KASKUS

Post [Akhirnya] PM Turki Mengecam Serangan Israel Ke Suriah

Turkish PM slams Israel over Syria attack

Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan accused Israel of waging "state terrorism" after it struck targets in Syria.

Quote:
Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan has accused Israel of waging "state terrorism" as he condemned the air
strike on Syria as an unacceptable violation of international law.

"Those who have been treating Israel like a spoilt child should expect anything from them, at any time," said Erdogan on Sunday."As I say time and again, Israel has a mentality of waging state terrorism. Right now, there is no telling what it might do and where it might do it," he told reporters.

Erdogan, a harsh critic of the Jewish state, was speaking after Israel's outgoing Defence Minister Ehud Barak implicitly confirmed that it had staged Wednesday's bombing raid which Damascus said targeted a military complex near the capital.

"We cannot regard a violation of air space as acceptable. What Israel does is completely against international law... it is beyond condemnation," Erdogan said.

"I am worried that in a situation like this, any scenario can play out in the future."

Earlier on Sunday, Barak refrained from a direct confirmation as he brought the issue up at the Munich Security Conference in Germany.

"I cannot add anything to what you have read in the newspapers about what happened in Syria several days ago," Barak told participants.

But he added: "It's another proof that when we say something we mean it. We say that we don't think that it should be allowable to bring advanced weapon systems into Lebanon, the Hezbollah from Syria, when [Syrian President Bashar al-] Assad falls."

According to US officials, Wednesday’s attack hit a convoy of anti-aircraft weapons inside Syria bound for the Lebanese Hezbollah group but Israel has not publicly acknowledged the air strike.

The Syrian military said the target of Israeli jets was a scientific research centre. The facility is in the area of Jamraya, northwest of the capital.'Destabilising Syria'

Following Barak's comments, Syrian President Bashar al-Assad accused Israel of trying to destabilise Syria and said Damascus was able to confront "current threats ...and aggression" against it.

Syria's state news agency SANA said Assad made the remarks in a meeting with Saeed Jalili, Iran's national security council secretary, at meeting in Damascus. It was Assad's first reported response to the attack.

Since the outbreak of the Syrian conflict, Israeli leaders have repeatedly expressed fears that if Syria were to disintegrate, Assad could lose control of his chemical weapons and other arms.

Purported images of the targeted site, aired by Syrian state television on Saturday, show destroyed cars, trucks and military vehicles. A building has broken widows and damaged interiors, but no major structural damage.

Meanwhile, Syrian opposition leaders and rebels on Friday slammed Assad for not responding to the air strike, calling it proof of his weakness and acquiescence to Israel.

On Saturday night, Israeli Prime Minister Binyamin Netanyahu, who is in the process of forming a new ruling coalition, said his new government would have to deal with weapons "being stockpiled near us and threatening our cities and civilians" - an apparent reference to the deteriorating situation in Syria.

Barak said "Hezbollah from Lebanon and the Iranians are the only allies that Assad has left".

He said in his view Assad's fall "is coming imminently" and when it happens, "this will be a major blow to the Iranians and Hezbollah."

"I think that they will pay the price," he said.



setelah menimbang2, akhirnya turki mengecam israel
Oposisinya bener-bener gak punya otak mengkritik pemerintah tidak merespon shitrahell. Karena merekalah yang membuat syria menjadi tidak berdaya. Mana mungkin pemerintah membuka front dengan shitrahell sementara di dalam negeri terus diserang.
Quote:Original Posted By sing4p0r3
Oposisinya bener-bener gak punya otak mengkritik pemerintah tidak merespon shitrahell. Karena merekalah yang membuat syria menjadi tidak berdaya. Mana mungkin pemerintah membuka front dengan shitrahell sementara di dalam negeri terus diserang.


lah justru emang bener oposisinya
serangan udara israel ke suriah bukan baru kali ini.mana pernah si assad ngebalas israel.bahkan taun 2006 (kalo ga salah) serangan israel langsung ke damaskus dan assad cuman diam aj
Tetapi Pemerintah Turki masih berhubungan mesra dengan Israel.

Ular berkepala dua.
Quote:Original Posted By DewiSriBinal
Tetapi Pemerintah Turki masih berhubungan mesra dengan Israel.

Ular berkepala dua.


ha? kapan? dimana gan?
Quote:Original Posted By thunderwizard


ha? kapan? dimana gan?


Sampai dengan saat ini, hubungan mereka masih mesra. Hubungan diplomatik jalan terus, perdagangan juga. Secara tidak langsung, Turki juga centengnya Israel karena Turki adalah anggota NATO.
Quote:Original Posted By DewiSriBinal


Sampai dengan saat ini, hubungan mereka masih mesra. Hubungan diplomatik jalan terus, perdagangan juga. Secara tidak langsung, Turki juga centengnya Israel karena Turki adalah anggota NATO.


lah jelas2 hubungan mereka udah retak gara2 pelayaran ke gaza kemaren.mesra dari mana?
Quote:Original Posted By thunderwizard

setelah menimbang2, akhirnya turki mengecam israel


Gak takut kualat ya mengecam ** SENSOR ** pilihan tuhan
Quote:Original Posted By ekoaje


Gak takut kualat ya mengecam ** SENSOR ** pilihan tuhan


bangsad pilihan tuhan gan maksudnya?
ijin nimbrung gan,
Quote:Original Posted By DewiSriBinal
Sampai dengan saat ini, hubungan mereka masih mesra. Hubungan diplomatik jalan terus, perdagangan juga. Secara tidak langsung, Turki juga centengnya Israel karena Turki adalah anggota NATO.
hmm, sebuah kalimat yg ambigu bngt...
Quote:Original Posted By thunderwizard


bangsad pilihan tuhan gan maksudnya?


Bener gan, ente paham bener siapa itu bangsad pilihan tuhan
Quote:Original Posted By thunderwizard


lah justru emang bener oposisinya
serangan udara israel ke suriah bukan baru kali ini.mana pernah si assad ngebalas israel.bahkan taun 2006 (kalo ga salah) serangan israel langsung ke damaskus dan assad cuman diam aj


Bener kata agan singapura itu, oposisi kan yang menghendaki campur tangan barat untuk menyerang pemerintah. Pernyataan oposisi itu memang benar-benar hipokrit. Harusnya mereka bahu mambahu melawan israel, bukan menusuk dari belakang seperti sekarang ini.
Quote:Original Posted By SopirMetromini
Bener kata agan singapura itu, oposisi kan yang menghendaki campur tangan barat untuk menyerang pemerintah. Pernyataan oposisi itu memang benar-benar hipokrit. Harusnya mereka bahu mambahu melawan israel, bukan menusuk dari belakang seperti sekarang ini.
mmg nya sblm revolusi suriah meletus pd maret 2011, apa saja yg tlh militer suriah (yg slama ini sk meng klaim sbg anti israel) lakukan dlm melawan israel?? militer suriah diam aja gak bs merebut kembali dataran tinggi golan dr tangan israel usai klh perang 6 hari....pdhl sekutu suriah adlh rusia n iran....militer suriah mlh make milisi hizbullah dan faksi hamas, dulu nya, tuk mnghadapi serangan militer israel...... hmm, aneh jg ya....
Quote:Original Posted By SopirMetromini


Bener kata agan singapura itu, oposisi kan yang menghendaki campur tangan barat untuk menyerang pemerintah. Pernyataan oposisi itu memang benar-benar hipokrit. Harusnya mereka bahu mambahu melawan israel, bukan menusuk dari belakang seperti sekarang ini.


“Why has the Syrian army, which has been attacking its own people with warplanes and tanks for 22 months, not responded to this Israeli operation?” Davutoglu was quoted as having asked when speaking to a group of journalists en route to Serbia.

“Why doesn't [Bashar al-Assad] throw a stone at the Israeli planes while they fly over his palace and insult his nation's honor? Why doesn't he do anything against Israel while he drops bombs on the innocent people of his country? Is there a secret agreement between Israel and Assad?” he added, according to Hurriyet.


Quote:Original Posted By DewiSriBinal
Tetapi Pemerintah Turki masih berhubungan mesra dengan Israel.

Ular berkepala dua.


betul gan...munafik nih turki..
makin seru aje..
Lalu ulahnya suriah ngebom turki baru2 ini disebut apa nih?
Quote:Original Posted By ojongonole
mmg nya sblm revolusi suriah meletus pd maret 2011, apa saja yg tlh militer suriah (yg slama ini sk meng klaim sbg anti israel) lakukan dlm melawan israel?? militer suriah diam aja gak bs merebut kembali dataran tinggi golan dr tangan israel usai klh perang 6 hari....pdhl sekutu suriah adlh rusia n iran....militer suriah mlh make milisi hizbullah dan faksi hamas, dulu nya, tuk mnghadapi serangan militer israel...... hmm, aneh jg ya....




males sebenernya gw quote elo le , kebanyakan muter² mulu

tapi penggiringan opini elo banyak ngacoknya s , mo gak mau mesti dilurusin

emang lo mo ngarepin apa sama pemerintahan Bashar al-Assad dalam kasus dataran tinggi Golan

mau elo dia menghianati Perjanjian yang telah di tandatanagani di era Bapaknya saat menjadi Presiden gituh


31 May 1974

Syria and Israel signed a disengagement agreement over the Golan on 31 May, which provided for an area of separation and for two equal zones of limited forces and armaments on both sides of the area. Israel partially withdrew and the Security Council, through resolution 350, established UNDOF to implement the agreement. UNTSO’s ceasefire observation in the Syria-Israel sector was terminated and 90 observers already assigned to this sector were allocated to UNDOF as an integral part of the force.


Code:
http://www.mfa.gov.il/MFA/Peace+Process/Guide+to+the+Peace+Process/Israel-Syria+Separation+of+Forces+Agreement+-+1974.htm




semoga bisa link ini bisa meluruskan kenapa Bashar Assad gak memerangi Israel di Dataran Tinggi Golan :malus



Quote:Original Posted By 0k3




males sebenernya gw quote elo le , kebanyakan muter² mulu

tapi penggiringan opini elo banyak ngacoknya s , mo gak mau mesti dilurusin

emang lo mo ngarepin apa sama pemerintahan Bashar al-Assad dalam kasus dataran tinggi Golan

mau elo dia menghianati Perjanjian yang telah di tandatanagani di era Bapaknya saat menjadi Presiden gituh


31 May 1974

Syria and Israel signed a disengagement agreement over the Golan on 31 May, which provided for an area of separation and for two equal zones of limited forces and armaments on both sides of the area. Israel partially withdrew and the Security Council, through resolution 350, established UNDOF to implement the agreement. UNTSO’s ceasefire observation in the Syria-Israel sector was terminated and 90 observers already assigned to this sector were allocated to UNDOF as an integral part of the force.


Code:
http://www.mfa.gov.il/MFA/Peace+Process/Guide+to+the+Peace+Process/Israel-Syria+Separation+of+Forces+Agreement+-+1974.htm




semoga bisa link ini bisa meluruskan kenapa Bashar Assad gak memerangi Israel di Dataran Tinggi Golan :malus





sori gan, aye bukan pro israel.tapi suriah punya hak membalas israel.tahun 2007 suriah diserang israel.trus si assad cuman cengok ga ngapa2in.
Quote:Original Posted By thunderwizard


sori gan, aye bukan pro israel.tapi suriah punya hak membalas israel.tahun 2007 suriah diserang israel.trus si assad cuman cengok ga ngapa2in.


dia emang gak nyerang secara langsung tapi dia bantu hizbullah dalam perang melawan shitrahell
×