nasir.Avatar border
TS
nasir.
Ngetrapke Hak Emansipasi Ora Ninggal Jati Diri
Atas desakan dari suhu Kaskuseremoticon-Takut dan setelah berkonsultasi dengan kanjeng Sri Sultan HB X lewat mimpi..emoticon-Ngakak ane buat terjemahannyaemoticon-Matabelo emoticon-No Sara Please
(Menerapkan Hak Emansipasi Tanpa Meninggalkan Jati Diri)
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...r_10018776.jpg

Sejatine mono, hak emansipasi kang diperjuangake dening Ibu Kartini rikala semana, kang baku yaiku, amrih wanitane bisa nggayuh hak padha karo kaum priyane. Yen priyane bisa sekolah nganti sadhuwur-dhuwure, bisa ngranggeh kalungguhan sak dhuwur-dhuwure, wanita uga ora kena keri.

(Sesungguhnya, hak emansipasi yang diperjuangkan oleh Ibu Kartini saat itu, tujuan yang utama agar para wanita bisa mendapatkan hak yang setara dengan kaum pria. Jika pria bisa sekolah dan meraih jabatan sampai setinggi – tingginya, wanita juga tidak boleh ketinggalan.)

Awit kala jamane Ibu Kartini, ora ana wanita utawa bocah wadon, kang bisa sekolah nganti tekan tataran kang paling dhuwur. Malah akeh uga isih lagi klas telu SD wis kudu mothol, merga wis klebu remaja putri, kudu anteng ana omah (dipingit) ngenteni tekane jodho.

(Karena saat jamannya Ibu Kartini itu, tidak ada wanita atau anak / remaja putri yang bisa sekolah sampai tingkatan atas. Malah banyak juga yang masih kelas 3 SD terpaksa putus sekolah karena sudah masuk usia remaja, harus diam di rumah / dipingit menunggu datangnya jodoh.)

Mula, bareng apa kang dadi gegayuhane bisa klakon, lagi akeh bocah wadon kang sekolah, uga bisa nganti tekan tataran kang dhuwur, cundhuk karo sikone dhewe-dhewe. Saora-orane, bocah wadon bisa oleh pendhidhikan kang laras karo jamane. Wanita saiki pancen bisa nebah dha¬dha, mongkog, samubarang kang bisa ditindakake dening kaum priyane, wanita malah luwih saka kuwi. Kalungguhan, wiwit saka kang paling ngisor dhewe, tumekane Presiden, wanita uga emoh kalah, nggone bersaing upama wong mlangkah mono, kena diarani mlesat, dhuwur banget.

(Karenanya, saat apa yang diusahakannya bisa terwujud, baru mulai banyak wanita yang bisa sekolah sampai pada tingkatan atas, sesuai dengan keinginannya masing – masing. Setidak – tidaknya wanita bisa memperoleh pendidikan yang selaras dengan jamannya. Wanita saat ini memang sudah bisa berbangga hati, apa saja yang bisa dilakukan kaum pria wanita pun juga bisa, terkadang malah bisa lebih dari itu. Jabatan mulai dari yang paling bawah sampai Presiden wanita juga tidak mau kalah, dalam hal bersaing seumpama orang melangkah itu bisa disebut melesat, sangat tinggi.)

Wanita wis bisa nggayuh pendhidhikan, kalungguhan/jabatan sak dhuwur-dhuwure, ora beda kaya kang digayuh dening kaum priyane. Jebule, bareng entuk kalodhangan, kebebasan, kang dianggep ringkih mau trajange nggone nandhingi kaum priya jan ngedab-edabi banget.

(Wanita sudah bisa meraih pendidikan, jabatan setinggi – tingginya, tidak berbeda dengan kaum pria. Ternyata, begitu mendapat kelonggaran, kebebasan, wanita yang tadinya dianggap ringkih itu kemampuan dalam menandingi kaum pria sungguh sangat luar biasa sekali.)

Contone bae, perusahaan, pabrik gedhe, luwih nengenake tenaga wanita, merga dianggep luwih trengginas, luwih produktif asil karyane. Klebu bab kekendelan uga mangkono. Kayadene prajurit wanita, emoh kalah uga wanita maju ana barisan ngarep dhewe ana madyaning peperangan wanita dadi pasukan Penjaga Keamanan ana PBB barang, apa ora hebat?! Menawa dadi Pengawal Presiden, njaga keslametane Kepala Negara, kaya-kaya ora dianggep luar biyasa.

(Contohnya saja, perusahaan pabrik besar, lebih mengutamakan (tengen = kanan) tenaga wanita karena dianggap lebih trengginas, lebih produktif hasil karyanya. Dalam hal keberanian juga seperti itu. Seperti prajurit wanita, tidak mau kalah juga, berani maju dalam barisan terdepan dalam kondisi peperangan, wanita menjadi pasukan Penjaga Keamanan di PBB juga, apa tidak hebat?! Kalau menjadi Pengawal Presiden, menjaga keamanan Kepala Negara, “sepertinya” tidak dianggap luar biasa.)

Apa maneh kang minangka wanita karir berperan gandha, urusan kang dadi tugase ana papan nyambut gawe bae, wis nguras energine luwih-luwih tugas pokok minangka Ibu Rumah Tangga, upama ing Pemerintahan mono kabeh jabatan Menteri diayahi. Ya dadi Menteri Pendhidhikan, Menteri Perekonomian, Menteri Keuangan. Durung minangka garwa sejatine kakunge, kudu leladi lair batin amrih kakunge marem. Pancen abot banget sanggane wanita karir kang berperan ganda. Secara fisik, uga secara moralitas ndhuweni tanggung jawab kang gedhe ora entheng ora kena disepelekake.

(Apa lagi yang menjadi wanita karir berperan ganda, urusan yang menjadi tugasnya di tempat pekerjaan saja sudah menguras tenaga, lebih – lebih tugas pokok menjadi Ibu Rumah Tangga, seumpama dalam Pemerintahan itu semua jabatan Menteri dilakoni. Ya jadi Menteri Pendidikan, Menteri Perekonomian, Menteri Keuangan. Belum lagi tugas menjadi istri (Garwa = Sigaraning Nyawa = Belahan Jiwa), harus melayani lahir batin agar suami puas. Memang sangat berat tugas wanita karir yang berperan ganda. Secara fisik juga secara moralitas memiliki tanggung jawab yang besar, tidak ringan, tidak bisa disepelekan.)

Nanging dikaya ngapa abote sanggan minangka wanita karir, kudu tansah nengenake tugas pokok, minangka ibu ru¬mah tangga. Tetepa ngugemi jati dhiri minangka wanita sejati, kang kaiket dening kodrat, dikaya ngapa sibuke urusan pegaweyan kang diayahi ana sanjabane omah, kudu bisa mbagi wektu kanthi cermat lan tangung jawab. Aja nganti urusan kakung, putra lan kulawarga liyane, malah mung dianggep entheng, didadekna nomer pira kono.’

(Tapi bagaimanapun beratnya tugas menjadi wanita karir, tetap harus mengutamakan tugas pokok sebagai Ibu Rumah Tangga. Tetaplah memegang jati diri sebagai wanita sejati, yang terikat dengan kodrat, sesibuk apapun urusan pekerjaan yang diusahakan di luar rumah, harus bisa membagi waktu dengan cermat dan tanggung jawab. Jangan sampai urusan suami, anak – anak dan urusan keluarga lainnya malah dianggap enteng / ringan, dijadikan nomer yang kesekian begitu.)

Becik bae wanita nggayuh hak emansipasi nganti mlesat, nanging poma dipoma, aja nganti larat keliwat-liwat. Apa maneh ing ndalem kulawarga, Ibu dadi tuladhane putra-putrane bab ucap tumindak, bisa tansah ngetrapake unggah-ungguh, basa kang kepenak, ora kasaran, trapsilane wanita kudu tansah diugemi.

(Baik saja wanita menggapai hak emansipasi sampai melesat, tapi perlu diingat jangan sampai bebas kebablasan. Apalagi di dalam keluarga, seorang ibu menjadi teladan bagi putra- putrinya dalam hal ucapan dan tindakan, bisa menerapkan norma kesopanan, bahasa yang baik, tidak kasar, kepribadian sebagai seorang wanita harus benar – benar dipegang teguh.)

Apa maneh ing jaman canggih ya kaya saiki iki, Ibu bisa dadi panutan tumrap putra putrine, aja nganti tumindak kang ngeloni era global, budaya manca wis dadi virus tumrap jiwane para mudha.

(Apalagi di jaman canggih seperti sekarang ini, Ibu bisa menjadi panutan untuk putra – putrinnya, jangan sampai bertindak yang mengikuti (sisi negative) era global, kebudayaan (negative) manca Negara sudah menjadi virus terhadap jiwa anak muda.)

Senajan tha drajade wanita luwih dhuwur timbang priya ing ndalem rumah tangga minangka pawestri, uga tetep nge¬trapake silah-silah sarta unggah-ungguhing basa. Aja nganti tiru-tiru adegan sinetron. Nyebut jenenge kakunge, mung dijangkar disebut jenenge bae. Tanpa embel-embel “Mas” utawa “Kang” lan sapanunggalipun. Ora nganggo tembung “Sampeyan” utawa “Penjenengan” mung “Kamu” ngono bae. Rinungu kanggone wong Indonesia mligi¬ne wong Jawa, meksa kurang penak, ora trep.

(Meskipun kedudukan wanita lebih tinggi dibanding pria dalam rumah tangga sebagai seorang istri, tetap harus menerapkan nilai – nilai dan tata bahasa / ucapan yang baik. Jangan sampai meniru adegan sinetron, memangggil nama suaminya hanya meyebut namanya langsung. Tanpa awalan “Mas” atau “Kang” (Bhs. Jawa) dan lain – lain. Tidak memakai kata “Anda” atau saudara (Panjenengan = Anda, Kromo Inggil / Bhs. Jawa halus) hanya “Kamu” saja. Terdengar kurang pas, kurang enak untuk telinga orang Indonesia apalagi (Mligi = Murni) orang Jawa.)

Solah tingkah kang ngeloni budaya manca, bebas semau “gue”. Kakunge budhal mergawe, konone oye-oye golek senenge dhewe. Urusan ana omah apa jarene rewange, macak cakrak terus mblakrak.

(Tingkah laku yang mengikuti (ngeloni = meniduri) budaya manca, bebas semau ‘gue”. Suaminya berangkat kerja, istrinya malah sibuk mengurusi ego / kesenangan pribadinya saja. Urusan rumah tangga malah tidak terurus, berantakan.)

Nanging, bareng hak emansipasi bisa kagayuh dening wanitane, apa maneh saya canggihe jaman, kena diarani jamane saya maju mlesat, emansipasine para wanita uga melu mlesat. Malah kepara mlesat dhuwure ora mekakat, sok nganti larat, hebat keliwat-liwat. Ya ngene iki kang diarani emansipasi kang ndrawasi. Emansipasi kang larat, ora njaga martabat, malah ngasorake martabat. Merga kedhuwuren nggone mlesat, nganti larat, nglumpati garis kodrat.

(Tapi, saat hak emansipasi sudah diraih oleh para wanita, apa lagi semakin canggihnya jaman, bisa diibaratkan jamannya maju pesat, emansipasi para wanita juga maju pesat. Bahkan teramat sangat melesat sampai kelewat batas, bebas kebablasan. Ya inilah yang disebut dengan emansipasi yang berbahaya. Emansipasi yang kelewat batas, tidak menjaga martabat justru merendahkan martabat, menerobos / melanggar garis kodrat.)

Aja merga alasan wis bisa nggayuh “Hak Emansipasi”, banjur lali marang jatidhirine minangka wanita, kang wis kinodrat, dadi sisihane priya, pendhamping, kang padhadene nduweni hak padha, padhadene ngurmati, ngajeni, “Ringan sama dijinjing, berat sama dipikul” ora ana sing dadi penjajah lan kang dijajah, lelorone hake padha.

(Jangan karena alasan sudah bisa menggapai “Hak Emansipasi” lalu lupa dengan jati dirinya sebagai wanita, yang sudah ditakdirkan menjadi belahan, pendamping kaum pria, yang sama – sama memiliki hak yang setara, saling menghormati, saling menghargai , “Ringan sama dijinjing, berat sama dipikul”, tidak ada yang dijajah atau pun yang menjajah, keduanya memiliki hak yang setara.)

Aja nganti nggone nandhingi priyane, malah njurus marang bab kang negatip, ora prayoga. Yen priya duwe WIL (Wanita Idaman Lain), ditandhingi golek PIL (Pria Idaman Lain), dienggo penyegaran. Yen priya bisa poligami, ditandhingi, poliandri, aliyas slingkuh, golek tamba ati, nanging tamba ati kang ndrawasi.

(Jangan sampai dalam menandingi (sifat negative) kaum pria malah menjurus pada hal hal yang negative, tidak baik. Kalau pria punya wanita idaman lain dibalas dengan mencari pria idaman lain sebagai “penyegaran”. Kalau laki – laki bisa poligami dibalas dengan poliandri, alias selingkuh mencari “obat hati”, tapi “obat hati” yang berbahaya.)

Saupama Ibu Kartini isih sugeng, pirsa kaum wanita nggone ngetrapake hak emansipasi mlenceng saka gegayuhane Ibu Kartini, jelas prihatin banget. Mangka kang dikersakake utawa kang dadi cita-citane Ibu Kartini mau, amrih wanita bisa maju samubarange, mligine bab pendhidhikane. Aja nganti wanita mung dadi pasren utawa mung dadi kanca wingking, dadi juru dang bae, bisa nduweni kalungguhan kang laras karo priyane mena¬wa bae kaya mangkono penggalihe Ibu Kartini. Menawa mirsani kaume ora pas nggone ngetrapake hak emansipasi akeh menggak-menggoke.

(Seumpama Ibu Kartini masih hidup, melihat keadaan kaum wanitannya dalam menerapkan hak emansipasi melenceng dari yang dicita – citakan, beliau jelas akan sangat prihatin sekali. Karena yag diharapkan atau yang dicita – citakan Ibu Kartini itu agar wanita bisa maju secara keseluruhan, terutama dalam hal pendidikan. Jangan sampai wanita hanya menjadi hiasan, atau jadi orang di belakang (dapur), tukang masak saja, bisa memiliki kedudukan yang selaras / setara dengan kaum pria, itulah tujuan Ibu Kartini yang sesungguhnya. Jika melihat kaumnya (wanita) tidak tepat dalam menerapkan hak emansipasi, banyak berbeloknya (melenceng) beliau pasti akan kecewa.)

Kanggo nyegah tumindak daksiyo marang garwa, suami perlu nduweni wawasan gender. Keri-keri iki asring kita prangguli pawarta ing layang kabar , sawijining suami dilaporake garwane amarga wis tumindak daksiya marang garwane. Anane Undang-Undang no 23 Tahun 2004 ngenani penghapusan kekerasan dalam rumah tangga (KDRT) pranyata durung kuwagang ngurangi anane tindak kekerasan sajrone rumah tangga. Isih akeh kasus-kasus kekerasan kang ditindakake pihak kakung (suami ) marang bojone, Bab iki amarga sosialisasi kang durung meluas,saengga Undang- Undang kasebut durung padha dipahami dening masyarakat. Mesthine kanthi anane Undang-Undang kasebut para suami kudu pikir-pikir dhisik menawa arep nindakake kekerasan marang garwane, awit akeh ketentuan ing Undang- Undang kasebut kang menehi perngayoman marang wanita.

(Untuk mencegah tindak kekerasan terhadap istri, suami perlu memiliki wawasan gender. Akhir – akhir ini sering kita saksikan dalam berita surat kabar, seorang suami dilaporkan oleh istrinya karena melakukan tindak kekerasan terhadap dirinya. Adanya Undang – Undang no 23 Tahun 2004 mengenai pengapusan kekerasan dalam rumah tangga (KDRT) ternyata belum cukup untuk mengurangi adnya tindakan kekerasan dalam rumah tangga. Masih banyak kasus – kasus kekerasan yang dilakukan pihak suami terhadap istrinya. Hal ini karena sosialisasi yang belum meluas tentang UU tersebut belum banyak dipahami oleh masyarakat. Seharusnya, dengan adanya UU tersebut, suami kudu berpikir terlebih dahulu kalau ada niat menyakiti istrinya, karena adanya ketentuan dalam UU tersebut yang memberikan perlindungan pada wanita.)

Kita wajib mangerteni menawa tujuan anane Undang-Undang kasebut,yaiku kanggo nyegah sakabehing wujud tindak kekerasan sajrone rumah tangga; menehi pengayoman marang korban kekersan sajrone rumah tangga, nindak para pelaku kekerasan sajrone rumah tangga lan njaga wutuhing rumah tangga kang harmonis lan sejahtera. Tumindak kekerasan kang dilarang yaiku kekerasan fisik,psikis,seksual lan penelantaran rumah tangga.

(Kita wajib mengetahui bahwa tujuan UU tersebut yaitu untuk mencegah semua tindak KDRT, memberikan perlindungan pada korban kekerasan dalam rumah tangga, menindak para pelaku KDRT dan menjaga keutuhan rumah tangga yang harmonis, dan sejahtera. Tindak kekerasan yang dilarang yaitu kekerasan fisik, psikis, seksual dan penelantaran rumah tangga.)

Aja gampang nindakakae kekerasan,awit korban bisa nglapurake marang pulisi, kaya kang kasebut ing pasal 26 Undang-Undang kasebut. Kejaba iku, pidana kang bakal tumiba marang pelaku uga abot. Miturut pasal 44, pelaku bisa kena ancaman pidana kunjara lawase 5 taun utawa denda Rp 15.000.000,-.Malahan yen nganti korban nandhang lara utawa tatu abot, bisa dipidana nganti 10 taun utawa denda akeh-akehe Rp 30.000.000,-. Menawa nganti njalari pepati ukuman 15 taun kunjara utawa denda Rp 45.000.000,-.Dene menawa ora nuwuhake lelara utawa alangan kanggo nindakake jabatan utawa pakaryan ,dipidana paling suwe 4 sasi utawa denda Rp 5000.000,-.. Sabanjure pasal 45 nyebutake menawa tumidak kekerasan kang asipat psikis ana sajrone rumah tangga dipidana paling suwe 3 taun utawa mbayar denda Rp 9.000.000,. Menawa nuwuhake lelara dipidana 4 sasi utawa denda Rp 3.000.000,-.

(Jangan mudah melakukan kekerasan, karena korban bisa melaporkan pada pihak Kepolisian, sebagaimana tersebut dalam Pasal 26 UU no 23 Tahun 2004 itu. Selain itu, hukumanyang akan diterima si pelaku juga sangat berat. Menurut pasal 44, pelaku bisa kena ancaman pidana penjara selama 5 thn atau denda Rp 15.000.000,-. Apalagi jika korban mengalami sakit atau luka fisik, bisa dipidana sampai 10 thn atau denda maksimal Rp 30.000.000,-. Jika mengakibatkan kematian hukuman 15 thn penjara atau denda Rp 45.000.000,-. Jika tidak menimbulkan luka atau cacat fisik yang dapat menghalangi korban dalam menjalankan pekerjaan atau tugas jabatan dipidana maksimal 4 bln atau denda Rp 5000.000,-. Selanjutnya pasal 45 menyebutkan jika tindak kekerasan yang bersifat psikis dipidana maksimal 3 thn atau denda Rp 9.000.000,-. Jika menimbulkan luka / sakit dipidana 4 bln atau denda Rp 3.000.000,-.)

Kekerasan seksual bisa dipidana paling suwe 12 taun utawa denda Rp 36.000.000,-. Ing pasal 47 disebutake, Saben wong kang meksa wong kang manggon ing omahe nindakake seasambungan seksual bisa dipidana kunjara paling cendhek 4 taun,lan paling suwe 15 taun utawa denda paling sethithik Rp 12.000.000,- lan palingf akeh Rp.300.000.000,- Ing pasal 48 disebutake, menawa tindak kekerasan seksual kasebut njalari tatu kang abot marang korban lan ora bisa diusadani, utawa njalari gangguan pikiran utawa kejiwaan nganti 4 minggu terus-terusan utawa sajrone setahun nanging ora terus-terusan;gugure utawa matine janin kang ana kandhutan;utawa njalari alat reproduksi ora bisa berfungsi ,dipidana kunjara paling cendhek 5 taun lan paling suwe 20 taun utawa denda paling sethithik Rp 25.000.000,-lan paling akeh Rp 500.000.000,-. Tumindak gawe wong liya sajrone rumah tangga dadi terlantar (kapiran ) bisa dipidana kunjara paling suwe 3 taun lan denda paling akeh Rp 15.000.000,-. Kamangka dheweke wis kaiket dening ukum utawa perjanjen bakal nguripi utawa ngopeni wong kasebut.

(Kekerasan seksual bisa dipidana maksimal 12 thn atau denda Rp 36.000.000,-. Dalam pasal 47 disebutkan,setiap orang yang melakukan kekerasan seksual dalam keluarga bisa dipidana minimal 4 thn dan maksimal 15 thn, atau denda minimal Rp 12.000.000,- atau maksimal Rp 300.000.000,-. Dalam pasal 48 disebutkan, jika kekerasan seksual tersebut menyebabkan luka fisik yang berat dan tidak dapat disembuhkan, atau mengakibatkan gangguan kejiwaan sampai 4 minggu terus menerus atau selama setahun tapi tidak terus menerus, keguguran atau kematian janin dalam kandungan, atau merusak alat reprodruksi sehingga tidak dapat berfungsi, dipidana minimal 5 thn maksimal 20 thn, atau denda minimal Rp 25.000.000,- maksimal Rp 500.000.000,-. Menelantarkan keluarga bisa dipidana maksima 3 thn dan denda maksimal Rp 15.000.000,-. Selain itu pelaku juga sudah terikat dengan hokum atau perjanjian akan menghidupi si korban tersebut.)

Kanthi anane Undang-Undang kasebut, wis sakmesthine menawa tumindak kekerasan mligine marang wanita kudu diilangi. Sapa wae kudu nyadhari menawa kekerasan iku ora becik. Apa maneh paukumane uga abot yen dilapurake marang pihak kang kawogan yaiku kepolisian. Akibat kekerasan fisik utawa psikis marang korban cukup abot,ora mung tatu-gangguan kesehatan fisik,nanging uga traumatis tumrap korban. Menawa kedadean kasebut ditindakake suami istri , bakal njalari anak uga bakal niru pokale bapakne rikala diwasa. Dene yen anak wadon bakal sengit marang bapakne

(Dengan adanya UU tersebut, sudah seharusnya segala tindak KDRT pada wanita harus dihilangkan. Siapa saja harus menyadari bahwa tindak kekerasan itu tidak baik. Apalagi hukumannya juga berat jika dilaporkan pada pihak berwenang yaitu Kepolisian. Akibat kekerasan fisik atau psikis pada korban cukup berat, tidak hanya luka fisik tapi juga trauma pada korban. Jika kekjadian tersebut dilakukan suami istri akan menjalar pada anak yang akan meniru sikap orang tuanya saat dewasa nanti. Jika anak perempuan, maka akan benci dengan ayahnya.)

Nyambung di bawah gan /sist...emoticon-NgakakMasih panjang kayak KRL...emoticon-Ngakak
Diubah oleh nasir. 20-04-2014 12:52
0
3.2K
26
GuestAvatar border
Guest
Tulis komentar menarik atau mention replykgpt untuk ngobrol seru
Urutan
Terbaru
Terlama
GuestAvatar border
Guest
Tulis komentar menarik atau mention replykgpt untuk ngobrol seru
Komunitas Pilihan