alexa-tracking

Main Content

1024
1024
KASKUS
51
244
https://www.kaskus.co.id/thread/000000000000000000900005/1769-r3---sub-regional-indragiri-hilir--1769
Tembilahan & Sekitarnya masuk sini
- katuk lawang mun handak masuk -emoticon-Mad:
emoticon-Big Grinemoticon-Big Grinemoticon-Peace

"Thread ini khusus Warga Tembilahan & sekitarnya,baik yg berada di Tembilahan maupun luar Tembilahan ...atau yg berada di dalam negeri maupun yg di swasta" emoticon-Hammer"

- Jangan lupa kancingi lawang mun handak kaluar - emoticon-Stick Out Tongue

Spoiler for "silahkan klik":
wah... kebetulan neh,.....

gwa lagi asik di luar angkasa... eh salah... luarnya lagi emoticon-Big Grin


wayahini ntang mana badiam?
wahini kada kawa badiam...
kaluar masuk kayak hingus...wk wk wk emoticon-Peace
Wah sukses deh @TS buat thread barunya..


Mantab nih buat blajar bahasa tembilahan..
Tu bahasa tembilahan apa Banjar ya emoticon-Confused:
Soalnya cinta pak RT pernah gagal ama anak Banjar emoticon-Frown
bahasa yg banyak di pakai di Tembilahan yah bahasa banjar...
tapi beda dikit sama bahasa yg di kalsel...
INDRA GIRI HILIR itu suku asli nya melayu,selebih nya transmigrasi
lawang jagan di kutuk,ketok pintu aja baru masuk
tanjung balai karimn boleh masuk om ?
Tembilahan kota seribu parit....
Quote:Original Posted By X3n4viX
Tembilahan kota seribu parit....


artinya??emoticon-Confused:

ikut ngeramein aja biar gak tenggelam nih threademoticon-Embarrassment
katanya ada byk jual laptop bagus ya di tembilahan??

nitip donk
sodara² saia banyak yang berdomisili di tembilahan...tepatnya dijalan M boya..Lorong Tangkuban Perahu,..emoticon-Embarrassmentemoticon-Embarrassment

tapi kami lawas dah kada bulek ke tembilahan....emoticon-Malu
bugis ama banjar...ramean mana yak
Quote:Original Posted By ith
artinya??emoticon-Confused:

ikut ngeramein aja biar gak tenggelam nih threademoticon-Embarrassment


seribu parit = banyak parit ...
atau disebut juga seribu jembatan....banyak jembatan...ke ke ke

Quote:Original Posted By beruk_ganteng
bugis ama banjar...ramean mana yak


wew...susah kali ngitungnya emoticon-Embarrassment
tapi di Inhil etnis terbesar adalah Melayu,Bugis dan Banjar...

jadi bisa diliat bahasa yg dominan dipake....
kalo di Tembilahan nya,bahasa yg banyak dipake adalah Bahasa indonesia campur Banjar ...dan dicampur sama bahasa laen dikit....kayak gado-gado...wk wk wk emoticon-Big Grinemoticon-Big Grinemoticon-Peace

di kecamatan lain ada yg dominan bahasa melayu dan ada yg dominan bahasa bugis...
Hidup Tembilahan emoticon-Big Grin
woi....sunyinya pang????
Quote:Original Posted By pundut
Hidup Tembilahan emoticon-Big Grin

ok...tembilahan siip geng
Quote:Original Posted By lee3939
woi....sunyinya pang????

sunyi haja ah..fitnes tarus hah..
tembilahan gitu lho..
ikut nimbrung ya..