KASKUS

Rusia meminta jawaban NATO atas pergerakan pasukan di Eropa Timur

Russia wants answers on NATO troop movement in Eastern Europe
Russia expects detailed explanations from NATO regarding expanding its military presence in Eastern Europe, said Russian Foreign Minister Sergey Lavrov. The statement comes after NATO bloc announced boosting its military presence in the area.

"We have addressed questions to the North Atlantic military alliance. We are not only expecting answers, but answers that will be based fully on respect for the rules we agreed on," Lavrov told reports at a joint briefing with Kazakhstan’s FM Yerlan Idrisov.

However, NATO chief Anders Fogh Rasmussen said he had not received any questions from Moscow.
In response he called Russian accusations about NATO's actions "propaganda and disinformation."

He denied that NATO was violating the 1997 treaty on NATO-Russian cooperation by boosting its forces in Eastern Europe.

The accusations by Russia, he said, are based “on a wrong interpretation” of a fundamental act of the 1997 treaty on NATO-Russian cooperation, in which NATO vowed to provide collective defense by using reinforcements rather than by additional permanent stationing of substantial combat forces at regular bases.

Lavrov's statement came after the NATO chief, Anders Fogh Rasmussen, said the bloc will deploy more troops to Eastern Europe. According to him, NATO is considering “revised operational plans, military maneuvers and adequate troop reinforcements.” This military buildup was approved by many eastern European countries. On April 1, Polish PM Donald Tusk praised the NATO presence in the country.

After the announcement of deploying troops in Ukraine, NATO also said that it is suspending all military and civilian cooperation with Russia over the Ukrainian crisis, a move that was immediately blasted by Moscow who said that neither Russia, not NATO would benefit from such a step. Russia called this move reminiscent of Cold War language.

Lavrov also called upon the world’s powers to abide by the rules of the Montreux Convention, which allows a warship of any non-Black Sea country to stay in the region for only 21 day.

“US warships have recently extended their presence in the Black Sea several times,” he said, “This extension didn’t always obey the rules of the Montreux Convention."

Russian Foreign Minister Sergey Lavrov (RIA Novosti / Grigoriy Sisoev)Russian Foreign Minister Sergey Lavrov (RIA Novosti / Grigoriy Sisoev)

The statement comes after the USS Truxtun destroyer started a military exercises in March with the Bulgarian and Romanian navies a few hundred miles from Russian forces of the Black Sea Fleet.

Meanwhile, Lavrov also responded to Western criticism over the presence of Russian troops along the border with Ukraine, saying that the EU and Kiev should not stir up a conflict surrounding Russian drills launched in the south of the country.

According to the Russian FM, Russia had the right to move forces on its territory, and furthermore the troops would return to their permanent bases after completing military exercises.

“There are no restrictions on Russia’s troop displacement on Russian territory,” he said.

In March, Russia’s Defense Ministry launched artillery drills in the southern military district, which involved some 8,500 troops and a large amount of hardware. It coincided with war games conducted by the country’s Airborne Troops.

Although Russia has repeatedly denied any troop build-up on the borders with Ukraine, as well as plans to send any troops into Ukraine, the West has been turning a deaf ear to the claims.

Lavrov also commented on the crisis situation in Ukraine, saying that all its regions should be taking part in the constitutional process.

“We are all convinced that constitutional reform should be proper, not “cosmetic,” it is necessary to stabilize the situation in Ukraine and overcome the crisis,” he added.

According to Lavrov, it is necessary to remind the Ukrainian authorities that constitutional reform was written in the February-21 agreement on the crisis settlement, which was signed by ousted president Yanukovich and opposition leaders, including Arseny Yatsenyuk and Vladimir Klitschko, on ending the political crisis in the country. The agreement was witnessed by EU foreign ministers from Germany and Poland.
http://rt.com/news/lavrov-ukraine-na...onvention-069/

Wah mulai sedikit memanas neh. Kira-kira tujuannya apa NATO memperkuat pasukan di Eropa Timur?
Jadi Mentri luar negri Rusia meminta penjelasan NATO knp ada pegerakan dan penambahan pasukan di Eropa Timur, termasuk akan menempatkan pasukan di Ukraina
Rusia menganggap NATO melanggar perjanjian tahun 1997 antara NATO-Rusia, sedangkan NATO menganggap Rusia salah mengartikan perjanjian itu
NATO memiliki perjanjian bahwa akan melindungi seluruh anggotanya, shg NATO berpendapat bahwa penambahan pangkalan militer sudah mendapat persetujuan dari negara2 Eropa TImur

Yang paling kebagian untung yah si Polandia neh, uda minta tambahan pesawat tempur, terus minta penambahan pangkalan Militer. Kalau Rusia ngamuk, mungkn Poland yg paling pertama dihajar hahaha.

Apakah tujuannya seperti neh gambar? yg pernah di analisis member dari forum millitary. Apa mgkn selanjutnya belarusia yg skrg sekutu dekat Rusia?

Kenapa russia harus bertanya tentang tentara negara lain?

Kalau saya yang ditanya maka saya jawab :
Urusanku yo, negara-negara sendiri kok, mau di mobilisasi, mau ditempatkan di perbatasan, mau ditaruh di puncak gunung, mau ditaruh dibawah tanah? apa urusan lu, emang ini negara sampeyan?
Mulai tanda-tanda perang nih ...

Pd sabar tong, mentang2 pd punya senjata mematikan
benih sudah d tebar
tinggal nunggu panen nya saja
(alias tinggal nunggu perang dan tunggu pihak mana yg gak tahan gatelnya)

Quote:Original Posted By novocal
benih sudah d tebar
tinggal nunggu panen nya saja
(alias tinggal nunggu perang dan tunggu pihak mana yg gak tahan gatelnya)



Kalau gk tahen gatel, digaruk dl aja biar ilang gatelnya

tambah seru nih
siap2 kopi sambil nyimak perkembangannya
Quote:Original Posted By KarnaSuryaputra
Kenapa russia harus bertanya tentang tentara negara lain?

Kalau saya yang ditanya maka saya jawab :
Urusanku yo, negara-negara sendiri kok, mau di mobilisasi, mau ditempatkan di perbatasan, mau ditaruh di puncak gunung, mau ditaruh dibawah tanah? apa urusan lu, emang ini negara sampeyan?


ooohh berarti belum ngerti artinya Politik
yoo wess , banyak2 belajar aja disini


Jangan ampe perang deh.menakutkan kalo mpe beneran kejadian.
Quote:Original Posted By KarnaSuryaputra
Kenapa russia harus bertanya tentang tentara negara lain?

Kalau saya yang ditanya maka saya jawab :
Urusanku yo, negara-negara sendiri kok, mau di mobilisasi, mau ditempatkan di perbatasan, mau ditaruh di puncak gunung, mau ditaruh dibawah tanah? apa urusan lu, emang ini negara sampeyan?


ya elah gan... belum ngerti ye? itu semacam provokasi. belajar dulu dah... dan coba lihat tentara pakistan dan india, di perbatasan, tentara mereka ejek ejekan. ya sama lah kasusnya kayak nato rusia
Kacang kulit udah, kopi siap, tiker, mana tiker.
Quote:Original Posted By 07sep1994


ya elah gan... belum ngerti ye? itu semacam provokasi. belajar dulu dah... dan coba lihat tentara pakistan dan india, di perbatasan, tentara mereka ejek ejekan. ya sama lah kasusnya kayak nato rusia


tni kok gak pernah ejek2an sm tentara diraja ya
Quote:Original Posted By anakbukanbapa


tni kok gak pernah ejek2an sm tentara diraja ya


Indo gk jelas seh memikah kemana, jd kalau ada apa-apa yah susah cari bantuan hahaha
Indo sebenernya gk takut sama malay, yah yg takutnya sama yg dibelakang2 malay
Kalau Malaysia kan belagu yah krn mereka punya perjanjian dgn Inggris, Australia sama negara apa gitu. Kalau salah satu diserang, berarti sama aja melawan negara2 itu. Yah kyk NATO gitu lah, 1 diserang, berarti berhadapan dgn NATO
Baca ini ampe abis deh, nambah wawasan banget pokoknya, dijamin seru

http://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_War
Quote:Original Posted By jokerboy4


ooohh berarti belum ngerti artinya Politik
yoo wess , banyak2 belajar aja disini




OMG, ente kemana aja sih mas bro slama ini... bak ibarat hantu, tau2 muncul di tempat2 yg tak terduga....

btw.... knp rusia tiba2 sewot atas pergerakan paukan NATO di negara2 NATO yg berada di eropa timur ya?? pdhl kmrn2, rusia jg melakukan pergerakan pasukan nya di dekat perbatasan rusia-ukraina....
Quote:Original Posted By jokerboy4


ooohh berarti belum ngerti artinya Politik
yoo wess , banyak2 belajar aja disini



thanks gan

Quote:Original Posted By 07sep1994


ya elah gan... belum ngerti ye? itu semacam provokasi. belajar dulu dah... dan coba lihat tentara pakistan dan india, di perbatasan, tentara mereka ejek ejekan. ya sama lah kasusnya kayak nato rusia


tentara india dan pakistan malah keren gan, di perbatasan mengadakan acara penurunan bendera bersama yang sangat unik, ada videonya gan
Nyimak aja lah
dalam bahasa politik ini adalah sebuah tantangan resmi kepada NATO

iya emang sih terserah mau nambah pasukan seberapa, tapi timingnya gak pas, sama aja memantik api di atas minyak. awas kalo apinya ditiup rusia nanti malah kesembur sendiri.
dan dalam artian sebenarnya rusia meminta secara langsung kepada NATO deklarasi gelut nya di segerakan

kalau mau gelut
Mudah2an cepet Perang, amiiinn....
pati seruuu............
×