KASKUS

China Memimpin Dalam Pengeluaran Militer di Asia

China leads in Asia military spending


Military spending by Asia's major powers increased dramatically over the past decade, with China leading the way as its defence budget quadrupled since 2000, according to a newly released study.

Defence spending in China and four other Asian countries doubled over 10 years and will surpass Europe's military expenditures this year, the Centre for Strategic and International Studies, a Washington-based think tank, said on Monday.

Asia's arms race still leaves it trailing US defence spending, but it will ensure the United States likely will stick to its plan to shift the country's strategic focus towards the Asia-Pacific region, it said.

Defence spending in China, India, South Korea and Taiwan reached a total of $US224 billion (about $A220 billion) in 2011, which "equates to almost twice the amount spent by these five countries in 2000," said the CSIS study.

"With Asian defence spending projected to overtake that of Europe by the end of 2012, the United States' posture rebalancing toward the Asia-Pacific region is likely to continue," it said.

In 2005, China's military budget outstripped Japan's as the largest in Asia and recorded a 13.4 per cent annual rise that year.

Among all countries, China now ranks second behind the United States in total military spending, though the Pentagon budget still dwarfs Beijing's defence spending at more than $US600 billion a year.

Experts say China's emergence as a global economic giant has driven the spike in military spending, as Beijing seeks to assert its influence beyond its borders to safeguard its access to sea lanes and resources.

China's total defence budget grew from $US22.5 billion to $US89.9 billion between 2000 and 2011, said the report, citing official figures from the Beijing government.

But the study acknowledged that independent estimates put Chinese spending at a much higher level, with the Stockholm International Peace Research Institute estimating Beijing's 2011 defence budget at $US142.2 billion.

India's defence spending grew 47.6 per cent over the decade, reaching $US37 billion in 2011. Japan's military budget rose from $US40 to $US58.2 billion.

South Korea's defence investments swelled from $US17 to $US29 billion, while Taiwan's defence budget expanded at a slower pace, from $US8 billion in 2000 to $US10 billion in 2011.

Apart from Japan, which spent $US238,000 per soldier in 2011, the four other countries devoted $US28,000 to $US44,000 to training, paying and equipping each of its soldiers, the study said
setelah ini pasti drunkard komen
Quote:Original Posted By aripta
setelah ini pasti drunkard komen

ya.. apa ada masalah ?
ingat yg namanya freedom of speech
monolog supaya kelihatan banyak yang dukung opini anda itu menjijikkan

kembali ke topik...
mantap nih RRC
salut dengan kemajuan China itu .
roda terus berputar ..
sekarang ini eranya China negara Asia yg gantikan dominasi barat .
Quote:Original Posted By aripta
setelah ini pasti drunkard komen


wah agan pandai meramal rupanya
Quote:Original Posted By aripta
setelah ini pasti drunkard komen


buset dah, ramalan yg super jitu dr si agan..... :
btw, kapan nih RI bs memimpin pengeluaran anggaran pertahanan terbesar di asteng??
gak usah diramal ..
gue juga tau koh drunkard pasti koment...
wong dia dubes China untuk BPLN
hehehehe
Quote:Original Posted By ojongonole
buset dah, ramalan yg super jitu dr si agan..... :
btw, kapan nih RI bs memimpin pengeluaran anggaran pertahanan terbesar di asteng??


emang selama ini di asteng, pengeluaran terbesarnya dipimpin sama siapa...??
vbot pengen tau
China itu nomor satu di Asia
dan akan segera jadi nomor satu di dunia ambil alih tempat amerika
Quote:Original Posted By aripta
monolog supaya kelihatan banyak yang dukung opini anda itu menjijikkan

kembali ke topik...
mantap nih RRC


itu baru 2 id, biasanya bisa sampai 4 id sekaligus monolognya

nah atas gue muncul satu lagi
Quote:Original Posted By jokerboy4
gak usah diramal ..
gue juga tau koh drunkard pasti koment...
wong dia dubes China untuk BPLN
hehehehe


wajar2 aja sih di BPLN ada yg spt itu, lah jubir PKC disini jg ada pula kok.... :

Quote:Original Posted By jokerboy4
emang selama ini di asteng, pengeluaran terbesarnya dipimpin sama siapa...??
vbot pengen tau


ane jg penasaran pingin tau pula, gan....
Quote:Original Posted By aripta
monolog supaya kelihatan banyak yang dukung opini anda itu menjijikkan

kembali ke topik...
mantap nih RRC
kalo mengenai monolog ..masih banyak kaskuser yg suka monolog ...

emangnya ada UU di BPLN ini yg melarang kaskuser utk monolog
silakan kaw posting UU larangannya itu kesini ..
kalo gak ada larangannya itu ...mending kaw diam ,jgn mewek

kalo kaw merasa jijik ...ignore aja ID nya .
siapa yg suruh kaw lihat ..

udah jelas mantap lah China itu ..
yg disalutkan itu adalah China mampu mengejar ketinggalannya itu .
dulunya tahun 80'an ,90'an .. China itu masih belum apa2 .

China itu adalah negara Asia yg mampu gantikan dominasi barat ..
Quote:Original Posted By jokerboy4
gak usah diramal ..
gue juga tau koh drunkard pasti koment...
wong dia dubes China untuk BPLN
hehehehe
ya,,di BPLN ini ada dubes Iran,dubes Arab , dubes Pakistan,dubes Israel , dubes Amerika, dubes Palestina dll
bukannya uda dari tahun 2010 ya?
dari jamannya uang surplus perdagangan nggak tahu mau diapain
terus belanja peralatan militer
yah siap2 buat PD III.
siapa tau bentar lg bakalan meletus.
China??? yah mau apalagi???

tapi ane menekankan ini..kualitas lebih baik dari kuantitas. kalau kualitas oke dan kuantitas membludak..itu baru mantap....
hebat dah china....
bntar lagi mereka yg memegan dunia, bukan amerika...
Quote:Original Posted By buldogband
China??? yah mau apalagi???

tapi ane menekankan ini..kualitas lebih baik dari kuantitas. kalau kualitas oke dan kuantitas membludak..itu baru mantap....


jangan samakan kualitas hp cina dengan peralatan militernya.

pasti ini pengalaman buruk beli hp cina.

menurut ane mereka mampu koq bikin barang berkualitas.
wajar gan, china kan lagi panas2nya gan ama jepang!