KASKUS

itu pict palinh bawah beneran bisa kedeteksi gaan??
waw ane baru tau klo dukun ada presidennya
semoga cepet ketemu deh pesawatnya
Quote:Original Posted By fazrurrazyid
yaelah bahasa malaysia ajak agan ributkan , namanya bahasa lain ya pasti bingung lah, ane malah lebih ngerti bahasa melayu dari pada bahasa jawa, bahasa jawa apaan, gak ad mirip2nya ma bahasa indonesia law ane disuruh baca bahasa jawa juga pusing ane gak ngerti, dan agan2 tau gak bahasa indonesia itu diambil dari bahasa melayu, jd bahasa melayu dulu ad baru bahasa indonesia, dulu kan org indo pda pkai bahasa daerah masing2 . .


S4R4 banget lu gan.
tp memang benar sih gitu kenyataannya
Mumet bacanya
bahasanye bikin mules gan
Bahasanya bikin Ane bingung Aja Gan
Quote:Original Posted By PakcikSam




SEPANG - Balai Ketibaan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) gempar seketika petang semalam selepas muncul seorang lelaki yang mendakwa sebagai Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP yang kononnya mampu membuat ramalan berhubung keadaan pesawat MH370 yang dilaporkan hilang sejak Sabtu lalu.

Bomoh terbabit, Datuk Mahaguru Ibrahim Mat Zin, 80, yang berpengalaman lebih 50 tahun mendakwa berdasarkan upacara yang dilakukan selama 30 minit itu, beliau mendapat alamat bahawa kesemua penumpang pesawat terbabit dipercayai masih berada dalam keadaan selamat di satu lokasi tertentu terletak antara Laut China Selatan, Filipina dan sebuah negara asing yang tidak dapat dipastikan.

"Saya nampak pesawat itu masih tergantung di ruang udara, di tengah -tengah ketiga-tiga lokasi terbabit."Saya tak dapat jelaskan secara terperinci soal keselamatan mereka tetapi percaya pesawat itu mungkin berada dalam dua keadaan sama ada diculik oleh pihak tertentu atau disembunyikan di alam ghaib", katanya semalam.

Upacara ritual itu menggunakan peralatan khas iaitu teropong buluh serta bubu mata pancing sebagai simbolik untuk memperoleh alamat terkini berhubung keadaan pesawat terbabit.Ibrahim berkata, bubu mata pancing terbabit sebagai simbolik penjara di mana pesawat itu dipercayai berada dalam cengkaman pihak tertentu atau ditawan di alam bunian.

"Kita gunakan teropong sebagai simbolik meminta anasir-anasir terbabit untuk membebaskan pesawat terbabit secepat mungkin."Upacara yang kita buat turut menggunakan ayat-ayat suci al-Quran iaitu surah Nabi Yunus dan surah Yassin,"katanya.

Dalam upacara tersebut, Ibrahim turut mempelawa beberapa individu daripada pelbagai bangsa termasuk seorang wakil media untuk membuat ritual pembebasan dengan meletakkan bubu mata pancing di atas kepala mereka.

Menurut bomoh yang mendakwa pernah menampar buaya tembaga sehingga mati itu, selain upacara terbabit, seramai 100,000 ahli Persatuan Silat Gayung Ghaib dan Selendang Merah turut melakukan solat hajat serta berdoa semoga pesawat yang hilang ditemui dalam minggu ini.

Katanya, pihaknya sudah melakukan perkara yang sepatutnya dilakukan dan selebihnya terserah kepada Allah SWT.Beliau berkata, pihaknya mendapat jemputan daripada seseorang yang 'penting' untuk melakukan upacara tersebut semalam.

Read more: http://terboik.blogspot.com/2014/03/...#ixzz2vZHILzAT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dia akan kembali 2 hari lagi ke KLIA untuk latest updatenya:

http://www.sinarharian.com.my/mobile...mh370-1.258857


English version:

MISSING MH370: Raja Bomoh arrives to help find missing plane.

SEPANG: A shaman, claiming to be able to locate the missing MH370 jetliner, offered his expertise to help the authorities in their search.

Datuk Mahaguru Ibrahim Mat Zin, known as Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP and 1Malaysia Corporate Bomoh said he suspects the missing aircraft was hijacked by elves (buniyan)

"According to my vision,a large black figure believed to be an eagle was seen flying over the plane after which the plane plunged.

" I have been using my bubu (traditional fishing tool) and bamboo scopes to see the situation there, and I saw that the aircraft is currently suspended in mid air," he said.

Ibrahim who claimed to have solved cases like the highland towers, mystery of villa Nabila, Mona Fandy and others, attracted a large crowd during his 'seeing' demonstration at the international arrival hall in Kuala Lumpur International Airport.

Read more: MISSING MH370: Raja Bomoh arrives to help find missing plane - Latest - New Straits Times http://www.nst.com.my/latest/font-co...#ixzz2vZmQc52v

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Saya kira Presiden/Raja "Dukun"(bahasa Malaysianya dibilang "Bomoh") itu Orang Indonesia kerana di Indonesia memang udah terkenal ramai dukun. Tapi kenyataannya Orang Malaysia deh(dia yang bilang sendiri kok, bukan saya):



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aneh tapi nyata : MH370 TERDITEKSI DI GOOGLE MAP.

Found on Google Map. Go to Google Map and type 8.695133,106.590416 . Make sure you switch your Google Map to Earth mode. This is what you will find:


Sumber : http://tenteramaya.blogspot.com/2014...h-pesawat.html


Quote:Original Posted By aD.z
itu pict palinh bawah beneran bisa kedeteksi gaan??


You must try firstlah gan(search sendiri di Google Map Earth).
Saya sudah & memang benar adanya.
Yaelah dukun lagi.... Nebak siapa yg kentut diruangan aja belum tentu bisa
Ga usah percaya gan.
Dukun makin banyak karena kite2 juga yg bego mau percaya
Lah di google maps kok keliatan ya? Katanya ilang?
pesawatnya bs keliatan di google maps gtuh yaa gan
ente nulis mantra gancik.?
yg bikin ane kaget ane search sendiri di google dan ada
pake bahasa indonesah plis
gagal paham ane
bomoh a.k.a dukun malay belum sehebat paranormal Indonesia
busettt... pesawatnya disembunyiin kekuatan ghaib
kurang begitu ngerti ama bahasanya gan
Trrbabit itu apa ya ? D film upin ipin gk ada kta itu atuk atuk
Aduh bahasane,,
Pusing aba liatnya,,
klu sdh dukun bicara, pasti hasilnya aneh2..bomoh terbabit..
pusing bacanya gan..gak mudeng bahasanya