Poll: Percayakah Anda, Krisis Suriah adalah Tanda Akhir Dunia

Tidak Percaya, cuman tepu-tepu! 57% (30 votes)
Aku Percaya... yg penting percaya! 43% (23 votes)

[Poll] Percayakah Anda, Konflik Suriah adalah Tanda Akhir Dunia?

Syria Conflict Indicates Armageddon, Say One Third Of Americans (SURVEY)

Most things aren't really the end of the world, but one-third of Americans who were surveyed believe that the Syria conflict is an indication that our days are numbered. A biblical passage which prophesies the destruction of Damascus and links it to the coming of Armageddon is leading many people to think that the current violence is an apocalyptic omen.



A LifeWay Research poll asked 1,001 people if they agreed with the statement, "I believe the battles in Syria are all part of the prophecies of the Book of Revelation," and 32 percent of them said yes.

Twenty-six percent agreed with the assertion that "U.S. military intervention in Syria might lead to the Battle of Armageddon that’s spoken about in the Book of Revelation."

Gender played a role in responses, as women were more likely than men to draw a corollary between Biblical prophecy and the current situation in Syria.
Spoiler for berita:


Location and income also skewed the results, with Southerners and members of households making less than $25,000 per year being much more likely to connect Syria with the end of days.

Spoiler for berita:


In addition, one in five people polled agreed with the statement, "I believe the world will end in my lifetime."

The Rev. Mark Hitchcock of Faith Bible Church in Edmond, Okla., speculates that people looking for answers in tough economic and political times "want to know that God is in charge. They want to know that someone has his hands on the wheel," according to LifeWay. Though he believes the Bible does predict future events in the Middle East, the author of The End: A Complete Overview of Bible Prophecy and the End of Days said that he "does not think the trouble in Syria was predicted in the Bible."

Isaiah 17:1 is one of the passages most frequently referenced when relating Syria to the end of the world. It states:
Quote:
The burden of Damascus. Behold, Damascus is taken away from being a city, and it shall be a ruinous heap. (King James version)


Ed Stetzer, president of LifeWay Research, was surprised by the results of the survey. He said that previous U.S. military actions like the war in Afghanistan or 1990s air strikes on Bosnia "didn't get the same reaction." However, Syria's shared border with Israel, as well as the explicit Biblical mention of Damascus, may account for the significant number of affirmative responses.

Stetzer said that he could see why attaching Biblical significance to the Syria conflict would appeal to many Christians, because, "For Christians, the end of the world doesn’t mean despair. The end is really a new beginning.”

Spoiler for berita:


3 in 1 orang amerika percaya......

eh, 1 dari 3 ekor sangat percaya....

bagaimana dg anda?
update komen berkualitas

Quote: Joan15
59 Fans
7 minutes ago (11:08 AM)

It is not unrealistic. Given the players involved, the potential for a devastating secular Armegeddon does exist.

However, in my 40+ years, I have heard countless events labeled as Armageddon and we are still here so I am not selling off my belongings and join a convent yet.


Quote:MarkNS
167 Fans
18 minutes ago (10:57 AM)

Well, I doubt Armageddon is upon us but the absolute idiocy of the US populace seems to indicate the end of their empire has begun.
kayanya Isa bin Maryam bakal turun di Damaskus dalam waktu dekat
Quote:Original Posted By Dikira.maF1a
kayanya Isa bin Maryam bakal turun di Damaskus dalam waktu dekat


dalil dari mana ini gan?

ga percaya karena ane blom married gan :
tergantung siapa yang menang..
Quote:Original Posted By Dikira.maF1a
kayanya Isa bin Maryam bakal turun di Damaskus dalam waktu dekat


Habis baca dongeng ini ya....

Quote:Original Posted By MuslimAirForce


Baguslah......serangan paman sam ke suriah akan menjadi awal mathamah kubra perang besar akhir zaman sekaligus mempercepat munculnya al-mahdi & nabi isa.................

dan akan mempercepat musnahnya kerajaan raja-raja arab munafik khawarij dari bumi ini....

Suriah akan musnah dan hancur lebur menjadi debu ini adalah takdir...
Human cannot change The Fate.........

"The tribulation in AshSham (Greater Syria) will calm down on the one hand and flare up again on another. This corruption will not end until an angel from the sky calls: 'The Mahdi is your leader. The Mahdi is your caliph.'" (Risalat Khuruj al-Mahdi, p. 63)

Our Prophet صلى الله عليه وسلم said: " There will be such troubles and calamities that nobody will be able to find a place of shelter. These woes will move around AshSham (Greater Syria), fall upon Iraq and tie the hands and feet of the Arabian Peninsula. A group of Muslims will fight against troubles in the steppes. Nobody will feel any sympathy for them or even say, 'Alas!' As they try to remedy their woes from one side, the woes will emerge again on the other side." (Muntakhab Kanz Al-Ummal, vol. 5, pp. 38-39)

Abu Nadhrah says: "We were sitting in the company of Jaber bin Abdullah when he said: " Soon the people of Iraq will neither receive any food (grain) nor any money.' We asked, Why would such a thing happen? He replied: 'Because of the Al-Agam (Persians or Non-Arabs).' He then said: 'Soon the people of AshSham (Greater Syria) will neither receive any money nor grain.' We asked as to why this would happen. He replied: 'Because of the Romans.' Then he was silent a while and then said the Messenger of Allah صلى الله عليه وسلم said 'there will be at the end of my nation a Caliph (possibly Al-Mahdi) who grabs money with his hands (and give it away) without counting it... ". (Sahih Muslim)


Sayonara & Goodbye Syria..........You Will Destroyed Into Ash........This Is Your Destiny......

"Rasulullah Bersabda Nabi Isa AS Akan turun kembali ke bumi ini bersama dua orang malaikat di reruntuhan damaskus, syria"



Serupa dengan hadis di atas, dari Nawas bin Sam'an, Rasulullah SAW bersabda, ''Lalu, Isa turun di 'Menara Putih' sebelah timur Damaskus dengan memakai dua potong baju yang dicelup za'faran dan warsh, dengan meletakkan kedua telapak tangan di atas sayap-sayap dua malaikat. Jika dia menundukkan kepalanya, akan menetes. Jika dia mengangkatnya, turunlah air, seperti mutiara. Maka, tidak ada seorang kafir pun yang mencium aroma nafasnya, kecuali dia pasti mati dan nafasnya tercium dari jarak sejauh pandangannya.''


The Beginning Of Final Great End Time War Is Coming........


nabi isa akan turun ketika jaman sudah super canggih

kalo turun sekarang-sekarang, orang kagak bakal percaya kalo dia itu Isa bin Maryam.
Asik
Berkesempatan utk melihat akhir dunia
Sungguh anugerah khusus
mudah"an ga terjadi gan,... semoga kita semua dalam perlindungannya,insyaallah. amin
percaya sih, negara2 besar itu sepertinya juga sadar akan hal ini, dan mengambil sikap hati2 dan menduga duga. karena kalau memang benar maka itu artinya kehancuran bagi mereka karena akan membangunkan dan melawan sesuatu yang selama ini tidur dan yang sangat mereka hindari dan takuti
Ramalan bualan tai kok dipercaya.
konflik kecil ini.
Gak jadi perang broh... gak rame....
skor sementara 50:50

banyak juga ya yang percaya....
kiamat bagi perekonomian dunia
It's the End of the World as We Know It And I Feel Fine

nb TS goblok
Quote:Original Posted By c1oningan8
It's the End of the World as We Know It And I Feel Fine

nb TS goblok



bukankah yg goblok adalah orang yang percaya?
Apa hubungan nya sama akhir jaman
Kalo perang ya perang aja toh masih bnyk negara yg berdiri klo mreka ancur
Dajjal atau dalam ajaran Kristen disebut Iblis akan berkuasa pada saat Bait Allah ke-3 udah dibangun di Israel, dan Israel menandatangani perjanjian damai palsu yang disponsori iblis. Saat itulah iblis akan berkuasa di dunia, dan merupakan akhir dari dunia, saat itu juga Tuhan Yesus Kristus turun ke dunia untuk menyelamatkan orang yang mengakui Tuhan Yesus Kristus sebagai Tuhan dan Juru Selamat. Itulah sebabnya mengapa Tuhan Yesus Kristus disebut Juru Selamat. Jika kita tertinggal di dunia ini, maka siapa yang tidak menyembah iblis akan disiksa habis2-an. Dan kita tidak akan bisa berjual beli jika tidak memakai chip di dahi kiri atau di tangan kiri. Chip itu udah ada sekarang dan udah siap diimplementasikan. Tinggal menunggu waktu yang tepat. Dan barangsiapa yang memakai chip ini, akan mendapat murka Allah dan langsung menuju neraka. Karena itu bertobatlah. Beri dirimu dibaptis didalam nama Tuhan Yesus Kristus, agar anda selamat dan tidak tertinggal di dunia ini.