus sama kelompok mayoritas...
lo mau pindah agama?
Memprihatinkan banget kualitas Menteri kita.
Kok ya bisa2nya dengan enteng minta orang ganti agama.
Padahal negara ini bukan negara agama.
Walaupun negara agama sekalipun, sebagai seorang pejabat negara, ga pantas mengatakan hal yg seperti itu.
Ga sekalian suruh penganut agama lain buat konversi juga Pak Menteri?
Bukannya la kum diinukum wa li yadiin?
Mentri pemalas..nggak mau report menyelesaikan akar permasalahan, semuanya maunya solusi instan..cari shortcut..conversion,
With all due respect Sir..will you convert to Shiah ?
If your answer is NO..they will say NO too..its not clothes changing, its a belief.
Quote:Original Posted By Star 69
Mentri pemalas..nggak mau report menyelesaikan akar permasalahan, semuanya maunya solusi instan..cari shortcut..conversion,
With all due respect Sir..will you convert to Shiah ?
If your answer is NO..they will say NO too..its not clothes changing, its a belief.


Sebaiknya Surya Dharma Ali di Ganti aja... lalu di Jadikan Duta Besar Indonesia untuk Republik Islam Iran... Biar di Konversi jadi Syiah di Iran...
ya gini ini kementerian paling korup
kualitas menterinya aja seperti ini, apalagi bawahannya
entar giliran orang syiah berbondong-bondong convert ke sunni ... tetep aja dianggap warga kelas 2 karena mereka ini dianggap sedang taqiya
Quote:Original Posted By ferriargentum
bener2 gak beres....
misal lo islam, dan jadi minoritas di negara lo, diteror terus sama kelompok mayoritas...
lo mau pindah agama?


diberitanya emang di suruh pindah agama ya gan?

Spoiler for bonus:
Quote:Original Posted By ayambonustelor
translate woyy :
kalo males , suruh vbot yg transletin :


heheheh...Ane kasih ringkasannya aje ya Gan...!
ga sekalian SEMUA HRS ISLAM SUNI aja pak ?

kristen buddha hindu konghucu ateis kudu dikonversi ke Islam sunni semua

bukan begitu pemecahan masalah agama di Indonesia yg cepat dan baik pak ?

pemecahan mslh ala org goblok klo kata gw ini mah
hmm... gimana kira2 pendapat ahmadinejad yang presiden iran yah..?
penasaran ane sama reaksi orang iran kalo tau syiah disini dibegituin sama mentri agama RI

wew mau solusi gampangnya aj nih menteri, anak tk joga bisa kek gitu
Mari berbondong-bondong menuju INDONISTAN baru...

Syiah ilang...
lalu setelah itu apa yang hilang lagi?

Kristen suruh konversi saja...
Katolik konversi saja lah...
Budha konversi...
Hindu konversi woiii...
Konghucu yah lu lagi, KONVERSI!!!!

Dah...

Proyek selesai.

INDONISTAN baru.











Katanya pak Hsyim dan si Menag tempo hari ini bukan masalah Sunni-Syiah tapi perseteruan ade kaka....KOK perseteruan ade-kaka ujung-ujungnya suruh pindah keyakinan?
Goblok!
ohhhh....ini menteri dulu pelanggan ijazah palsu yang barusan ketangkep di tritnya kimax kah?
kayak gini kok jadi menteri
×