KASKUS

Filipina Beli Pesawat Tempur F/A-50 Buatan Korea Selatan

Philippines Nears $443 Million Deal for South Korea Fighter Jets
By Daniel Ten Kate and Norman P. Aquino on January 30, 2013 Tweet


Go The Philippines is close to reaching an 18 billion peso ($443 million) deal to purchase 12 fighter jets from South Korea as it moves to bolster its defenses amid tensions with China over disputed territory.

Defense Assistant Secretary Patrick Velez today said the government intends to finalize a contract with Korea Aerospace Industries Ltd. (047810) by the end of February and two could be delivered in the next six months. The Philippines hasn’t had an operating fighter jet since 2005.

“The military upgrade is already a priority before our incident with China,” Edwin Lacierda, a spokesman for President Benigno Aquino, told reporters today. “It is not aimed at any particular country. It is our obligation to modernize our military hardware.”

Asian countries including China and Japan are increasing military spending as the region grapples with maritime disputes involving oil, natural gas and fishing rights. The Philippines has tussled with China over control of areas in the South China Sea where both claim sovereignty, leading to a standoff over the Scarborough Shoal last year.

The jets will be used for training, disaster response and fending off enemy forces, Lacierda said. The Philippines may also seek bids for the supply of an unspecified number of naval warships by April, Velez said.

The Philippines last flew its Vietnam-era Northrop-Grumman Corp. (NOC) F-5 fighter jets in 2005, Aquino said in an interview last May.

Doubling Fleet
The Philippines also plans to acquire 10 Coast Guard patrol ships from Japan from 2014 to 2017, doubling the size of its current fleet. Japanese Foreign Minister Fumio Kishida met Philippine counterpart Albert del Rosario in Manila this month to strengthen ties.

Japan is set to increase its defense budget for the first time in 11 years and boost Coast Guard spending as Chinese ships have made increased incursions into waters near islands claimed by both countries. The budget increase for Japan’s Coast Guard is the first in six years.

China’s military spending, projected to be about 670 billion yuan ($107.7 billion) in 2012, has more than doubled since 2006 and is the second-highest in the world behind the U.S.

The Philippines last week moved to challenge China’s maritime claims before a United Nations tribunal after exhausting political and diplomatic avenues for a negotiated settlement. Vietnam and the Philippines reject China’s map of the waters as a basis for joint development of oil and gas.

Chinese and Philippine vessels squared off early last year over the Scarborough Shoal, a disputed land feature in the waters claimed by both countries. The U.S. has been vague about whether a mutual defense treaty with the Philippines covers the contested islands.

The FA-50, South Korea’s first fighter jet, is a light combat fighter based on the T-50 trainer jet. Korea Aerospace said it signed a 711.2 billion won ($656 million) contract in 2011 to provide 20 FA-50 jets to South Korea by 2014.

To contact the reporters on this story: Daniel Ten Kate in Bangkok at dtenkate@bloomberg.net; Norman P. Aquino in Manila at naquino1@bloomberg.net

To contact the editor responsible for this story: John Brinsley at jbrinsley@bloomberg.net

http://www.businessweek.com/news/201...a-fighter-jets

kira2 kapan nih TNI-AU beli F/A-50 dari Korea Selatan buat gantiin F-5 kita
beli yang T50 ma TA50 16 biji tinggal kirim
hargax hampir sama dengan 16 T-5o indo

sayang kalo ga nambah ambil yg F sekalian ya

TS: ini bisa buat coin ga?
Quote:Original Posted By Bowo1908
hargax hampir sama dengan 16 T-5o indo

sayang kalo ga nambah ambil yg F sekalian ya

TS: ini bisa buat coin ga?


Spoiler for biasanya:
Kira-kira Indonesia bisa bikin sendiri gak ya gan pesawat tempur kayak gituuh ...
Wah beneran dikit lg teken? Mantep akhirnya ada krmajuan si pinoy

Btw yg diambil lgs seri FA,
Lbh advanced.

Quote:Original Posted By nasional.isme
Kira-kira Indonesia bisa bikin sendiri gak ya gan pesawat tempur kayak gituuh ...


pertanyaan anda kurang tepat..
yang bener..
kapan indonesia bisa buat pesawat seperti itu....
F/A-50
bisa BVR
beli amraam sekalian gak ya? , kalo iya.....
tiger sama sukhoi ompong kalah
Quote:Original Posted By 412hiukencana


pertanyaan anda kurang tepat..
yang bener..
kapan indonesia bisa buat pesawat seperti itu....


kurang tepat juga

pertanyaan yang bener, kapan indonesia beli pesawat sekelas dengan lengkap
keputusan yg aneh, padahal kalo mau F-16 seken tinggal minta kali, pesawat kek F/A-50 kalo ngelawan Jitenbi ya .........
Quote:Original Posted By clay.keys
Wah beneran dikit lg teken? Mantep akhirnya ada krmajuan si pinoy

Btw yg diambil lgs seri FA,
Lbh advanced.



Soalnya lawan paling potensial mereka adalah JITENBI pesawat luar angkasa maha dahsyat 3 dimensi

Quote:Original Posted By LeopardLoader
keputusan yg aneh, padahal kalo mau F-16 seken tinggal minta kali, pesawat kek F/A-50 kalo ngelawan Jitenbi ya .........


Kalau tdk salah karena mereka dianggap kurang mampu mengurus F-16 serta segala peralatan pendukungnya, ada kayanya beritanya dulu waktu mereka ngambek liat Indonesia dapat hibah yg banhay F-16
wah malah melangkahi garuda nich
malah ngambil F/A 50
ndak percaya ane ama beritanya nuff said

2 bill usd dibagi 5tahun dibagi 3 angkatan dan untuk kebutuhan macem2
wow
pinoy belinya gak pake ngeteng langsung beli 1 sku
Quote:Original Posted By Bowo1908
hargax hampir sama dengan 16 T-5o indo

sayang kalo ga nambah ambil yg F sekalian ya

TS: ini bisa buat coin ga?


nggak bisa buat coin dong karena pake jet apalagi punya kemampuan supersonik . yang bisa buat coin ya kt-1. sebenarnya banyak juga pesawat tempur yang basisnya dari pesawat latih seperti f5 tiger basisnya dari pesawat latih t38 talon, hawk 200 dari basis hawk mk53, mb339k dari basis mb339cd, l159 dari basis l39, & yang terakhir ini f/a-50 dari basis t-50. tni-au sendiri punya 2 jenis pesawat tempur dari basis pesawat latih yaitu f5 & hawk 200.
akhirnya filipin ambil nih mainan, bisa buat latihan bareng nih ama AU kita
Quote:Original Posted By agninistan


nggak bisa buat coin dong karena pake jet apalagi punya kemampuan supersonik . yang bisa buat coin ya kt-1. sebenarnya banyak juga pesawat tempur yang basisnya dari pesawat latih seperti f5 tiger basisnya dari pesawat latih t38 talon, hawk 200 dari basis hawk mk53, mb339k dari basis mb339cd, l159 dari basis l39, & yang terakhir ini f/a-50 dari basis t-50. tni-au sendiri punya 2 jenis pesawat tempur dari basis pesawat latih yaitu f5 & hawk 200.


F-5 dr basis T-38?? ga kebalik tuh...?? T-38 dibuat dr basis F-5....
sama kayak tni, filipin juga naksir barang korea. habis beli golden eagle nanti beli kt-1 buat coin sama surion untuk gantiin huey.
Quote:Original Posted By agninistan


nggak bisa buat coin dong karena pake jet apalagi punya kemampuan supersonik . yang bisa buat coin ya kt-1. sebenarnya banyak juga pesawat tempur yang basisnya dari pesawat latih seperti f5 tiger basisnya dari pesawat latih t38 talon, hawk 200 dari basis hawk mk53, mb339k dari basis mb339cd, l159 dari basis l39, & yang terakhir ini f/a-50 dari basis t-50. tni-au sendiri punya 2 jenis pesawat tempur dari basis pesawat latih yaitu f5 & hawk 200.


master coin langsung nongol gara2 ada yang bakar menyan..
Quote:Original Posted By sekopati


master coin langsung nongol gara2 ada yang bakar menyan..


ini emang nggak bisa buat coin karena pake jet supersonik, malah kalo mau buat coin, justru dilarang sama negara pembuatnya. ingat kasus tni mau pake f-5 & hawk 200 dalam darurat militer di aceh tahun 2003 lalu
×