KASKUS

Beijing Mengingatkan Paus Baru untuk Tidak Mencampuri Urusan Dalam Negeri Cina

Quote:Beijing warns new Pope against meddling in China’s internal affairs


Argentina's Jorge Mario Bergoglio, leading a mass at the St Peter's basilica at the Vatican on March 14, 2013, a day after his election

China has warned the Vatican to stop interfering in China’s internal affairs and called on the newly elected pope to adopt a “practical and flexible” attitude.

Foreign Ministry spokeswoman Hua Chunying said on Thursday that Beijing hoped that the new Pope of the Roman Catholic Church, Pope Francis I, create conditions to improve China-Vatican relations.

Hua said that China had "two basic principles in dealing with relations with the Vatican," which has been cut since 1951.

"It should sever its so-called diplomatic relations with Taiwan and recognize the Chinese government as the sole legal representative of all of China,” she said.

"The Vatican should not interfere in China's internal affairs, including under the pretext of religion," she added.

China has an estimated 12 million Roman Catholics, and appoints bishops without papal approval.

On March 13, Cardinal Jorge Mario Bergoglio of Argentina was named the new Pope of the Roman Catholic Church, taking the nickname of Pope Francis I.

Pope Francis replaced Pope Benedict XVI, who resigned on February 28, becoming the first pontiff in six centuries to do so. He stated that the reason for his decision was his deteriorating health due to old age.

SAB/HMV

Quote:Taiwan president's planned visit Vatican to trigger China outrage


Taiwan President Ma Ying-jeou

Taiwan’s President Ma Ying-jeou plans to attend the inaugural Mass of the newly elected Pope in the Vatican, officials say, in a move that will likely provoke outrage from China.

"After the new Pope was elected, the foreign ministry initiated a plan for the president to visit the Vatican," Taiwan’s Vice Foreign Minister Vanessa Shih said on Friday.

"This is in line with the diplomatic status of the two sides," she added.

The Taiwanese president congratulated Pope Francis shortly after he was elected as the new pontiff, saying Taiwan was "honored to be a partner in peace" with the Vatican.

The Vatican is the only European nation that maintains diplomatic relationships with Taiwan instead of China, which considers Taiwan as its breakaway province.

China cut ties with the Vatican in 1951 and set up its own Catholic Church, appointing bishops without papal approval.

On Thursday, China’s Foreign Ministry spokeswoman Hua Chunying called on the new leader of the Roman Catholic Church, Pope Francis I, to adopt a “practical and flexible” attitude in order to improve China-Vatican relations.

Hua said Beijing wanted the Vatican to “sever its so-called diplomatic relations with Taiwan and recognize the Chinese government as the sole legal representative of all of China.”

In 2005, then Taiwan’s President Chen Shui-bian visited the Vatican for the funeral of the late Pope John Paul II. The visit, however, led the angered Beijing to file a protest to Italy for issuing a visa to Chen.

On March 13, Cardinal Jorge Mario Bergoglio of Argentina was named the new leader of the Roman Catholic Church, taking the nickname of Pope Francis I.

Pope Francis replaced Pope Benedict XVI, who resigned on February 28, becoming the first pontiff in six centuries to do so. He stated that the reason for his decision was his deteriorating health due to old age.

SAB/HMV

Pope should respect China.
what the fuck ... up to you lahhhh
heh, PKC menegur si paus yg baru tuk tdk mencampuri urusan dlm negerinya RRC??
gimana caranya tuh paus turut campur urusan dlm negeri china?
klo ngasih komen ttg ummat kristiani china sih, wajar saja. macam penghuni bpln lah, ngasih komen ttg kejadian2 di US, israel, zimbabwe dkk
China langsung pasang kuda2
Vatikan kerap menerapkan standar ganda.


PKC vs Ordo Jesuit

wow Kk wow

tapi mereka nyambung sebenarnya
Ordo Jesuit yang meneladani Fransiskus dari Asisi kan peduli dengan kemiskinan
sementara PKC yang sosialis katanya concern pada nasib buruh
ya uwis aturannya klop to?
mestinya akur..



bagus tuh ..
vatican jangan campuri urusan negara lain dgn mengatas namakan agama
mending mrk urus aja skandal2 pastor pedofil gay yg marak di gereja katolik
Quote:Original Posted By the fan
gimana caranya tuh paus turut campur urusan dlm negeri china?

klo ngasih komen ttg ummat kristiani china sih, wajar saja. macam penghuni bpln lah, ngasih komen ttg kejadian2 di US, israel, zimbabwe dkk


bisa aja dgn mengompor2i para katolik disana
gue denger2 para kalangan pro-demokrasi mayoritas kristen, dan menjadikan gereja mereka sbg basis pergerakan

yah kayak mesjid di islam deh,,,,
Quote:Original Posted By Hashimi


bisa aja dgn mengompor2i para katolik disana
gue denger2 para kalangan pro-demokrasi mayoritas kristen, dan menjadikan gereja mereka sbg basis pergerakan

yah kayak mesjid di islam deh,,,,


Lu dapat berita karena denger2, nah gue beri berita yang valid dari ring pertama. Di China ada dua macam gereja. Yang pertama gereja yang asli. Pengajaran-pengajarannya sesuai Alkitab, dan karenanya brani menentang kebijakan pemerintah yang tidak pro rakyat. Salah satunya kebijakan satu anak yang telah membuat angka aborsi di sana meningkat pesat. Yang kedua gereja yang palsu. Gereja ini sekilas mirip gereja asli, tapi pengajaran-pengajarannya telah disusupi doktrin PKC. Bukan hanya soal pengajaran, bahkan siapa yang khotbah dan isi khotbahnya pun diatur PKC.
Quote:Original Posted By Hashimi


bisa aja dgn mengompor2i para katolik disana
gue denger2 para kalangan pro-demokrasi mayoritas kristen, dan menjadikan gereja mereka sbg basis pergerakan

yah kayak mesjid di islam deh,,,,
misionaris2 sekte radikal .
br tau ada 2 macam gereja d sana, pk alkitab jg kotbahnya? ktnya d China adanya gereja underground ga bs terang2an
Quote:Original Posted By elthea
br tau ada 2 macam gereja d sana, pk alkitab jg kotbahnya? ktnya d China adanya gereja underground ga bs terang2an
di Iran,korea,vietnam dll juga ada
mrk itu misionaris sekte radikal
Quote:The Beijing government has set two conditions for reestablishing the relations: that the Holy See "not interfere in religious matters in China" and that, in line with Beijing's One-China policy, it break the ties with the Taipei government. The Holy See has indicated that it would have no difficulty about the second condition, but requires discussion about the concrete meaning of the first. The PRC government's position is that bishops should be appointed by itself; the Holy See's position is that bishops can only be appointed by the Pope.

http://en.wikipedia.org/wiki/China%E..._See_relations


Intinya PRC ingin "ngatur" agama sedangkan Pope nda mo "diatur" (di-stir) ama PRC...
Quote:Original Posted By gremory.1


Intinya PRC ingin "ngatur" agama sedangkan Pope nda mo "diatur" (di-stir) ama PRC...
intinya si pope itu lebih baik jgn campuri urusan negara orang lain dgn mengatas namakan agama ..

mending si pope itu lebih memusatkan perhatian pada skandal pastor2 pedofil gay yg marak di gereja katolik
jangan gila berpolitik ..sampai lupa urus gereja katolik

jangan bawa label agama untuk gerakan politik ..
jangan jadikan agama untuk kepentingan politik
tokoh agama jangan gunakan bahasa politik .

Quote:Original Posted By Caverim


Lu dapat berita karena denger2, nah gue beri berita yang valid dari ring pertama. Di China ada dua macam gereja. Yang pertama gereja yang asli. Pengajaran-pengajarannya sesuai Alkitab, dan karenanya brani menentang kebijakan pemerintah yang tidak pro rakyat. Salah satunya kebijakan satu anak yang telah membuat angka aborsi di sana meningkat pesat. Yang kedua gereja yang palsu. Gereja ini sekilas mirip gereja asli, tapi pengajaran-pengajarannya telah disusupi doktrin PKC. Bukan hanya soal pengajaran, bahkan siapa yang khotbah dan isi khotbahnya pun diatur PKC.
diatur apanya ..misionaris2 sekte radikal paling suka berdalih blah blah blah ini itu ..
gereja udah diperbolehkan ..
tapi misionaris2 itu tdk mau menjalankan ibadah di gereja itu .
misionaris2 itu sembunyi2 menjalankan ibadah sekte sesat radikal mrk .
kasus pastor pedofil gay sodomi anak laki2 kecil itu kasusnya bukan satu atau dua kasus ,,tapi udah begitu banyak kasusnya ..
kasus pastor katolik pedofil gay terjadi dieropa ,amerika,australia dll
kasusnya semua sama ..makanya heran juga kenapa pastor katolik itu punya hobi yg sama .,jadi pedofil gay perkosa,sodomi anak laki2 kecil di dalam gereja katolik ...

The Catholic sex abuse cases are a series of convictions, trials and investigations into allegations of child sexual abuse crimes committed by Catholic priests and members of Roman Catholic orders against children as young as 3 years old with the majority between the ages of 11 and 14.[1][2][3] These cases included anal sex, and oral penetration, and there have been criminal prosecutions of the abusers and civil lawsuits against the church's dioceses and parishes. Many of the cases span several decades and are brought forward years after the abuse occurred. Cases have also been brought against members of the Catholic hierarchy who did not report sex abuse allegations to the legal authorities.
lihat aja lanjutannya http://en.wikipedia.org/wiki/Catholi...ex_abuse_cases

.kasus2 pastor pedofil katolik yg ditutupi2 dari dulu udah ketahuan dunia ..

makanya fakta di dunia nyata aja buktikan pemimpin katolik tertinggi Paus Benedictus itu malu & meminta maaf pada dunia atas banyaknya kasus2 pastor katolik pedofil gay yg sodomi anak laki2 kecil di dalam gereja


pemimpin katolik tertinggi Paus Benedictus meminta maaf pada dunia
atas banyaknya pastor2 pedofil gay yg sodomi anak laki2 kecil di dalam gereja katolik




Pope Paus Benedictus A apologizes for pedophilia in church
http://www.unz.org/Pub/RussiaTodayTV-2010-02225
Pope Paus Benedictus Apologizes to Sex Abuse Victims of Church
http://www.voanews.com/content/pope-...54/126171.html
Pope Benedict apologises for priests' sex abuse
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8577740.stm
Pope Benedict Apologizes for Church Abuse, Contends with Own Scandal
http://www.globalethics.org/newsline...pe-apologizes/
The Pope and the Pedophilia Scandal
http://www.nytimes.com/2010/03/25/op...hur1.html?_r=0
Pope apologizes on abuse as thousands protest in London
http://www.reuters.com/article/2010/...68F0YD20100918
Pope Benedict apologizes priest sex abuse
http://www.advocate.com/news/daily-n...edented-letter
Pope apologizes for pedophile priests
http://www2.canada.com/edmontonjourn...a-d3131f80ecec
Pope's Pedophilia Apology 'Not Enough'
http://www.spiegel.de/international/...-a-547996.html
Pope apologizes to abuse victims
http://www.cbc.ca/news/world/story/2...n-apology.html
Pope's apology: 'You have suffered grievously and I am truly sorry'
http://www.telegraph.co.uk/news/worl...uly-sorry.html
etc banyak lagi di google


mantab Beijing ....
Quote:Original Posted By Drunkard.101
intinya si pope itu lebih baik jgn campuri urusan negara orang lain dgn mengatas namakan agama ..

mending si pope itu lebih memusatkan perhatian pada skandal pastor2 pedofil gay yg marak di gereja katolik
jangan gila berpolitik ..sampai lupa urus gereja katolik

jangan bawa label agama untuk gerakan politik ..
jangan jadikan agama untuk kepentingan politik
tokoh agama jangan gunakan bahasa politik .


jadi para pastor sebaiknya cerita tentang dongeng surga dan kebaikan2 kecil seperti nolong nenek2 nyebrang, rajin bekerja, berdoa sebelum makan saja yah gan.....
Quote:Original Posted By gremory.1


jadi para pastor sebaiknya cerita tentang dongeng surga dan kebaikan2 kecil seperti nolong nenek2 nyebrang, rajin bekerja, berdoa sebelum makan saja yah gan.....
para pastor itu harus ingat jangan seenaknya lakukan pelecehan sexual pada anak laki2 kecil di dalam gereja
mana ada keselamatan penuh di dalam gereja katolik
kalo di dalam gereja katolik itu ada pastor pedofil gay yg mengincar anak laki2 kecil ..