KASKUS

Perbandingan Kekuatan Tempur India VS China

Quote:India far behind China’s combat power


India is years behind the Chinese military with the Communist neighbour currently outnumbering the country’s combat power by a 3:1 ratio, a defence ministry document has revealed.

India hopes to bridge the gap in the next 15 years by improving its fighting capacity with new stealth jets, aircraft carriers, nuclear-powered submarines, warships and land-based strike formations.

The document, accessed by Hindustan Times, predicts the picture will change by the end of the 14th Plan period (2022-27), with India narrowing the gap in combat power with China to a “desirable ratio” of 1.5:1.

The dynamics of combat power encompass elements such as a military’s firepower, mobility, logistic capability, manpower and sustainability — factors that ultimately determine the outcome of a war.

Strategic affairs expert air vice Marshal Kapil Kak (retd) said the “desirable combat ratio” appeared to be achievable.

Steps taken by India to counter China’s military build-up have led to a marginal improvement in the relative-force ratio, the document shows.

The setting up of two new infantry divisions in 2010 in the northeast has lowered China’s combat advantage to a “2.7:1 ratio”. Odds, however, are still stacked against the army.

“In a land battle, an army can only defend against an attacking force three times its strength,” a former chief said.

The raising of a new mountain strike corps — with 85,000 soldiers — to defend Arunachal Pradesh is expected to further reduce the Chinese military advantage to a ratio of 2.1:1 by end of the 13th Plan Period (2022).

The new strike formation will give the army the capability to mount offensive action into the Tibet Autonomous Region.

Experts warn China is expected to step up efforts to transform its military to retain an edge over India. China’s official defence budget for 2013-14 stands at Rs. 5,94,000 crore, compared to India’s Rs. 2,03,672 crore.

However, China’s actual military spending may be higher, with experts suspecting dramatic under reporting of its defence expenditure.


http://www.hindustantimes.com/india-....vaVO3FWq.dpuf

India baru sanggup memperkecil jarak dengan China 15 tahun lagi...... apalagi...
india itu ada inspektur vijay
force multiplier gede itu... dikepet kumis bs keok semua jurusnya china
Quote:Original Posted By focus.user
india itu ada inspektur vijay
force multiplier gede itu... dikepet kumis bs keok semua jurusnya china


gile lo bray.......

btw itu lontong 65 biji gimana ngangetinya ya??
Quote:Original Posted By focus.user
india itu ada inspektur vijay
force multiplier gede itu... dikepet kumis bs keok semua jurusnya china

buset,,,
hahahahahahahahaah

1962 sapa yg lari bray
Quote:Original Posted By focus.user
india itu ada inspektur vijay
force multiplier gede itu... dikepet kumis bs keok semua jurusnya china


Quote:Original Posted By focus.user
india itu ada inspektur vijay
force multiplier gede itu... dikepet kumis bs keok semua jurusnya china


ga akan menang lah vijay sama panda,
mau nembak tar nyanyi2, keliling pohon sama ujan2 dulu ntar.. yg ada abis dibantai panda
Pihak mana di belakang mereka juga termasuk unsur penting.
Quote:Original Posted By focus.user
india itu ada inspektur vijay
force multiplier gede itu... dikepet kumis bs keok semua jurusnya china


salah itu saya tidak setuju, india mah bakalan mencret lawan china habisnya kelamaan pake nari2, nyanyi sama nangis2 lha lawannya aja punya jurus dewa mabuk
Quote:Original Posted By jokokembar


salah itu saya tidak setuju, india mah bakalan mencret lawan china habisnya kelamaan pake nari2, nyanyi sama nangis2 lha lawannya aja punya jurus dewa mabuk


:
Bro bro smua pada ngak tahu ya inspektur vijay dan saudara saudaranya punya senjata rahasia lain:....bau keringat...coba aja makan sm mrk, udah makan bnyk, kari smua, ihhh jeringetan, badan hitam, bulu, bau lagi
Quote:Original Posted By focus.user
india itu ada inspektur vijay
force multiplier gede itu... dikepet kumis bs keok semua jurusnya china


ah inspektur vijay kan klo di pelem delhindihe selalu munculnya jadi pahlawan kesiangan

jagoannya udah keburu menang eh dia baru nongol
Quote:Original Posted By kolonel.bejo
Bro bro smua pada ngak tahu ya inspektur vijay dan saudara saudaranya punya senjata rahasia lain:....bau keringat...coba aja makan sm mrk, udah makan bnyk, kari smua, ihhh jeringetan, badan hitam, bulu, bau lagi


berbau SARA.
Quote:Original Posted By kolonel.bejo
Bro bro smua pada ngak tahu ya inspektur vijay dan saudara saudaranya punya senjata rahasia lain:....bau keringat...coba aja makan sm mrk, udah makan bnyk, kari smua, ihhh jeringetan, badan hitam, bulu, bau lagi


orang indihe kan doyan bawang, pernah makan deket orang india, lalapannya bawang bombay, semurnya dominan bawang

gak usah alutsista, itu tetangganya indihe, yg suplai senjata cina semua,
Quote:Original Posted By focus.user
india itu ada inspektur vijay
force multiplier gede itu... dikepet kumis bs keok semua jurusnya china

Chuck Norrisnya India itu gan hahahah...berbekal revolver tank aja bs meledak


Quote:Original Posted By kolonel.bejo
Bro bro smua pada ngak tahu ya inspektur vijay dan saudara saudaranya punya senjata rahasia lain:....bau keringat...coba aja makan sm mrk, udah makan bnyk, kari smua, ihhh jeringetan, badan hitam, bulu, bau lagi


wahhh rasisnya gan....
Quote:Original Posted By inoyasha2


http://www.hindustantimes.com/india-....vaVO3FWq.dpuf

India baru sanggup memperkecil jarak dengan China 15 tahun lagi...... apalagi...


emangnya selama 15 tahun ke depan, China jalan di tempat?

malah menurut ane 15 tahun ke depan, gapnya bakal semakin besar. Ekonomi india sekarang mulai ambruk, sementara "indigenous" proyeknya banyak yg jadi blackhole serap anggarannya. China on the other hand, ekonomi sedikit melambat tapi masih tumbuh sehat, indigenous proyeknya mulai berbuah hasil.
Quote:Original Posted By kolonel.bejo
Bro bro smua pada ngak tahu ya inspektur vijay dan saudara saudaranya punya senjata rahasia lain:....bau keringat...coba aja makan sm mrk, udah makan bnyk, kari smua, ihhh jeringetan, badan hitam, bulu, bau lagi


SARA DETECTED
yg dibahas film india vs film cina....
Quote:Original Posted By kolonel.bejo
Bro bro smua pada ngak tahu ya inspektur vijay dan saudara saudaranya punya senjata rahasia lain:....bau keringat...coba aja makan sm mrk, udah makan bnyk, kari smua, ihhh jeringetan, badan hitam, bulu, bau lagi


Fighter China termasuk JF17?? bukannya JF17 ga dipake ama AU China ya? kan hanya AU Pakistan yang pake....
di Aircraft Carrier masih kalah kok
India ada 2, China cuman 1

apalagi kalo yang ngawakin Inspektur Vijay semua, bisa berabe tuh
×