KASKUS

Putin Keluarkan Perintah Latihan Militer Mendadak

Putin orders surprise military exercises

Quote:
Up to 7,000 troops and 36 ships to take part in large-scale exercises in Black Sea.


Putin has stressed the importance of a strong and agile military since he returned to the presidency [Reuters]


Russian President Vladimir Putin has ordered ordered surprise military exercises in the Black Sea region involving 7,000 troops and dozens of ships to test the army's battle readiness, the Kremlin said.

The order was presented to the Defence Minister Sergei Shoigu in a sealed envelope in the middle of the night at 4:00 am (2400 GMT) on Thursday, with the drills to start immediately.

Putin's spokesman Dmitry Peskov indicated the order was aimed at testing out the battle readiness of the Russian armed forces and said Moscow was not obliged to warn its partners of the plan.

"Today at 4:00 am the president of the Russian Federation and supreme military commander (Putin) gave the order to the defence minister to begin major military exercises in the Black Sea region," Peskov said.

"We are talking about major exercises, intended as a check," he added in a statement carried by Russian news agencies. He said the exercises would involve 36 ships and up to 7,000 troops.

'Checks will continue'

A defence ministry source told the state RIA Novosti news agency that the military drills, which would involve live firing, were already under way and would be wrapped up by the end of the week.

Peskov said Putin had already warned the armed forces that they would be subject to sudden checks of their battle preparedness.

"If we remember what the president said at the council of the defence ministry a little time ago, then we will remember his words that the practise of sudden checks will continue," Peskov added.

Putin drew up the sudden order overnight while flying home from South Africa where he attended the summit of BRICS emerging economies in Durban.

Peskov said 36 ships from the Russian Black Sea Fleet's base in the Ukrainian Crimean city of Sevastopol and the Russian port of Novorossiisk would be involved in the exercises.

No need to warn

Aviation, paratroopers and special forces would also take part, Peskov said.

"According to international practise, exercises involving up to 7,000 people do not require us to inform our partners in advance," he said.

The defence ministry's chief spokesman Igor Konashenkov told RIA Novosti that the drills would involve 7,000 troops, up to 20 military jets and helicopters and 50 pieces of artillery.

Key littoral states on the Black Sea include Turkey, Ukraine and Russia's foe Georgia with whom Moscow fought a brief war in 2008. EU members Bulgaria and Romania also have a Black Sea coastline.

Peskov said the exercises would take place on three military test ranges on Russian territory.

Russia embarked on a major campaign of military reform after its war with Georgia showed up weaknesses in the reactivity of the armed forces despite the military victory over Tbilisi.

The government is seeking to make the army more responsive to the demands of modern warfare by modernising technology and shaking up command structures.

Independent military analyst Alexander Golts said that as long as the element of surprise was genuine, the exercises were a good idea "to test the battle readiness of the army".



jadi putin tiba2 secara mendadak memerintahkan latian militer di laut hitam, buat ngecek militernya dalam kondisi fit ato ngga
pung, kao cendol dolo aku pung.

2 bar kalo bisa pung.
Quote:Original Posted By PenjualPanci
pung, kao cendol dolo aku pung.

2 bar kalo bisa pung.

mati aja kau nci
kalo bisa ajak sekalian kawanmu itu mati
Quote:Original Posted By cipitladame
repost http://www.kaskus.co.id/post/515481c...2acf571900001a


mungkin agar dunia inget siapa itu rusia
manasin mesin2 tempur dulu persiapan bila pecah perang korut vs korsel??
papa bear stroonngg..


Quote:Original Posted By skywizard
mati aja kau nci
kalo bisa ajak sekalian kawanmu itu mati




sabar om
Rusia stloong
Panasin mesin pesawat yg usang dolo lama ga action
Quote:Original Posted By skywizard


jadi putin tiba2 secara mendadak memerintahkan latian militer di laut hitam, buat ngecek militernya dalam kondisi fit ato ngga


biar fit minum VODKA dolo ...
minum extra jozzz biar strong sepanjang malam
Quote:Original Posted By kanataqueen
mungkin agar dunia inget siapa itu rusia


Russian?

Spoiler for :


*Click thumbnail image to add to post content
Quote:Original Posted By PenjualPanci
pung, kao cendol dolo aku pung.

2 bar kalo bisa pung.


kok pung sih gan,dimana tuh dia ya si anti cina lama ga nongol,mati sudah x
mau eksis juga papa bear
indonesia ayo latihan perang juga diperbatasan....

Armada Rusia kembali dari latihan Laut Hitam

Moskow (ANTARA News) - Armada Rusia di Rusia Selatan kembali ke markas komando mereka setelah turut dalam latihan mendadak di Laut Hitam. Latihan militer itu sesuai perintah Presiden Rusia, Vladimir Putin, dan mengundang "pertanyaan" dari negara-negara tetangga, di antaranya Georgia.

"Personel Komando Distrik Militer Selatan dan brigade pengawasan ikut dalam pemeriksaan kejutan mengenai kesiapan tempur pasukan di negara bagian selatan telah tiba di pangkalan mereka di wilayah Rostov, setelah menempuh jarak lebih dari 900 kilometer," kata kantor pers dalam pernyataan.

Putin memerintahkan latihan sela pada Kamis, karena kekhawatiran secara persis atas kesiapan tempur angkatan bersenjatanya.

Latihan Laut Hitam yang melibatkan hingga 7.000 personel militer, termasuk penyebaran cepat, gugus tugas udara dan khusus, juga diikuti lebih dari 30 kapal perang, sekitar 250 kendaraan lapis baja, 20 artileri dan 20 pesawat militer.

Latihan itu melibatkan personel, kendaraan tempur dan kapal perang dari Distrik Militer Rusia Selatan dan Armada Laut Hitam yang ditempatkan di Sevastopol, di Crimea Ukraina.

Pada Sabtu kapal-kapal perang Armada Laut Hitam Rusia menyelesaikan tahap aktif dari latihan mereka dengan latihan menembak.

Latihan dijadwalkan di wilayah Laut Hitam, Rusia selatan, yang akan menjadi tuan rumah Olimpiade Musim Dingin tahun depan.

Latihan serupa dilakukan pada Februari di Rusia tengah. Mereka melibatkan pemindahan satu resimen udara yang ditempatkan di wilayah Ivanovo tengah oleh 20 helikopter transportasi militer ke lapangan udara Shagol di Ural.

Para pejabat pertahanan mengatakan 7.000 personel militer dan ratusan perangkat keras militer mengambil bagian dalam latihan Februari, yang terdiri cek non-rutin pertama dari jenisnya di Rusia dalam dua dekade.

Kepala Staf Umum Angkatan Bersenjata Rusia, Jenderal Valery Gerasimov, mengatakan, pada saat itu bahwa latihan telah mengekspos sejumlah kekurangan di dalam kesiapsiagaan kalangan angkatan bersenjata.

(H-AK/B002)

http://www.antaranews.com/berita/366...han-laut-hitam
makin rame aja nih konflik, udah pada manas-manasin...
perang dunia ke 3 kah..